Ο Φιλοπρόοδος Ομιλος «το Γαύριο» δεν θα μπορούσε να συνεχίσει να διατηρεί το όνομα του εάν δεν υπερασπιζόταν το ίδιο το Γαύριο, στην επερχόμενη περιβαλλοντική υποβάθμιση που θα υποστεί με την λειτουργία των σιλός στον κάμπο, γεγονός που έχει αναγκάσει πολλούς από τους κατοίκους να προσφύγουν και άλλους να υπογράψουν δήλωση συμπαράστασης (200 άτομα περίπου). Ετσι απ’ την πρώτη στιγμή δηλώσαμε την αντίθεση μας και κάναμε γνωστό το θέμα, πράγμα που το οφείλαμε στο τόπο μας, ως ενεργοί πολίτες. Η αντίδραση μας αυτή έχει προβληματίσει και ανησυχήσει πολλούς από τους κατοίκους, δυστυχώς όμως υπάρχουν ακόμα αρκετοί που επηρεάζονται από φήμες και διαδόσεις ότι δηλαδή αυτή η υπόθεση αφορά μόνο λίγους που έχουν τα σπίτια τους κοντά και ότι επένδυση αυτή θα βοηθήσει την περιοχή οικονομικά με θέσεις εργασίας.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη παραπληροφόρηση με ψευδή στοιχεία απ’αυτή. Δεν θα επιβαρυνθεί όλο το Γαύριο όταν η σκόνη που θα δημιουργείται και με τους ανέμους θα επιβαρύνει όλη την ευρύτερη περιοχή του λιμανιού; η κυκλοφοριακή επιβάρυνση με τις μπετονιέρες και μπροστά από τα σχολεία, θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το ήδη υπάρχον πρόβλημα; οι γεωτρήσεις που θα χρειαστούν θα στερέψουν όλη την περιοχή, τα ρέματα που καταλήγουν στη θάλασσα θα μολυνθούν ;κ.α .Οταν μάλιστα η νομολογία που υπάρχει, απαγορεύει ρητά την λειτουργία τέτοιων μονάδων σε κατοικημένες περιοχές. Μιλάμε δηλαδή για περιβαλλοντικό έγκλημα με σοβαρή επίπτωση και στον τουρισμό που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια πολύ σημαντικά και αποτελεί την βασική οικονομική πηγή για τους κατοίκους και όχι οι «επενδύσεις» αμφίβολου οφέλους για τον τόπο, αλλά σημαντικής κερδοφορίας για τον επιχειρηματία. Όπως έχουμε ξανά δηλώσει είμαστε υπέρ των επενδύσεων που δημιουργούν ανάπτυξη αλλά την βιώσιμη ανάπτυξη, που σέβεται το περιβάλλον και επιβάλλει στον κάθε επιχειρηματία να καταβάλει ένα κόστος ώστε να τηρούνται οι όποιες προδιαγραφές της επένδυσης απαιτούνται και όχι να χρησιμοποιεί το όποιο κόστος μόνο για να γίνει αποδεκτή η επένδυση του από τη τοπική κοινωνία.
Καλούμε όλους τους κατοίκους και όσους δεν έχουν πειστεί να μην εφησυχάζουν, είμαστε στη διάθεση όσων θέλουν τη σωστή ενημέρωση και όχι την παραπληροφόρηση, γιατί ένα χρόνο τώρα έχουμε συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία του περιβαλλοντικού προβλήματος. Ακόμα καλούμε τον Δήμαρχο, τον Περιφερειακό σύμβουλο, και τους Δημοτικούς συμβούλους όλων των παρατάξεων να πάρουν θέση όπως και προεκλογικά τους είχαμε ζητήσει, αλλά δυστυχώς η σκοπιμότητα των ψήφων δεν τους το επέτρεψε, έστω και τώρα τους καλούμε σε δημόσια συνάντηση στο Γαύριο να μας πουν ξεκάθαρα τους λόγους για τους οποίους είναι υπέρ η κατά της επένδυσης, άσχετα από την απόφαση του Σ.τ.Ε., όταν καταστρέφεται ο τόπος μας παίρνουμε θέση ξεκάθαρη, λαός και Δημοτικοί Αρχοντες, πράγμα το οποίο θα καθορίσει και την δικαστική απόφαση».
Η κ. Κωσταντινίδου έκανε μία σύντομη αναφορά στις εκδηλώσεις του ΦΟΓ λέγοντας μεταξύ άλλων: «Είχαμε μέχρι τώρα δύο πολύ ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις που άρεσαν ιδιαίτερα, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ανδρου με πολυμελή σύνθεση και πλούσιο ρεπερτόριο από τον ελληνικό κινηματογράφο και την παρουσίαση δύο σημαντικών βιβλίων της Ανδριώτισας δημοσιογράφου κας Μανιώς Μάνεση, «οι Γεμιτζήδες» και «οι Λεμονεώνες στο διάβα του χρόνου», που αναφέρονται στην ιστορία της Ανδρου.
