Δάνεια, μεγάλα έξοδα, χαμηλός τζίρος είναι μεταξύ άλλων οι λόγοι που αποφασίστηκε ομόφωνα από το Δ. Σ. της 20Ης Οκτωβρίου να κλείσει η «Αναπτυξιακή Άνδρου Α. Ε.»

Η μοναδική εργοληπτική εταιρία στις Κυκλάδες (ίσως η δεύτερη στην Ελλάδα) υπήρξε «υπεύθυνη» για τον πρώτο, τον αρχικό καθαρισμό και χαρτογράφηση των μονοπατιών της Άνδρου και την έκδοση του χάρτη πεζοπορικών διαδρομών, αλλά και εκείνη που πλήρωσε -στην κυριολεξία- την μελέτη ευθυγράμμισης του επαρχιακού δικτύου από την Σταυροπέδα προς Γαύριο.

Η εταιρία πολυπάθησε σε διάφορα χέρια, όχι πάντα με τις καλύτερες προθέσεις. Η ιστορία θα δείξει αν η σχεδόν ομόφωνη απόφαση της 20ης Οκτωβρίου ήταν μια πράξη σύνεσης, ή ένα ολέθριο σφάλμα. Στην απόφαση διαφώνησαν δύο. Οι κ. κ. Χρήστος Βουραζέρης και Λευτέρης Μπάλλας. Είναι ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς τη θέση τους:

  • Ο κ. Χρήστος Βουραζέρης

Αναπτυξιακή ή Παραταξιακή Άνδρου Α.Ε.-Εταιρεία Ο.Τ.Α …..Σύντομα Θα Δείξει….

«Ξεκινώντας λοιπόν την τοποθέτηση-πρόταση μου, θα πω ότι λυπάμαι αλλά είμαι υποχρεωμένος να αναφέρω για άλλη μία φορά ότι είναι τουλάχιστον άκομψο και μικροπολιτική σκοπιμότητα να βάζουμε την τελευταία στιγμή «μπροστά» τους εργαζόμενους προσπαθώντας να πετύχουμε τον στόχο μας και αυτό που πιστεύουμε εμείς ότι είναι σωστό, κλείνοντας συγχρόνως το μάτι για το μέλλον…

Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κανείς εδώ μέσα που να μην έχει καταλάβει ότι όλη αυτή η αναστάτωση και η βιασύνη, να τεθεί σε λύση και εκκαθάριση η εταιρεία, χωρίς να μας δύναται χρονικά η δυνατότητα να σκεφτούμε για μια τέτοια σημαντική απόφαση , γίνεται για το μοναδικό λόγο ,ότι στον Ν. 4483/2017 τίθεται ως προϋπόθεση η λήψη της απόφασης μέχρι 31/10/2017 προκειμένου οι υπάλληλοι της εταιρείας να μεταφερθούν άμεσα στον Δήμο. Πώς να εξηγήσω διαφορετικά το γεγονός ότι από την έναρξη του ενιαίου Καλλικρατικού Δήμου Άνδρου μέχρι και σήμερα , για την εταιρεία αυτή ,θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν συζητήθηκε ποτέ ,πλην του 2011 όταν είχαμε την Έκθεση Οικονομικού Ελέγχου πριν αποφασίσουμε την αποδοχή των μετοχών της περιφέρειας και συνεχίσουμε την λειτουργία της εταιρείας αυτής.

Ακούστηκε από μέλος της σημερινής αντιπολίτευσης στο συμβούλιο της 06/10/2017 ότι το 2013 η άποψη της τότε Διοίκησης του Δήμου που τύγχανε να είναι μέλος ,ήταν να διαλυθεί η Αναπτυξιακή αλλά δεν προχώρησε γιατί δεν διασφαλιζόταν το προσωπικό γι αυτό και σταμάτησε. Αλήθεια πότε αυτό ήρθε σαν θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο και δεν το θυμάμαι ; Δηλαδή αν κατάλαβα καλά το 2011 κάναμε τα πάντα για να την πάρουμε και το 2013 θέλαμε να την κλείσουμε.

