ΠΕΤΡΟΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ (1937)
Η ευρωπαϊκή ζωγραφική απεικονίζει ένα τοπίο γενικά και πειραματίζεται πάνω σε αυτό. Η Ελληνική σχολή της τοπιογραφίας —από την περίοδο της εθνικής ανεξαρτησίας μέχρι σήμερα— δημιουργεί μία ζωγραφική του νόστου, που αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο τόπο, στον οποίο θέλει να επιστρέψει.
Η Ελλάδα διαθέτει ένα σημαντικό ρεύμα τοπιογραφίας που παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την αντίστοιχη πορεία της ερμηνείας του τοπίου στην Ευρώπη. Ο Κλασικισμός, το ύφος των περιηγητών του Ρομαντισμού, η Σχολή του Μονάχου και οι επιδράσεις από το Παρίσι ανευρίσκονται στα έργα των Ελλήνων θαλασσογράφων και τοπιογράφων, που παρουσιάζονται στην έκθεση με τους Βολανάκη, Αιμίλιο Προσαλέντη, Γεραλή κ.ά. Στη συνέχεια, οι συνάφειες με την Ιμπρεσιονιστική επανάσταση και την Εξπρεσιονιστική διάθεση υπήρξαν έντονες και χαρακτηριστικές, εδραιώνοντας τον δικό μας υπαιθρισμό (Κογεβίνας, Βεντούρας, Λουκίδης, Καντζίκης, Θωμόπουλος, Σπυρόπουλος, Κουτσουρής, Κρυστάλλης, Μάρκελλος, Σεργουλόπουλος).
Από 16 Ιουλίου έως 1η Σεπτεμβρίου 2018 Χώρα Άνδρου (πίσω από τον ΟΤΕ), Καθημερινά 11:30 – 13:30 και 18:30 – 20:30 Σάββατο 11:30 – 13:30, Κυριακή κλειστά. Tηλ.: 22820 22262, e-mail: kaireios@otenet.gr
No gallery template found!