Σχεδόν 10 μήνες μετά την άφιξή του από την Ιαπωνία, το νέο απόκτημα της Golden Star Ferries, τo Superferry, δεν θυμίζει σε τίποτε το πλοίο που είχε καταφτάσει τότε στο νέο μόλο της Δραπετσώνας. Τότε ήταν ένα λευκό πλοίο, με πολλούς εξωτερικούς χώρους. Τώρα, καθώς ολοκληρώνεται η βαφή του, έχει γίνει μπλε, με το σήμα της εταιρείας να δεσπόζει στην πλώρη. Παράλληλα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εξωτερικές εργασίες, καθώς αρκετοί από τους εξωτερικούς χώρους έχουν κλεισθεί, αποτελώντας πλέον μέρος των σαλονιών.
Η μετατροπή του πλοίου και η προσαρμογή του στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές θα μπορούσε να γίνει σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Οι καραβοκύρηδες, αδελφοί Στεφάνου, ο Γιώργος και ο Δημήτρης, αποφάσισαν πως οι εργασίες έπρεπε να γίνουν στην Ελλάδα. Αυτή δεν ήταν μια απλή απόφαση, καθώς το κόστος ανέβαινε σημαντικά με τη συγκεκριμένη επιλογή. Ήθελαν, όμως, στην εποχή της μεγαλύτερης οικονομικής κρίσης μεταπολεμικά, να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στην ρημαγμένη ελληνική οικονομία. Και το έκαναν επενδύοντας εκατομμύρια ευρώ. Υπολογίζεται πως το τελικό ποσό της μετασκευής θα ανέλθει σε διψήφιο αριθμό κι αυτά τα χρήματα μένουν στην Ελλάδα, δίνοντας δουλειά σε πολλά συνεργεία διαφόρων ειδικοτήτων (από αλουμινάδες και σιδεράδες μέχρι επιπλάδες και ταπετσέρηδες) και σε 300, περίπου, άτομα που έχουν δουλέψει στο καράβι σε όλη τη διάρκεια της μετασκευής του.
Η μετασκευή ξεκίνησε με τις εξωτερικές εργασίες που έπρεπε να γίνουν –και δεν ήταν λίγες: Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορούσε στην πρύμνη του πλοίου, καθώς έπρεπε να ανοιχτούν οι καταπέλτες των επιβατών και να γίνει η προσαρμογή στα ευρωπαϊκά δεδομένα. «Θυσιάστηκε» έτσι το πρυμναίο μπαλκόνι στο κατάστρωμα 4, αλλά το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.
Στο κατάστρωμα 4, αλλά και στο 5, έκλεισαν οι εξωτερικοί χώροι (μπαλκόνια), ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερη άνεση και περισσότερο χώρο τα σαλόνια.
Το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του Superferry βρίσκεται στο κατάστρωμα 6, του πλοίου. Ουσιαστικά δημιουργήθηκε ένας καινούργιος χώρος, με μεγάλα τζάμια γύρω – γύρω ώστε να προστατεύεται από τον καιρό και να μπορεί ο επιβάτης να απολαμβάνει τη θέα στο ταξίδι του χωρίς να εμποδίζεται από καιρικά φαινόμενα.
Στην πίσω πλευρά του καταστρώματος 6 υπάρχουν σκάλες που οδηγούν στο κατάστρωμα 7, το οποίο είναι και το κατάστρωμα της γέφυρας του πλοίου.
Το γενικό πρόσταγμα στην μετασκευή το έχει, βέβαια, ο καπετάν Κώστας Τζώρτζης. Επιβλέπει όλα τα συνεργεία, προγραμματίζει, συντονίζει, δίνει λύσεις επιτόπου. Κι όταν έρθει η ώρα για το κολατσιό, ή όταν έχει επισκέψεις όπως αυτή της «Ανδριακής» θα κεράσει τσίπουρο ή κρασί από το κτήμα του, στον Φελλό.
Εκείνος που δεν φεύγει λεπτό από το Πέραμα είναι ο Γιώργος Στεφάνου. Το νέο Superferry δεν είναι απλώς «η πρώτη φροντίδα του το πρωί και η τελευταία το βράδυ». Είναι η φροντίδα του όλη την ημέρα! Στα πρόχειρα γραφεία που έχουν στηθεί στο μόλο δέχεται τους προμηθευτές, κανονίζει τα συνεργεία, ελέγχει την πρόοδο των εργασιών, ενημερώνεται για την καθημερινότητα της μετασκευής από τον καπετάν Κώστα. Και δεν είναι λίγες οι φορές που παίρνει το αυτοκίνητο και με την ελάχιστη δυνατή ταχύτητα κινείται παράλληλα με το καράβι, παρατηρώντας λεπτομέρειες, λες και το επιθεωρεί. Ή μήπως το επιθεωρεί, τελικά;
Το Superferry έχει ήδη πάρει την τελική του μορφή. Πλέον, ο κύριος όγκος των εργασιών αφορά στην διαμόρφωση των εσωτερικών του χώρων. Στόχος των αδελφών Στεφάνου είναι το πλοίο να είναι το πιο αξιόπιστο της ελληνικής ακτοπλοΐας και ταυτόχρονα το πολυτελέστερο, που θα προσφέρει στους επιβάτες του όλες τις ανέσεις, ώστε το ταξίδι τους να είναι ασφαλές και ευχάριστο.
Δημήτρης & Γιώργος Στεφάνου
Κάτι ακόμη: Το όνομα του πλοίου είναι SUPERFERRY. To «Άνδρος» που γράφεται ακριβώς κάτω από το όνομα αναφέρεται στο νηολόγιο του πλοίου και δεν αποτελεί μέρος του ονόματος. Οι αδελφοί Στεφάνου, όπως αποκάλυψε η «Ανδριακή» στο προηγούμενο τεύχος της, επέλεξαν να καταχωρήσουν το νέο απόκτημά τους στο νηολόγιο της Άνδρου, δείχνοντας για μια ακόμη φορά την αγάπη τους προς τον τόπο καταγωγής τους.