Γιατί άραγε …. μήπως έπρεπε να γίνει κάποια συναλλαγή που έγινε και πλέον δεν είχε νόημα να την έχουμε…

Κανείς μας από την ημέρα που άρχισαν τα προβλήματα δεν ενδιαφέρθηκε και δεν είχε την ευθιξία ,την τόλμη και το θάρρος ,ιδιαίτερα δε αυτοί που διοίκησαν την εταιρεία , να φέρει έστω και μία φορά θέμα προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο την οικονομική πορεία της εταιρείας αυτής…. και μην βιαστείτε πάλι να κρίνετε, διότι στην Γενική Συνέλευση της , συμμετέχουν και από την αντιπολίτευση που κάλλιστα θα μπορούσαν αν και κάποιοι αναρτούσαν ή αναφέρονταν με επιστολές στην οικονομική της πορεία, να είχαν προκαλέσει θέμα συζήτησης βάση του άρθρου 4 του κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού μας Συμβουλίου.

Δεν έχω δικαίωμα από την θεσμική θέση που κατέχω να δω με διαφορετικό μάτι τους τρείς εργαζόμενους της εταιρίας ,αν και με την μία εργαζόμενη η οικογενειακή και η επαγγελματική μου σχέση είναι μακροχρόνια και πάντα ήμουν δίπλα της σε ότι με χρειάζονταν. Αυτή είναι η Μαριογκούλα Τηνιακού. Χωρίς να με ενδιαφέρει το πολιτικό κόστος ,τους βλέπω με συμπάθεια και αγωνιώ γι’ αυτούς στον ίδιο όμως βαθμό που αγωνιώ για όλους τους μισθωτούς αλλά και όλους τους επιτηδευματίες-αγρότες-συνταξιούχους κτλ. του τόπου μας που αντιμετωπίζουν παρόμοιες ή μεγαλύτερες δυσκολίες .

Ειλικρινά ,ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε πάντως και έχοντας λόγω επαγγέλματος αντίληψη της αγοράς, πώς είναι δυνατόν να δουλεύει κάποιος όταν ο εργοδότης του δεν τον πληρώνει για μεγάλα χρονικά διαστήματα ή του δίνει έναντι και δεν αναζητά αλλού δουλειά ….αλλά η απορία μου λύθηκε όταν είδα το εξώδικο των τριών υπαλλήλων προς την εταιρεία λίγες ημέρες πριν έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα για λύση και εκκαθάριση της εταιρείας και δεν θα είχα καμία δεύτερη σκέψη πραγματικά ,εάν η ίδια κίνηση είχε γίνει και προς την προηγούμενη Διοίκηση της εταιρείας όταν οι οφειλές προς το προσωπικό ανέρχονταν περίπου στις σαράντα χιλιάδες ευρώ.

Ήρθε λοιπόν η ώρα έστω και τώρα να προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε επιτέλους αυτή την εταιρεία που στο καταστατικό της ονομάζεται ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΝΔΡΟΥ Α.Ε.-ΕΤΑΙΡΕΙΑ Ο.Τ.Α και ας ευχηθούμε η σημερινή μας απόφαση να είναι η σωστή….

Η εταιρεία συστάθηκε το 1996 και μέχρι σήμερα το καταστατικό της έχει τροποποιηθεί αρκετές φορές με τελευταία τροποποίηση –κωδικοποίηση το 2012.Μια εταιρεία με ιστορία , με έργα σοβαρά εκτελεσμένα στο Νησί μας και όχι μόνο αλλά συγχρόνως διαπιστώνοντας με μεγάλη λύπη μου, μια εταιρεία φάντασμα χωρίς αρχή, μέση και τέλος… κανείς δεν ξέρει τίποτα και όλοι τα γνωρίζουν όλα …κανείς δεν είδε κάτι ….αλλά όλοι έχουν άποψη….το μόνο που είναι σίγουρο είναι ότι κανείς δεν μιλά ,περίεργη σιωπή για μία εταιρεία που έχει διαχειριστεί αρκετά εκατομμύρια ευρώ από την σύσταση της μέχρι και σήμερα, και ειδικά την περίοδο από την σύσταση της μέχρι και την εφαρμογή του Καλλικρατικού Νόμου(3852/2010).

Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι πήγαν και ήρθαν ,κανείς όμως πλέον δεν βρίσκεται στο Νησί μας για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, αγωνιώντας μαζί μας για την τύχη αυτής της εταιρείας. Ερχόμενοι λοιπόν στο σήμερα ο κλήρος πέφτει στους πιο νέους στον Αντώνη Λάβδα και στην Ελένη Πολίτου ….λες και για την πραγματικά τραγική εικόνα που παρουσιάζει η εταιρεία αυτή την στιγμή την ευθύνη έχουν αποκλειστικά αυτοί .Η προσωπική μου άποψη είναι ότι έχουν την λιγότερη και αυτό φαίνεται περίτρανα από τον όγκο των συναλλαγών που διαχειρίστηκαν.

Κοινός παρονομαστής σε όλη την διάρκεια της εταιρείας μέχρι και σήμερα, οι τρεις υπάλληλοι της .Επίσης ο λογιστής της εταιρείας κ. Χαράλαμπος Αννύσης που έχουμε την τύχη και τιμή σήμερα να είναι μαζί μας και η παρέμβαση του θα είναι καταλυτική. Τέλος η κ. Γαρυφαλλιά Χάβιαρου, πρώην υπάλληλος της Περιφέρειας και σημερινή Διευθύντρια της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου μας, που για όποιον κατοικεί στο Νησί αυτό είναι γνωστό ότι ήταν η ψυχή της εταιρείας, το Α και το Ω, που καλό θα ήταν σήμερα να είναι παρούσα, κοσμώντας με την παρουσία της την συνεδρίαση αυτή και λέγοντας μας την άποψη της για την σημερινή κατάσταση της εταιρείας και την γνώμη της πώς έφτασε στην κατάσταση αυτή και ποια είναι η άποψη της για το μέλλον.

Η εταιρεία μας ποτέ δεν ήταν Αναπτυξιακή, ήταν και είναι μία κοινή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α.

Είναι μία εργοληπτική επιχείρηση και δεν έχει καμία σχέση με τύπο αναπτυξιακής εταιρείας , των οποίων αποκλειστικός σκοπός είναι η επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των Δήμων , η προώθηση της επιχειρηματικής ,οικονομικής και γενικότερα βιώσιμης ανάπτυξης των Δήμων καθώς και η ανάπτυξη δραστηριοτήτων προστασίας του περιβάλλοντος.

Αυτό σημαίνει ότι η παράγραφος 1 του άρθρου 268 του ν.3463/2006 (περί απευθείας αναθέσεων παροχής υπηρεσιών μέχρι 45.000,00€ και ετήσιο όριο 150.000,00€) δεν έπρεπε να εφαρμόζεται στην εταιρεία αυτή. Ότι στο εταιρικό της κεφάλαιο μπορεί να συμμετέχει οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο και όχι αποκλειστικά Ο.Τ.Α. Ότι δεν τίθεται θέμα απαγόρευσης της ανάθεσης από τον Δήμο μας όταν πρέπει να γίνει συναλλαγή με υπεργολαβία. Ότι μπορούμε να τις αναθέσουμε ακόμη και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας μας καθώς και την εκμετάλλευση των Κοινοχρήστων χώρων. Ότι δεν μπορεί να συμμετέχει η ίδια σε προγραμματικές συμβάσεις κτλ.

Η εταιρεία αυτή αποτελεί ΝΠΙΔ, δεν είναι φορέας της Γενικής Κυβέρνησης ,δεν υποχρεούται όπως κακώς αναφέρεται σε αναρτήσεις διαφόρων ηλεκτρονικών σελίδων να αναρτά σε μηνιαία βάση απολογιστικά στοιχεία και φυσικά δεν μπορούσε όπως λέχθηκε από μερικούς συμβούλους και από διάφορα έντυπα και αναρτήθηκε σε ηλεκτρονικές σελίδες να επιχορηγηθεί για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της.

