Μόνο εκτός δεν είναι το αίτημα του Χρήστου Βουραζέρη για πραγματική παράταση σε ό,τι αφορά τα ακαθάριστα οικόπεδα, με δεδομένο ότι ο νόμος έχει περιθώρια διαφορετικής ερμηνευτικής μεν, το δε θέμα του Κτηματολογίου έρχεται να περιπλέξει τα πράγματα αντί να τα ξεδιαλύνει…

Συγκεκριμένα με μια τεκμηριωμένη παρέμβασή του προς τον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας και τους Βουλευτές Κυκλάδων, ο οικονομολόγος κ. Χρήστος Βουραζέρης ζητά να παραταθεί μέχρι το τέλος του χρόνου η προθεσμία δήλωσης, για τον καθαρισμό οικοπέδων και  ακάλυπτων χώρων από ξερόχορτα. Διαφορετικά, εκατοντάδες πολίτες στην Άνδρο θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα.

Χρήστος Βουραζέρης: Πραγματική παράταση για τα ακαθάριστα οικόπεδαΟ Χρήστος Βουραζέρης επισημαίνει: 1ον) Οι εκτάσεις εκτός οικισμού που είναι υποχρεωμένοι να καθαρίσουν οι πολίτες, χρησιμοποιούνται ως βοσκότοποι, με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα στην κτηνοτροφική παραγωγή της Άνδρου. Μάλιστα δεν είναι σαφές στις οδηγίες που δόθηκαν από το Υπουργείο, το πλαίσιο για τις εκτάσεις που χρησιμοποιούνται καθαρά για την κτηνοτροφία και την γεωργία και θα πρέπει να εξαιρεθούν. 2ον) Με βάση το νόμο, η υποχρέωση καθαρισμού αφορά για τα εντός οικισμού οικόπεδα καθώς και για τις εκτάσεις σε ακτίνα 100 μέτρων από τα όρια των οικισμών. Στην Άνδρο όμως υπάρχουν 87 περίπου οικισμοί από τους οποίους μόνο 24 περίπου είναι οριοθετημένοι. Αυτό σημαίνει ότι κάθε έκταση, κοντά στους μη οριοθετημένους οικισμούς θα χρειάζεται βεβαίωση με πλήθος δικαιολογητικών από την Υπηρεσία δόμησης για το αν είναι στην ακτίνα των 100 μέτρων ή όχι. 3ον) Με δεδομένο ότι δεν έχει ολοκληρωθεί το Κτηματολόγιο στην Άνδρο, υπάρχουν οικόπεδα-εκτάσεις που δεν έχουν δηλωθεί , με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες τους τις «κεντροειδούς» συντεταγμένες. Αυτό σημαίνει μεγάλη δυσκολία και σίγουρα λανθασμένος εντοπισμός στην πλατφόρμα δήλωσης καθαρισμού των οικοπέδων. 4ον) Υποχρέωση καθαρισμού υπάρχει για οικόπεδα και ακάλυπτους σε εκτάσεις εκτός σχεδίου με κτίσμα, χωρίς να προσδιορίζεται όμως τι είδους κτίσμα. Το γεγονός αυτός συμπεριλαμβάνει  πετρόκτιστους στάβλους , γεωργικές αποθήκες , περιστεριώνες, κελιά  και λοιπούς καθαρά βοηθητικούς χώρους ή μικρούς ναΐσκους, που δεν έχουν πλέον κάποια χρήση και βρίσκονται σε ορεινές , δύσβατες περιοχές με δυσκολία στην πρόσβαση λόγω έλλειψης αγροτικού δικτύου. 5ον) Δεν έχουν οριστεί ακόμη τα σημεία εκείνα που θα γίνεται η ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού στην Άνδρο.

Ο Χρήστος Βουραζέρης κοινοποίησε την παρέμβασή του και στην Έπαρχο Άνδρου αλλά και στο Δήμαρχο και στο Δημοτικό Συμβούλιο, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου.

‘’ Πρέπει και ο Δήμος αλλά και η ‘Έπαρχος, μαζί με τους Βουλευτές μας, να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να δοθεί (πραγματική) παράταση σε ένα οριζόντιο μέτρο που εμφανώς πάσχει και έχει μεγάλα κενά.

Διαφορετικά, οι συμπατριώτες μας  θα βρεθούν αντιμέτωποι με εξοντωτικά πρόστιμα και μεγάλα προβλήματα’’ τονίζει ο κ. Βουραζέρης.

Η επιστολή

“ΘΕΜΑ: ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ΚΑΙ ΑΚΑΛΥΠΤΩΝ ΧΩΡΩΝ

Σε συνέχεια των 21837 οικ.Φ.700.20/23-04-2024 (ΦΕΚ Β2695/2024), ΥΠ 790/27-05-2024 (ΦΕΚ Β2987/2024) πυροσβεστικών διατάξεων περί καθαρισμού οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων, λαμβάνοντας υπόψη και την ολιγοήμερη παράταση (μέχρι 15 Ιουλίου) που δόθηκε, πολλά είναι αυτά που χρήζουν διευκρίνησης.

