“Στην ημερίδα που διοργανώθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με θέμα «Η Ακτοπλοΐα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών Νοτίου Αιγαίου. Ο συνδετικός κρίκος της νησιωτικής Περιφέρειας με την ηπειρωτική Χώρα», παρέστη ο Έπαρχος Άνδρου κ. Δημήτρης Λοτσάρης την Πέμπτη 31 Μαΐου 2018 στη Νάξο καθώς και στην συνεδρίαση του Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) που επίσης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018 στην Νάξο. Ο κ. Λοτσάρης στην τοποθέτησή του στην Ημερίδα τόνισε μεταξύ άλλων την αναγκαιότητα με την έγκριση των δρομολογίων των βασικών γραμμών που κατατίθενται μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2018, το ταυτόχρονο άνοιγμα των πλάνων πώλησης εισιτηρίων από τις εταιρείες, που θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί εντός 10 ημερών από την πάροδο της έγκρισης, ενώ εάν αυτό δεν συμβεί τότε θα πρέπει να ακυρώνεται αυτοδίκαια η έγκριση του δρομολογίου. Μία πρόταση που βρήκε πλήρη αποδοχή από όλους τους παρευρισκόμενους. Μ΄ αυτό τον τρόπο και πέρα από την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος θα έχουν την δυνατότητα να γνωρίζουν, ιδίως οι πελάτες του εξωτερικού, τα ισχύοντα δρομολόγια και να προγραμματίζουν από νωρίς τις διακοπές της επόμενης περιόδου. Επίσης το άνοιγμα των πλάνων με την έγκριση των δρομολογίων θα αναδείξει τις πραγματικές προθέσεις των ακτοπλόων για την εκτέλεση των δρομολογίων, ώστε να εξαλειφθούν όλες οι στρεβλώσεις που δημιουργούνται από ανεκτέλεστα δρομολόγια “φαντάσματα”. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι υποσχέσεις για σύνδεση της Άνδρου με την Σύρο που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε στην τρέχουσα θερινή περίοδο.
Επίσης κατά την Συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) αναφορικά με τη συζήτηση των επιδοτούμενων γραμμών ο Έπαρχος Άνδρου κατέθεσε τις εξής προτάσεις: Α) Να συμπεριληφθεί στη νέα προκήρυξη του δρομολογίου που εκτελείται από Λαύριο για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και η προσέγγιση της Άνδρου. B) Ένα εβδομαδιαίο δρομολόγιο με επιστροφή, σύνδεσης Άνδρου με Σύρο, από τα πλοία που εκτελούν την βασική γραμμή Ραφήνα – Άνδρο – Τήνο – Μύκονο. Συγκεκριμένα ένα απογευματινό δρομολόγιο Ραφήνα – Άνδρο – Τήνο – Μύκονο – Σύρο και το επόμενο πρωϊνο δρομολόγιο από Ραφήνα – Άνδρο – Τήνο – Μύκονο – Σύρο. Με την επισήμανση το δρομολόγιο από Μύκονο – Σύρο να επιδοτείται. Η Ακτοπλοϊκή Σύνδεση αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για τα νησιά και η Άνδρος θα συνεχίσει να διεκδικεί αυτό που δικαιούται, την σύνδεσή της με την νησιωτική και ηπειρωτική χώρα”.