Η εταιρεία έδινε κατά το παρελθόν πολλές υπεργολαβίες προς ομοειδείς επιχειρήσεις με άγνωστες διαδικασίες και κριτήρια ,χωρίς να είχε καταρτιστεί κανονισμός για την σύναψη συμβάσεων , κατά κύριο λόγο με ευθύνη του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου. Όταν μάλιστα οι αναθέσεις προς την εταιρεία από τους Ο.Τ.Α. γίνονταν αν και παράτυπα βάση της παραγράφου 1 του άρθρου 268 του ν.3463/2006.

Η εταιρεία σύναψε τρία δάνεια την στιγμή που τα ακαθάριστα έσοδα που πραγματοποιούσε θα τα ζήλευαν πολλές ομοειδείς επιχειρήσεις. Για το ένα μάλιστα υπάρχει εμπράγματο βάρος επί ακίνητης περιουσίας και συγκεκριμένα προσημείωση σε αγροτεμάχιο της εταιρείας χωρίς να γίνεται λόγος ύπαρξης της προβλεπόμενης απόφασης .Τα τρία αυτά δάνεια κατά την χρονολογία εκταμίευσης τους δεν έχει αποδειχτεί μέχρι σήμερα ότι χρησιμοποιήθηκαν για το σκοπό που πάρθηκαν .Επίσης υπάρχει υποχρέωση από δοσοληπτικό λογαριασμό που καλό θα ήταν σήμερα ο Λογιστής της επιχείρησης να αναφερθεί περί τίνος πρόκειται. Στην εισήγηση της στο συμβούλιο της 06/10/2017, η Πρόεδρος της εταιρείας , αναφέρει ότι η εταιρεία εμφανίζει ζημιές για τρίτη συνεχή χρονιά. Αυτό σημαίνει ότι βάση της νομοθεσίας πρέπει η Γενική Συνέλευση να αποφασίσει την λύση της εταιρείας .Εμείς όμως βλέπουμε σήμερα στα δικαιολογητικά μία χρονιά με ζημιά το 2016.

Συνεχίζοντας την εισήγηση της στο ως άνω Δημοτικό Συμβούλιο μας παρουσιάζει ως λύση-πρόταση την μεταφορά όλων των οφειλών στο Δήμο χωρίς δεύτερη σκέψη, γνωρίζοντας (βλέπε δικαιολογημένα παράπονα για περισσότερα χρήματα στο κομμάτι του τουρισμού) την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για μείωση των δαπανών στις απολύτως απαραίτητες λόγω της πολύ μικρής εισπραξιμότητας στην ομάδα εσόδων ΙΙ και των προβλημάτων βεβαίωσης και είσπραξης της ομάδας εσόδων Ι που κληρονομήσαμε και για διάφορους λόγους που δεν αφορούν την σημερινή μας συζήτηση , δεν μπορούμε να φέρουμε τον Δήμο εκεί που πραγματικά πιστεύουμε και θέλουμε. Ο κάθε Δήμος άλλωστε είναι μία μικρογραφία της Πατρίδας μας με ότι συνεπάγεται αυτό .

Είναι γεγονός ότι στο κομμάτι τον εσόδων δεν έχουμε καταφέρει να φέρουμε τον Δήμο στο σήμερα. Οι λόγοι γνωστοί και πολλοί .Έκανα τις προτάσεις μου για βελτίωση της υπηρεσίας στο σκέλος των εσόδων. Στο κομμάτι όμως των εξόδων η αλήθεια είναι ότι εμείς επιχορηγηθήκαμε από το ΥΠ.ΕΣ. για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τρίτους μόνο με 335.453,00€ ενώ η προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε επιχορηγηθεί 2.114.199,00€ .Επιπλέον σύναψη δανείων ύψους 1.586.966,50€ είχαν γίνει για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές από τους πρώην τρεις Καποδιστριακούς Δήμους λίγο πριν την συνένωση τους. Το νοικοκύρεμα του Δήμου στο σκέλος των εξόδων είναι κάτι παραπάνω από φανερό.

Επίσης στην εισήγηση της, αναφέρει ότι η εκκαθάριση θα ολοκληρωθεί σε δώδεκα μήνες ,αυτό πραγματικά με φοβίζει πολύ.