1η Διευκρίνηση: Υποχρέωση υφίσταται και για εκτάσεις εκτός σχεδίου και εκτός οικισμού, με κτίσμα. Δεν προσδιορίζεται όμως τι είδους κτίσμα. Πρόκειται για κτίσμα κύριων χώρων (Μονοκατοικία , Κατοικία, Επαγγελματική στέγη, Βιοτεχνικό-βιομηχανικό κτίριο με τους βοηθητικούς τους χώρους); Aν δημιουργείται όμως και υποχρέωση για πετρόκτιστους (πάνω από 80 έτη), στάβλους , γεωργικές αποθήκες (αχυρώνες κτλ), περιστεριώνες, κελιά (κάμαρες χωρίς καν τουαλέτα) και λοιπούς καθαρά βοηθητικούς χώρους ή μικρούς ναΐσκους (ιδιόκτητους), τότε μιλάμε για κάτι το οποίο θεωρείται εκτός πραγματικότητας. Φανταστείτε ότι σχεδόν όλα τα γεωτεμάχια έχουν έναν τουλάχιστον βοηθητικό χώρο, ο οποίος στα περισσότερα πλέον δεν χρησιμοποιείται. Λαμβάνοντας υπόψη μας βέβαια ότι μιλάμε για εκτάσεις με θαμνώδη – χορτολιβαδική ή και ξεροφυλική π.χ. φρύγανα και  θυμάρια,  βλάστηση, που τα περισσότερα δεν έχουν πλέον κάποια χρήση και βρίσκονται σε ορεινές , δύσβατες περιοχές με δυσκολία στην πρόσβαση λόγω έλλειψης αγροτικού δικτύου.

2η  Διευκρίνηση: Τα γεωτεμάχια που καλούμαστε να καθαρίσουμε, κατά μεγάλο ποσοστό, χρησιμοποιούνται ως βοσκότοποι, με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα (αύξηση του κόστους, λόγο προμήθειας τροφής για τα ζώα) στην κτηνοτροφική παραγωγή του Νησιού μας. Μήπως οι εκτάσεις αυτές θα έπρεπε να εξαιρεθούν από το μέτρο;

3η Διευκρίνιση: Από την στιγμή που η κτηματογράφηση στο Νησί μας , δεν έχει ολοκληρωθεί, υπάρχουν πολλά γεωτεμάχια που δεν έχουν δηλωθεί στο κτηματολόγιο, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες τους τις «κεντροειδούς» συντεταγμένες. Αυτό σημαίνει μεγάλη δυσκολία και σίγουρα λανθασμένος  εντοπισμός στην πλατφόρμα δήλωσης καθαρισμού των οικοπέδων, με ότι συνεπάγεται αυτό (υποβολή ψευδούς δήλωσης)

4η Διευκρίνιση: Υποχρέωση υφίσταται και για τα εντός οικισμού-εντός σχεδίου πόλεως οικόπεδα, καθώς και  για τις εκτάσεις σε ακτίνα 100 μέτρων από τα όρια των οικισμών-σχεδίων πόλεων. Στο Νησί μας υπάρχουν 87 περίπου οικισμοί από τους οποίους μόνο  24 περίπου είναι οριοθετημένοι. Καταλαβαίνεται ότι χρειάζεται πολύ περισσότερος χρόνος και φυσικά κόστος , διότι κάθε γεωτεμάχιο κοντά στους μη οριοθετημένους οικισμούς θα χρειάζεται βεβαίωση με πλήθος δικαιολογητικών από την Υπηρεσία δόμησης για το αν βρίσκεται σε ακτίνα 100 μέτρων ή όχι από τον μη οριοθετημένο οικισμό.

5η Διευκρίνιση: Δεν έχουν οριστεί ακόμη τα σημεία εκείνα που θα γίνεται η ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού στο Νησί μας.

6η Διευκρίνιση: Στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 ( Αντικείμενο-Πεδίο Εφαρμογής) της απόφασης 21837 οικ.Φ.700.20/23-04-2024 , οι εκτάσεις που χρησιμοποιούνται καθαρά για την κτηνοτροφία και την γεωργία δεν είναι σαφές αν εξαιρούνται τελικά, από την υποχρέωση . Τι σημαίνει η κατάληξη της πρότασης-παραγράφου….και άλλα;

7η Διευκρίνιση: Η παράγραφος 7 του άρθρου 6 (Κυρώσεις σε περίπτωση υποβολής ψευδούς δήλωσης), ισχύει έτσι όπως είναι διατυπωμένη ή όχι; Διότι σύμφωνα με το άρθρο 8 του Νόμου 5090/2024 (ΦΕΚ Α30/23-02-2024) με ισχύ από 01 Μαΐου 2024, καταργούνται οι διατάξεις που επικαλείστε και έχουν εφαρμογή άλλες διατάξεις περί μικρότερης και μεγαλύτερης χρηματικής ποινής. Μήπως θα πρέπει να υπάρξει ένα «εξορθολογισμός» γενικά σε όλες τις διοικητικές κυρώσεις;

Προκειμένου να διευκρινιστούν τα παραπάνω καθώς  και τυχόν άλλες διευκρινήσεις που τέθηκαν η θα τεθούν υπόψη σας, από διάφορους φορείς αλλά και από άλλους ιδιοκτήτες και λαμβάνοντας υπόψη σας, την μεγάλη καθυστέρηση από πλευρά σας, να εκδώσετε την απόφαση με τις οδηγίες δίνοντας μόνο ελάχιστο χρόνο συμπεριλαμβανομένης και της χθεσινής σας παράτασης (λιγότερο από 50 εργάσιμες ημέρες) στους πολίτες, να ανταποκριθούν στην νέα υποχρέωση τους, καλό θα ήταν και για λόγους χρηστής διοίκησης να δοθεί (πραγματική) παράταση μέχρι τέλους τους έτους , να εκδοθεί μία νέα διευκρινιστική απόφαση,  καθώς και η πλατφόρμα να λειτουργήσει πιλοτικά για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς την επιβολή διοικητικών κυρώσεων.

 Εύχομαι και ελπίζω για μια θετική εξέλιξη…”

 

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.