«Τακτοποιούνται τα εντός σχεδίου τυφλά οικόπεδα, τα οποία δεν έχουν πρόσβαση σε εγκεκριμένη οδό και είχαν κατατμηθεί πριν από το 1977. Αυτό προβλέπεται σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) με τίτλο «Εκσυγχρονισμός υφισταμένων Αθλητικών Εγκαταστάσεων Ποδοσφαίρου και άλλες διατάξεις», το οποίο τέθηκε στις 27.1.2014 σε δημόσια διαβούλευση.

Ειδικότερα, προβλέπεται ότι «τυφλά» οικόπεδα τα οποία δεν μπορούν δια τακτοποιήσεως να αποκτήσουν πρόσωπο επί εγκεκριμένης οδού, επιτρέπεται να οικοδομούνται με απόφαση του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης «εφόσον η έλλειψη του προσώπου δεν έγινε με υπαιτιότητα των ιδιοκτητών ή των δικαιοπαρόχων με δικαιοπραξία εν ζωή ή αιτία θανάτου μετά την ισχύ του νόμου 651/1977».

Όσον αφορά την επικοινωνία του «τυφλού» οικοπέδου με κοινόχρηστο δρόμο, αν και δεν υπάρχει σχετική αναφορά στη ρύθμιση, σύμφωνα με πηγή του ΥΠΕΚΑ, μπορεί να γίνεται με σύσταση δουλείας διόδου.

Πάντως, το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) με απόφασή του το 2008 είχε παγώσει τη δόμηση των τυφλών οικοπέδων καθώς είχε κρίνει ως ανίσχυρες διατάξεις Προεδρικού Διατάγματος του 1985, με βάση τις οποίες οικόπεδο το οποίο δεν είχε πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο μπορούσε να οικοδομηθεί αν παραχωρούνταν με συμβολαιογραφική πράξη σε κοινή χρήση «εδαφική λωρίδα» του οικοπέδου εντός ορίων οικισμών μικρότερων των 2.000 κατοίκων. Γενικότερα, στις αποφάσεις του το ΣτΕ προτάσσει ότι η πολεοδόμηση μια περιοχής πρέπει να γίνεται βάσει πολεοδομικής μελέτης και όχι με μεμονωμένες αποφάσεις γενικού γραμματέα.

Με τις προτεινόμενες διατάξεις παρέχεται ακόμη η δυνατότητα έκδοσης ή αναθεώρησης άδειας δόμησης και έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας για αυθαίρετες κατασκευές οι οποίες τηρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ή τηρούσαν αυτές που ίσχυαν κατά τον χρόνο κατασκευής τους.

Ακόμη, θα επιτρέπεται υπέρβαση του ύψους, έως ένα μέτρο, στις περιπτώσεις που το ισόγειο του κτιρίου χρησιμοποιείται κατά ποσοστό 50% για στάθμευση αυτοκινήτων. Το ίδιο θα ισχύσει και στην περίπτωση κτιρίου με πιλοτή, όταν ο ελεύθερος ημιυπαίθριος χώρος διατίθεται αποκλειστικά για στάθμευση αυτοκινήτων.

Τέλος, επανακαθορίζονται οι αρμοδιότητες των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής, τα οποία πλέον θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να γνωμοδοτούν για όλες τις περιπτώσεις αδειών κατεδάφισης κτιρίων τα οποία ανεγέρθηκαν προ του 1955».

«Tovimagr»

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.