Με πλήρη συνείδηση της ευθύνης που έχουν τα λεγόμενα μου ,λόγω της θεσμικής μου ιδιότητας, αν όλες οι οφειλές μετακυλήσουν στο Δήμο μέσα στο 2018 και δεν υπάρξει απόφαση για επιχορήγηση των οφειλών τέτοιου είδους που έρχονται από εταιρείες προς τους Ο.Τ.Α. από το ΥΠ.ΕΣ., ο Προϋπολογισμός του 2018 δεν θα μπορεί να εκτελεστεί μετά από κάποιο χρονικό διάστημα και είναι πολύ πιθανό να μας οδηγήσει στην σύναψη δανείου για ισοσκέλιση του προϋπολογισμού και εκτέλεση του.

Βλέποντας σήμερα τους ισολογισμούς που σε τέτοιου είδους εταιρείες (εργοληπτικές) κρύβουν λίγο μυστήριο ειδικά όταν σε έργα υπό εκτέλεση δεν υπάρχει απόφαση, δεν υπάρχει σύμβαση άρα δεν υπάρχει και επιμέτρηση τι μπορεί να πούμε και να συμπεράνουμε αυτή την στιγμή. Για παράδειγμα από την στιγμή που δεν υπάρχουν επιμετρήσεις , στην παραγωγή σε εξέλιξη για το 2015 γιατί να έχω 419.136,28€ και να μην είναι 400.136,28€ ή 439.136,28€ .Ας αναρωτηθούμε όλοι λοιπόν ,αν αυτή η εταιρία έφερε κέρδη στους μετόχους της και αν αυτά αξιοποιήθηκαν τόσα χρόνια. Ας αναρωτηθούμε βλέποντας τους ισολογισμούς αν πραγματικά είναι βιώσιμη όταν κάποιος ασχοληθεί επιτέλους σοβαρά μαζί της. Ας αναρωτηθούμε αν μπορεί η εταιρεία αυτή μπορεί να πάρει μπροστά αν αναζητήσουμε τυχόν ανείσπρακτα έσοδα από έργα που έχουν εκτελεστεί αλλά για διάφορους λόγους δεν έχουν τιμολογηθεί.

Μας κατηγορούν ως Δημοτική αρχή ότι δεν στηρίξαμε την εταιρεία διότι το 2015 και το 2016 δώσαμε ελάχιστες αναθέσεις. Έτσι είναι και υπάρχει εξήγηση. Οι προϋπολογισμοί των Ο.Τ.Α. γίνονται πλέον αυστηρά με βάση την εισπραξιμότητα των προηγούμενων δύο οικονομικών ετών και όχι βάση πρόβλεψης, αν δεν έγινε κατανοητό είμαι στην διάθεση σας να σας το αναλύσουμε κατά την διάρκεια της συζήτησης που θα ακολουθήσει. Σχεδόν όμως το 1/3 του τεχνικού προγράμματος 2017 που αφορά ΣΑΤΑ είναι προσαρμοσμένο είδη προκειμένου να ανατεθεί στην εταιρεία μας.

Η απορία μου όμως που θα έπρεπε να είναι και δική σας είναι ότι ,είτε ο τζίρος της εταιρείας ήταν στα ύψη ,είτε στα χαμηλότερα επίπεδα των δικών μας χρήσεων διοίκησης του Δήμου το 2015 και το 2016 ,οι υποχρεώσεις παρέμειναν ίδιες. Αυτό σημαίνει ξεκάθαρα κακοδιαχείριση της εταιρείας κατά το παρελθόν με ό,τι συνεπάγεται αυτό…. απλά ήταν τα πράγματα, όταν η εταιρεία είχε αναθέσεις και πραγματοποιούσε μεγάλους τζίρους έδιναν τις υπεργολαβίες όπως και όπου ήθελαν ….και οι υποχρεώσεις φυσικά παρέμεναν…..

Αδιανόητο για όλους εμάς που έχουμε την εμπορική και επαγγελματική ιδιότητα να πιστέψουμε πως μια τέτοια εταιρεία με τους τζίρους που βλέπουμε στους ισολογισμούς να οφείλει στο προσωπικό της!