Εκδόσεις Gutenberg, AB food market –Προμηθευτική Ανδρου (Νίκος Βρεττός) και ιδιαίτερα την κα Μαρία Βρεττού που εδώ και πολλά χρόνια στηρίζει γενναιόδωρα τον σύλλογο μας. Την εταιρία fast ferries και το πρακτορείο του κ. Π.Κολοβέντζου, Ζαχαροπλαστεία «Ανθός Γαυρίου», Φυρίου Βιβλιοπωλείο Λογάρι, Φούρνος Πετράκη, Φουρ. Κοκκινη,Αρτοποιείο «Πολίκα Ειρήνη, Φαρμακείο Κοζανίτη, Εστιατόρια Καραβοστάσι, Πάμε Βαγγέλη,Αρχοντικό της Μιράντας,IL Tricolore, Πιτσαρία Memories Κοκκίνη, εταιρία Ν.Χέλμης, καφέ “Ευτυχία»,Εν Γαυρείω,Λάας, Σαν Παραμύθι,Εφημερίδες «Περδικούρης Σταμάτης»,Παγωτά «Δωδώνη», Πρακτορείο Στυλιανού Αννα,κατάστημα Γιώργος Βλάμης, κοσμήματα Βάσω Λαδά, το Ρόδι, Είδη δώρων Φρού-Φρού, κατάστημα Jumbo-Μπουρατζής, Σουβλάκια Γαυρίου- Γιάννης Στυλιανός, Σουβλάκι Time,ενοικιαζόμενα διαμερίσματα Villa sofia – και συνέχισε – «Απόψε θα απολαύσουμε την παραδοσιακή μουσική και τον Χορευτικό σύλλογο Υδρούσας με τον χοροδιδάδασκαλο Στάθη Κωστόπουλο, με τους Σταύρο Λαρίο, βιολί, Γιώργο Ρέρρα, λαούτο, Γιώργος Κατσίκης κιθάρα, Βαγγέλη Μαμάη, τραγούδι».
Στην εκδήλωση που έγινε την Κυριακή 11.8.2019 «με μεγάλη επιτυχία το λαικό γλέντι του συλλόγου ξεκίνησε με το χορευτικό του Συλλόγου Υδρούσας και συνέχισε με την παραδοσιακή μουσική με τους ντόπιους καλλιτέχνες Σ.Λαρίο,Γ.Ρέρρα,Γ.Κατσίκη,Β.Μαμάη Η συμμετοχή του κόσμου ήταν μεγάλη με πολύ κέφι όπως κάθε χρόνο, τα μαγαζιά γεμάτα που πολλά εξ αυτών συμμετείχαν στα κεράσματα που προσφέρθηκαν.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου του Φιλοπρόοδου: «Η ωραία αυτή βραδιά έληξε άδοξα γύρω στις 12.50 όταν μας ενημέρωσε η Αστυνομία ότι υπήρξε καταγγελία για την μουσική και έπρεπε να σταματήσουμε. Πρώτη φορά στην 40 χρονη και πλέον ιστορία του συλλόγου μας συνέβη αυτό, αν και το γλέντι αυτό γινόταν τις περισσότερες φορές στο ίδιο σημείο και είχαμε ενημερώσει για το πρόγραμμα μας τον Δήμο, την Αστυνομία και τον Λιμενικό Σταθμό. Θεωρούμε τουλάχιστον ακατανόητη αυτή την καταγγελία για μια εκδήλωση που αναδεικνύει τις παραδόσεις του τόπου μας, διασκεδάζοντας τους κατοίκους και τους τουρίστες και αυτό φαίνεται από την επιτυχία της. Δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η ενασχόληση του συλλόγου μας και με θέματα που απασχολούν την διαβίωση των πολιτών και των τουριστών αλλά και θέματα περιβάλλοντος, πιθανόν να έχουν ενοχλήσει ορισμένους που προσπαθούν να μας εκφοβίσουν ώστε να σταματήσουμε, πράγμα το οποίο δεν θα το πετύχουν. Εξάλλου πιστεύουμε ως δημοκρατικοί πολίτες έχουμε το δικαίωμα της κριτικής παρέμβασης και της διεκδίκησης των δικαιωμάτων μας».
Προεκλογικά κάνουμε το ¨παπί¨για να μην χαθούν ψήφοι, μετεκλογικά κάνουμε τον μουγκοθόδωρο μόλις αποκαλυφθούν αυτά τα οποία οφείλαμε να έχουμε πράξει από την θέση που κατείχαμε αλλά για να πριονίσουμε την καρέκλα του άλλου δεν κάναμε τίποτα.
Με απλά λόγια δεν έχουμε την στοιχειώδη μαγκιά να αναλαμβάνουμε την ευθύνη των απόψεων, των λόγων και των πράξεών μας.
Και τέλος, επειδή την περιοχή δεν την γνωρίζω, τα σιλό και η επιχείρηση στην οποία ανήκουν βρίσκεται εντός ή εκτός οικισμού ή ακόμα χειρότερα παραδοσιακού οικισμού; Αδειοδοτούσα αρχή δεν είναι η ΠΝΑ;