Το όραμα. Οι δράσεις. Οι συνέργειες

Της ΕΛΕΝΗΣ ΠΟΛΙΤΟΥ

Οικονομολόγος, Εντεταλμένη σύμβουλος Τουρισμού και Ανάπτυξης, Δήμου Άνδρου

Ο τουρισμός είναι μια μεγάλη πρόκληση! Προϋποθέτει όραμα αλλά και μεγάλη ευθύνη. Πέρα από την στοχοθέτηση δράσεων, η εμπειρία να διαπιστώνει κανείς πως υλοποιείται στην πράξη ένας επιχειρησιακός σχεδιασμός, με συνεργασία και συνέργειες είναι από μόνη της ξεχωριστή και άκρως δημιουργική, όταν μάλιστα επενδύεις δυνάμεις, γνώσεις και παραγωγικό χρόνο στο πιο δυναμικό αναπτυξιακό κομμάτι της οικονομίας του νησιού. Με λίγα λόγια θέλω να αποτυπώσω αυτό ακριβώς που έγινε την τελευταία πενταετία για την τουριστική ανάπτυξη της Άνδρου, με βασικό στόχο την εξωστρέφεια, αφού υλοποιήθηκε ένα δυναμικό πλάνο ενεργειών για την προβολή και την τοποθέτηση της στις κύριες τουριστικές αγορές του εξωτερικού αλλά και την βελτίωση και καθιέρωση της εικόνας της στην ελληνική αγορά.

Με κύριο μέλημα να αναδειχθούν η μικρή απόσταση από την Αθήνα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νησιού, παρουσιάζεται μία βεντάλια ταξιδιωτικών εμπειριών που προβάλλει την ανεξερεύνητη Άνδρο, τη μαγευτική φύση και το πιστοποιημένο δίκτυο μονοπατιών που οδηγούν σε ειδυλλιακά τοπία,  την ιστορία και τον πολιτισμό της, τις εκκλησίες και τα μοναστήρια της, τα τοπικά προϊόντα  και τη γαστρονομία, τον βιωματικό τουρισμό, τις εναλλακτικές δηλαδή δραστηριότητες  που προσφέρει το νησί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους όπως αγώνας ορεινού τρεξίματος και φυσικά τις καταπληκτικές παραλίες με τα σμαραγδένια νερά. Όλα αυτά όμως δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν χωρίς το ανθρώπινο στοιχείο! Γιατί εμείς οι Ανδριώτες ξέρουμε πώς να προσφέρουμε αυθεντική φιλοξενία, να υποδεχτούμε τους τουρίστες μας και να τους κάνουμε να νιώσουν οικεία στο νησί μας. Να συμμετέχουν στα πανηγύρια, να δείξουν ενδιαφέρον για τα έθιμα και τις παραδόσεις μας.

 Λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς τάσεις του marketing προορισμών, την τελευταία πενταετία υλοποιήθηκε ένα μείγμα επικοινωνίας που περιλάμβανε όλες τις σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές για την προσέγγιση των διαφορετικών κοινών.

Eπιγραμματικά, αναφέρω τις 44 συμμετοχές σε εκθέσεις (28 του εξωτερικού, 16 στην Ελλάδα) όπου πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 750 επαφές με πράκτορες, επαγγελματίες του χώρου και δημοσιογράφους που έδειξαν ενδιαφέρον ενώ πολλοί επισκέφθηκαν το νησί μας. Κάθε φορά, τα στοιχεία των εκθέσεων παραδίδονταν στους άμεσα ενδιαφερόμενους  συλλόγους ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων, ξενοδοχείων και τουριστικών επιχειρήσεων για περαιτέρω συνεργασία και αξιοποίηση.

 Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθούν οι συνέργειες και η αρμονική συνεργασία που αναπτύχθηκε με τους φορείς (Περιφέρεια, Δήμο), τον ΕΟΤ, την Marketing Greece, τα μουσεία και τα ιδρύματα, τους συλλόγους και τις ενώσεις επαγγελματιών του τουρισμού το δίκτυο επιχειρήσεων CTN , την εθελοντική ομάδα Andros Routes και την ομάδα συνδιοργάνωσης του Andros Trail Race , τις ακτοπλοϊκές εταιρείες αλλά και μεμονωμένες επιχειρήσεις εστίασης, που με τις προσφορές τους και τις φιλοξενίες που παρείχαν και την εθελοντική εργασία συνέβαλαν τα μέγιστα στον κοινό σκοπό.  Μόνο με ομαδική δουλειά παράγεται θετικό αποτέλεσμα! Στην Άνδρο κάναμε πράξη την σύνδεση του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα, έτσι ώστε όλες οι ενέργειες που υλοποιούνται για την προβολή του νησιού να είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την παροχή υπηρεσιών και προϊόντων και γίναμε παράδειγμα προς μίμηση. Διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν περισσότερα από 28 ταξίδια εξοικείωσης (fam trips) και επισκέψεις 48 έγκριτων δημοσιογράφων, bloggers και διαμορφωτών κοινής γνώμης που είχε ως συνέπεια την έντονη αρθρογραφία( 160 άρθρα περίπου) σε έντυπα και ψηφιακά μέσα. Ενδεικτικά αναφέρω τα δημοσιεύματα σε Guardian, Die Welt, Die Ziet, Lonely Planet,  Moda Donna – MarieClaire, DOVE με θεματολογία στην γαστρονομία, τον πολιτισμό, την πεζοπορία, τη φύση κλπ.

Επιπλέον, πιστεύοντας στην επικοινωνία από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ασχολήθηκα προσωπικά με την ανάπτυξη της βάσης των φίλων του νησιού σ’ αυτά. Με τις συνεχείς αναρτήσεις και τη διαδραστική επικοινωνία μαζί τους κατάφερα, την άνοδο των followers από 1500 σε περίπου στους 7.000. Βασικός στόχος των ενεργειών είναι η έμφαση στον εναλλακτικό τουρισμό (πολιτιστικό, συνεδριακό, θρησκευτικό, περιπέτειας, κα) που σε συνδυασμό με την γειτνίαση του νησιού με την Αθήνα και τις υπόλοιπες Κυκλάδες  μπορεί να επιμηκύνει την τουριστική περίοδο, να αυξήσει το χρόνο παραμονής και την δαπάνη των τουριστών. Όλη η προσπάθεια που γίνεται πρέπει να έχει συνέχεια, να συνδυαστεί με ουσιαστική βελτίωση των υποδομών και της ποιότητας των υπηρεσιών και συνέπεια, ώστε να έχει αποτέλεσμα και να αγκαλιάζεται από τους φορείς αλλά και την κοινωνία της Άνδρου γιατί η τουριστική ανάπτυξη δεν επιτυγχάνεται από τη μια στιγμή στην άλλη. 

 Η επόμενη τετραετία θα είναι ένα νέο στοίχημα για την επίτευξη των στόχων σε ότι αφορά την τουριστική ανάπτυξη και έχω την διάθεση συνεχιστεί το έργο που έχει παραχθεί, καταθέτοντας τις γνώσεις, την πολυετή εμπειρία μου στον τομέα από οποιαδήποτε θέση.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.