Σε περίπτωση που η απόφαση είναι λύση και εκκαθάριση της επιχείρησης ,δεν δύναται η δυνατότητα παράλληλα να τρέχει διαχειριστικός έλεγχος και φυσικά εννοείται ότι διαχειριστικός έλεγχος δεν γίνεται μετά την λύση και εκκαθάριση της εταιρείας παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις και με εισαγγελική παρέμβαση.

Βέβαια ο λαϊκισμός κάποιων δεν έχει προηγούμενο…. διαβάζω την επιστολή του κ. Καπάκη και την ανάρτηση της παράταξης Ανδριακή Ενότητα….

Εδώ λοιπόν ταιριάζει η παροιμία «και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος». Θέλουν λοιπόν να μεταφερθούν οι τρεις εργαζόμενοι άμεσα στο Δήμο σε προσωποπαγείς θέσεις, λαμβάνοντας όλα τα οφειλόμενα τους και βεβαίως να αποπληρωθούν όλες οι υποχρεώσεις προς τρίτους, με τον Δήμο να αναλαμβάνει ως καθολικός διάδοχος της εταιρείας, τη συγκεκριμένη υποχρέωση .Παράλληλα όμως με συνεχιζόμενες επιστολές προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ζητούν ακόμη και σήμερα τον επανέλεγχο του προϋπολογισμού του 2017 και της 1ης αναμόρφωσης ….όταν ήδη προετοιμάζεται ο προϋπολογισμός του 2018.

Θέλουν να λυθεί και να εκκαθαριστεί η εταιρεία με τον νόμο 4483/2017 με απόφαση μέχρι 31/10/2017 αλλά παράλληλα θέλουν και διαχειριστικό έλεγχο ο οποίος ξέρουν πολύ καλά ότι δεν μπορεί να γίνει όταν ξεκινήσει πλέον η εκκαθάριση.

Να τα έχουμε καλά με όλους δηλαδή ….αν αυτό δεν είναι μικροπολιτική σκοπιμότητα και ψηφοθηρία τότε τι είναι… Καταλήγοντας πριν προχωρήσω στις προτάσεις μου, το συμπέρασμα μου είναι ότι πλην του κ. Καραδήμου που έστησε την πραγματικά χρήσιμη αυτή εταιρεία κάτω από προϋποθέσεις που θα βάλουμε, κανείς δεν μπήκε στην διαδικασία να ασχοληθεί ουσιαστικά με αυτή. Αναρωτιέμαι όλοι αυτοί που πέρασαν από την διοίκηση της εταιρείας ,αν ήταν δική τους επιχείρηση και ήξεραν ότι έχουν εκτελέσει κάποια έργα ή υπηρεσίες θα τα χάριζαν στους πελάτες τους .Κοιμάμαι ήσυχος γιατί προσπάθησα αρκετές φορές τα τρία τελευταία χρόνια διακριτικά να βοηθήσω αλλά η πόρτα ήταν κλειστή και αυτό τον γνωρίζεται όλοι….. αν όχι όλοι οι περισσότεροι εδώ μέσα.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Η Εταιρεία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τεθεί σε λύση και εκκαθάριση αυτή τη στιγμή διότι δεν θα μπορεί ο Δήμος μας πια στο μέλλον να συστήσει νέα εταιρεία βάση της κείμενης νομοθεσίας και είμαι σίγουρος ότι μία τέτοια εταιρία κάτω από προϋποθέσεις είναι πραγματικά χρήσιμη στον τόπο μας και στην κοινωνία μας .

Να ξεκινήσει άμεσα διαχειριστικός έλεγχος της εταιρείας ,σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία κατά παραγγελία της ομόφωνης απόφασης 194/2014 του Δημοτικού μας Συμβουλίου που κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παρακάμψει.

Ταυτόχρονα να γίνει ανάθεση σε Ορκωτό Ελεγκτή Λογιστή και να έχουμε έκθεση Οικονομικού Ελέγχου για την Οικονομική Κατάσταση των χρήσεων 2011-2017.

Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της αν είναι εφικτό .

