Αγαπητή Ανδριακή

Αφορμής  δοθείσης από το πρωτοσέλιδο σου σχετικά με τις αυξήσεις των δημοτικών τελών καθαρισμού φωτισμού και φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων παραθέτω τις ατάκτως ειρημένες σκέψεις μου, ας με συγχωρέσουν οι λάτρεις της ορθής γραφής και όσοι πιθανόν θιγούν από τα γραφόμενά μου.

Ξεκαθαρίζω ότι δεν με ενοχλεί η αναπροσαρμογή των τελών αυτή κάθε αυτή όσο:

Η κακή χρονική στιγμή λόγω της περιρρέουσας οικονομικής κρίσης, η λάθος επιλογή της Δημοτικής αρχής να συσσωρεύσει την αύξηση που έπρεπε να κάνει βάσει των ελλειμμάτων στους κωδικούς καθαριότητας – φωτισμού των τελευταίων 4 ετών, σε ένα ποσοστό της τάξης 50% που επικοινωνιακά έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης από δημοτικό σύμβουλο που στην συγκεκριμένη συνεδρίαση ήταν απών, όπως απόντες ήταν και άλλα στελέχη της αντιπολίτευσης και οι οποίοι, απόντες, με την εμπειρία τους στα κοινά και στα νομικά ζητήματα θα μπορούσαν να εκφράσουν καλλίτερα την αντίθεση τους στις αυξήσεις, να καταθέσουν κάποια εναλλακτική λύση και να πετύχουν καλλίτερα επικοινωνιακά(και όχι μόνο) αποτελέσματα από την ,επιτρέψτε μου, εκ του ασφαλούς  κριτική των δελτίων τύπου, των καφενειακών συζητήσεων, των όσων διαβάσαμε στο κείμενο της απόφασης.

Η κάκιστη  παροχή υπηρεσιών καθαριότητας από τον  Δήμο που είναι αντιστρόφως  ανάλογη με τα έξοδα που δαπανούνται. Σταχυολογώ: «καθαρισμός οδών όπου βλέπει η πεθερά». Άδειασμα των κάδων απορριμμάτων (στα οχήματα) από τους χειριστές χωρίς να υπολογίζουν αν λερώνουν γύρω τους, κάδοι βρώμικοι  που έχουν να πλυθούν – απολυμανθούν καιρό ( το αυτοκίνητο πλυντήριο μετά από ένα γρήγορο πέρασμα από την σκηνή το καλοκαίρι του 2007 έκανε υπόκλιση και σκουριάζει συμβολικά, στον Πιτροφό).

Στα επιβαρυμένα σημεία της πόλης έχει καιρό να γίνει συστηματική απεντόμωση, απολύμανση, μυοκτονία. Στα χωριά η αποκομιδή γίνεται αραιά και που, τα πλαϊνά του δρόμου από τον Άγιο Σπυρίδωνα μέχρι το λιμάνι της Χώρας είναι γεμάτο απομεινάρια  του καταναλωτικού πολιτισμού μας και της έλλειψης περιβαλλοντικής παιδείας δεδομένα  που ο δήμος φροντίζει να μας τα υπενθυμίζει με την μη  περισυλλογή τους. Η περιοχή από το Παραπόρτι έως τα Λειβάδεια έχει γίνει έρμαιο της παράνομης απόθεσης κάθε είδους σκουπιδιών, των βοθρολυμάτων και των ακαθαρσιών παπιοχηνών  αντί  να αποτελεί  κόσμημα , πρότυπο άθλησης ,χαλάρωσης και  αναψυχής…

Και ενώ η έρευνα μου στο διαδύκτιο έδειξε αντιφατικά αποτελέσματα ως προς το ύψος των αναπροσαρμογών από άλλους δήμους εν Ελλάδι, σε ένα σημείο όμως είχαν κοινή πολιτική , αυτό της εισήγησης και της επαρκούς αιτιολόγησης των αυξήσεων.   Κάθε δήμος είχε αναλυτικούς πίνακες με τις δαπάνες για την καθαριότητα – φωτισμό τα εκκαθαρισμένα η προσδοκώμενα έσοδα , τα ελλείμματα και το ποσοστό αύξησης για να τα  ισοσκελίσουν η μειώσουν, με τίποτα όμως να τα υπερκεράσουν, αφού αυτό απαγορεύεται δια ροπάλου από την νομοθεσία διότι «… διαφορετικά υποκρύπτεται φορολογία, πράγμα το οποίο είναι αντίθετο με το χαρακτήρα των υπηρεσιών αυτών, ως ανταποδοτικών … εγκ1/07υπΥΠΕΣ».

