«Norfolk Virginia 7/12/2008. Ο Ελληνοαμερικανός Γερουσιαστής του Rhode Island κ. Λεωνίδας Ραπτάκης ανακοίνωσε στις 07/12/08 ότι ένα από τα τελευταία LIBERTY που έχουν διασωθεί έφυγε από το Norfolk της Virginia σήμερα για την Ελλάδα.
Το πλοίο το δώρισε η Κυβέρνηση της Αμερικής στην Ελλάδα, το οποίο μετά από πλήρη επισκευή θα μετατραπεί σε πλωτό μουσείο αναγνωρίζοντας την Ελληνική Ναυτική Ιστορία και τους ισχυρούς δεσμούς που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των δύο χωρών. Το πλοίο αναχώρησε με το ρυμουλκό Ποσειδών και αναμένεται να φτάσει στην Ελλάδα τον Ιανουάριο. Το Λιμενικό Σώμα πραγματοποίησε την τελευταία Επιθεώρηση το Σάββατο το πρωί και επιβεβαίωσε την άριστη κατάσταση του πλοίου προτού αναχωρήσει.
Το HELLAS LIBERTY πληρούσε πράγματι όλες τις προϋποθέσεις και πέρασε με επιτυχία όλους τους περιβαντολογικούς ελέγχους. Πάνω στο πλοίο ήταν ο ιερέας Ted Papafil της Ελληνικής Ορθόδοξης εκκλησίας του Norfolk, ο οποίος πραγματοποίησε αγιασμό. Παρόντες ήταν επίσης οι κ.κ. Δημήτριος Ταμπάκης, Πέτρος Λουλούδης, project managers υπεύθυνοι για την αποκατάσταση του πλοίου, ο κ. Γεώργιος Παπανικολάου επιβλέπων μηχανικός της Ναυτιλιακής εταιρίας Seacrest Shipping, ο οποίος και εκπροσώπησε τον κ. Σπύρο Πολέμη καθώς και ο Ελληνοαμερικανός Γερουσιαστής κ. Λεωνίδας Ραπτάκης.
Αξίζει για άλλη μία φορά να σημειωθεί ότι η Αμερικάνικη Κυβέρνηση έδωσε την τελική έγκριση για την αναχώρηση του πλοίου τον Ιούνιο του 2008 στα πλαίσια των «Ποσειδωνίων», όταν υπεγράφη το σχετικό Μνημόνιο από τον Επικεφαλής της Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Sean Connaughton και τον τότε Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Βουλγαράκη Γεώργιο παρουσία του Αμερικανού Πρέσβη στην Ελλάδα κ. Daniel Speckhard.» Τελικά μετά από πολυήμερο ταξίδι το τελευταίο Liberty, το ένα από τα τρία διεθνώς εναπομείναντα σκάφη αυτού του τύπου τα οποία αποτέλεσαν τη μήτρα από την οποία γεννήθηκε η σύγχρονη ναυτιλία των Ελλήνων μετά το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου έδεσε στην Ακτή Βασιλειάδη,στις 11 Ιανουαρίου κάνοντας πολλά μάτια Ανδρίων ναυτικών κυρίως να δακρύσουν συγκινημένα. «Τα πλοία αυτού του τύπου ναυπηγήθηκαν στην διάρκεια του πολέμου στις ΗΠΑ προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως μεταφορικά πλοία και μετά το τέλος του πολέμου ένας αριθμός 107 σχεδόν τέτοιων σκαφών, εκ των οποίων τα 100 ήταν φορτηγά και επτά δεξαμενόπλοια, παραχωρήθηκαν σε Έλληνες τα πλοία των οποίων είχαν πάρει μέρος στις συμμαχικές επιχειρήσεις και είχαν χαθεί. Από αυτά τα 100 «ευλογημένα», όπως λένε στην Ελληνική ναυτιλαική κοινότητα, πλοία προέκυψε η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη, κυρίως γιατί τα πλοία αυτά αφενός έδωσαν την ευκαιρία στους Έλληνες να επιστρέψουν στη θάλασσα και αφετέρου κατάφεραν να συγκρατήσουν ένα μεγάλο κύμα φυγής μιας ολόκληρης γενιάς νέων ανθρώπων από την διαλυμένη από τον πόλεμο Ελλάδα. Από αυτή τη γενιά προέκυψαν μερικά χρόνια μετά μερικοί από τους σημαντικότερους Έλληνες εφοπλιστές που ξεκίνησαν τα πρώτα δειλά βήματα τους στη θάλασσα ως απλοί ναύτες για να εξελιχθούν πάνω στα λίμπερτυς, σε πλοιάρχους και μηχανικούς και αργότερα σε εφοπλιστές. Στις 19 Φεβρουαρίου έχει προγραμματισθεί να πραγματοποιηθεί η επίσημη παρουσίαση του Hellas Liberty από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Αναστάση Παπαληγούρα και στη συνέχεια το πλοίο θα καταπλεύσει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπου και θα υποστεί εκτεταμένες επισκευαστικές και μετασκευαστικές εργασίες ώστε να αναλάβει δράση ως μουσείο στο οποίο θα παρουσιάζεται όλη η ιστορία της ναυτιλίας των Ελλήνων από το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου μέχρι και πριν από μια δεκαετία περίπου, όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και το τελευταίο εν ενεργεία λίμπερτυ.»
(Λ.Ραπτάκης, Μ. Βαρθολομαίου, «Η Καθημερινή» κ.α.)