Ανάθεση από τον Δήμο της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δήμου και της εκμετάλλευσης των κοινοχρήστων χώρων, κάτι το οποίο ο Δήμος με την υποστελέχωση που έχει και την έλλειψη εμπειρίας χάνει την πηγή εσόδου αυτή. Η εταιρεία έχει την ευελιξία να συνεργαστεί άμεσα με ειδικούς του είδους της ανάπτυξης της ακίνητης περιουσίας.

Καταγραφή και πλήρη ενημέρωση για τον μηχανοκίνητο στόλο της εταιρείας ,δηλαδή ποια μηχανήματα λειτουργούν, ποια χρειάζονται επισκευή και ποιο το κόστος αυτής για κάθε μηχάνημα. Μεταφορά στην εταιρεία τυχόν μηχανημάτων που ακόμη είναι στο όνομα του Δήμου ή της Περιφέρειας και έκδοση πινακίδων κυκλοφορίας σε όλα τα μηχανήματα-οχήματα, με σκοπό την χρησιμοποίηση όλων των μηχανημάτων όχι μόνο σε έργα που θα εκτελεί η εταιρεία αλλά και μίσθωση αυτών σε διάφορους επιτηδευματίες του Νησιού μας και όχι μόνο εάν η εταιρεία δεν τα χρησιμοποιεί σε δικά της έργα.

Ένταξη στο δυναμικό της με πρόσληψη ή με σύμβαση έργου έμπειρου προσωπικού που θα ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα ,αναπτυξιακούς νόμους κτλ προσφέροντας υπηρεσίες προς όλους τους επιτηδευματίες του Νησιού μας και όχι μόνο, αλλά και στον Δήμο μας.

Όλα τα σε παραγωγή εξέλιξη έργα, να κατηγοριοποιηθούν σε αυτά που είναι ακόμη και σήμερα σε εξέλιξη και να συνεχιστεί η ολοκλήρωση τους. Για αυτά δε που έχουν ήδη ολοκληρωθεί μέχρι και σήμερα να προβούμε σε όλες τις απαραίτητες και σύννομες ενέργειες (αδικαιολόγητος πλουτισμός)προκειμένου να τιμολογηθούν και να γίνουν έσοδα της εταιρείας. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι αρκετά από αυτά ίσως τα περισσότερα αφορούν τον Ενιαίο Καλλικρατικό Δήμο Άνδρου. Φανταστείτε ότι εάν αυτό είχε γίνει και είχαν εκδοθεί δικαστικές αποφάσεις (τελεσίδικα) αυτή την στιγμή με την επιχορήγηση των Δήμων από το ΥΠ.ΕΣ. ο Δήμος θα τα είχε πληρώσει και η εταιρεία θα λάμβανε τα έσοδα που της ανήκουν και δεν θα ήταν στη θέση που είναι σήμερα.

Να εξεταστούν όλες οι οφειλές προς προμηθευτές και να κληθούν όλοι προκειμένου να βρεθεί κάποια λύση μέχρι να περάσει ένα χρονικό διάστημα προσαρμογής μετά την σημερινή απόφαση εάν τελικά αποφασιστεί η συνέχιση της εταιρείας. Για παράδειγμα, οφειλές προς ομοειδείς επιχειρήσεις μπορούμε να τις «συμψηφίσουμε » με την χρήση κάποιου μηχανήματος έργου ή χρήση φορτηγού για κάποιο έργο που ανέλαβε η επιχείρηση που τις οφείλουμε με ειδική πάντα συμφωνία. Από την στιγμή που αποδεδειγμένα η εταιρεία δεν ανήκει στην κατηγορία των αναπτυξιακών εταιρειών κάλλιστα μπορεί να κάνει άνοιγμα προς οποιοδήποτε νομικό ή φυσικό πρόσωπο ,κρατώντας υποχρεωτικά το 51% των μετοχών ,με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό.

Από τη στιγμή που αποδεδειγμένα η εταιρεία δεν ανήκει στην κατηγορία των αναπτυξιακών εταιρειών μπορεί ο Δήμος μας να τις αναθέτει οποιαδήποτε υπηρεσία προμήθεια ή έργο που βάση πτυχίου μπορεί να κάνει χωρίς να εξετάζει το γεγονός αν θα δοθεί εν συνεχεία η ανάθεση υπεργολαβικά σε κάποιον άλλο προμηθευτή και χωρίς κανένα ετήσιο όριο αναθέσεων από το Δήμο.

Οργανωμένη προσπάθεια ,ώστε να ενημερωθούν με επιστολές και επιτόπου συναντήσεις όλοι οι Δήμαρχοι των Κυκλάδων για αρχή, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ,διάφοροι άλλοι φορείς και οργανισμοί αλλά και όλοι οι επιτηδευματίες που ασχολούνται με την κατασκευή σε όλα τα νησιά των Κυκλάδων για την τεχνολογική επάρκεια της εταιρείας ,για τον μηχανοκίνητο στόλο της κτλ προκειμένου η εταιρεία να εισέλθει δυνατά στο παιχνίδι της ελεύθερης αγοράς ,μόνη της ή σε συνεργασία με άλλους επιτηδευματίες του Νησιού μας. Δεν θα ήταν δύσκολο και θα έπρεπε ήδη να έχει γίνει ένα site προβολής της εταιρείας μας .

Συνεργασία με εταιρεία μίσθωσης βαρέων τύπου μηχανημάτων ,ώστε σε περίπτωση κάποιου ιδιαίτερου έργου να υπάρχει η δυνατότητα από την εταιρεία να δώσει προσφορά και να εκτελέσει το έργο αυτή με μίσθωση του αναλόγου μηχανήματος.

Μία ανοιχτή ηλεκτρονική διαβούλευση λίγων ημερών μέσα από την οποία όλοι οι Δημότες θα μπορούν να εκφράζουν την γνώμη τους για οτιδήποτε αφορά την εταιρεία μας. Τα θετικά τα κρατάμε ,τα αρνητικά τα ξεχνάμε… Πολλές φορές αποδεδειγμένα οι Δημότες σκέφτονται πολύ πιο καθαρά από εμάς που κάνουμε διοίκηση και είμαστε επιφορτισμένοι με τόσο άγχος και τόση σπατάλη χρόνου με την καθημερινότητα.

Τέλος μια νέα αρχή συνεργασίας με την Περιφέρεια που νομίζω ότι με καλή θέληση και αμοιβαίες εξηγήσεις εκατέρωθεν μπορεί να γίνει ,θα δώσει νέα πνοή στην εταιρεία. Ας κάνουμε την κίνηση εμείς και περιμένουμε… χρειαζόμαστε συνεργάτες και όχι ανταγωνιστές …άλλωστε η εταιρεία αυτή παιδί της Περιφέρειας είναι…

Πιστεύω πραγματικά ότι με αυτές τις προτάσεις αλλά και άλλες που τυχόν ειπωθούν σήμερα ,με την παραμονή του φίλου και συμμαθητή μου Νίκου Πανταζή στο σχήμα της εταιρείας και κάποιες άλλες αλλαγές που δεν είναι του παρόντος όχι μόνο κινδυνεύει η θέση του προσωπικού αλλά θα υπάρξει και νέα θέση…. Σύντομα»

Ο κ. Λευτέρης Μπάλλας

«Η απόφαση του Δ.Σ. ήταν της πλειοψηφίας και σύσσωμης της μειοψηφίας με τον κ. Βουραζέρη και εμένα να χαλάμε την μονοτονία της ομοφωνίας. Ελπίζω, όπως είπα και στο συμβούλιο, να μην οδηγήσει σε αδυναμία εκτέλεσης του προϋπολογισμού του 2018 αφού ο Δήμος δεν αντέχει την μεταφορά των χρεών της Αναπτυξιακής σε αυτόν. Του φτάνουν όσα χρωστάει. Ελπίζω να μη δικαιωθώ στην πρόβλεψη ότι μετά την απόφαση αυτή δεν θα γίνει διαχειριστικός έλεγχος και ότι η μετακύληση των χρεών της Αναπτυξιακής δεν θα γίνει στις πλέτες των δημοτών της Άνδρου. Επιτρέψτε όμως λόγω της 30ετούς εμπειρίας μου στα κοινά να μην ελπίζω σε θαύματα.»

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.