Με το γράμμα του δημοτικού νόμου, χωρίς να δικηγοριζω, η απόφαση για την αναπροσαρμογή των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού φαίνεται ότι είναι ορθή. Κάποιος που μπορεί να το ψάξει περαιτέρω έχει το δικαίωμα να κάνει προσφυγή με τα όσα νομικά επιχειρήματα βρει. Θα πρότεινα στον Δήμο να ακολουθεί πιο ορθολογική πολιτική στις αυξήσεις του ανά έτος και όχι σωρευτικά, να εξαντλεί την δυνατότητα που έχει για την κάλυψη των ελλειμμάτων (όπως την διάθεση του 50% από τα τέλη ακαθάριστων, παρεπιδημούντων  καθώς και την επαλήθευση των αναγραφόμενων τ.μ. στον λογαριασμό της ΔΕΗ με το Ε9 των ιδιοκτητών ) .

Ως προς την αύξηση του δημοτικού φόρου (η αλλιώς φόρου ηλεκτροδοτουμένων χώρων) εδώ υπάρχει θέμα …. Ο νόμος ορίζει ότι ο φόρος αυτός είναι δραχμικός από 7-25 δρχ και λόγω ευρώ έως 0,07 λεπτά. Όσοι δήμοι έχουν πιάσει ταβάνι (δηλ, τα 0,07) έχουν το δικαίωμα να αναπροσαρμόζουν κάθε χρόνο το τέλος αυτό κατά 20% (άρθρο 25 παρ.13 του Ν.1828/89) και  περαιτέρω μέχρι 25% προκειμένου το πρόσθετο αυτό ποσό να διατίθεται αποκλειστικά για ενίσχυση κονδυλίων λειτουργικών δαπανών και συντήρησης των σχολείων. (άρθρο 113 παρ.6β του Ν.1829/90)

Η  απόφαση 155/2008  θέμα 6β ήταν λιτή « επίσης αναπροσαρμόζει το συντελεστή ΔΦ ο οποίος είχε να τροποποιηθεί από το 1999  ως εξής :»  Μπακαλίστικα λοιπόν από το 2000 έως το 2008 της απόφασης είναι 9 χρόνια Χ 20% μας κάνει 180% , το 0,40-0,08=0,32 για το δημοτικό διαμέρισμα Άνδρου σε % είναι 420 και το 0,30-0,07=0,23 σε % είναι 328 για τα υπόλοιπα διαμερίσματα. Μήπως εδώ ελέγχεται η νομιμότητα της αναπροσαρμογής και μην σας ξεγελούν  τα 0,40 και 0,30. Τα συνολικά τετραγωνικά σύμφωνα με τα στοιχεία της απόφασης είναι  144.330 του Δημοτικού Διαμερίσματος Άνδρου  και των λοιπών 204350 τα δε έσοδα με τους παλιούς συντελεστές είναι 25851,00€ και με την αναπροσαρμογή 107025,00€ διάφορα 81. 174,00€.

Αν δεν κάνω λάθος ο φόρος ηλεκτροδοτουμενων χωρών δεν είναι ανταποδοτικός, άρα δύναται να καλύψει όποια «τρύπα» του Δήμου.

Με τα προεκτεθέντα, αν ο δήμος διέθετε μέρος του τέλους ακαθαρίστων  και του φόρου των ηλεκτροδοτούμενων χώρων  στην τρύπα της καθαριότητας και φωτισμού μήπως έτσι θα μετριαζόταν το ποσοστό της αύξησης και θα καλυπτόταν πιο ομαλά το έλλειμμα   που παρουσίασαν κατά την εισήγηση και οι επόμενες αυξήσεις θα ήταν πιο τιμαριθμικές;

Τέλος σας παραθέτω όσα κείμενα σχετικά με την δημοτική νομοθεσία βρήκα , καθώς και μια εισήγηση από άλλο δήμο τα συμπεράσματα δικά σας.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Κοντομάρκος Γεώργιος

Α. Ενιαίο ανταποδοτικό τέλος φωτισμού – Καθαριότητας

Το τέλος καθαριότητας και φωτισμού επιβάλλεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου «για την αντιμετώπιση των δαπανών παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και φωτισμού καθώς και κάθε άλλης δαπάνης από παγίως παρεχόμενες στους πολίτες δημοτικές υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα» σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 παρ. 12 του Ν. 1828/89.

Η κάλυψη των δαπανών καθαριότητας και φωτισμού των κοινοχρήστων χώρων από το τέλος αυτό είναι υποχρεωτική (Εκ. ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. 3958/20-1-89). Αυτό ορίζεται ρητά και στο άρθρο 17 του Ν. 1080/80, σύμφωνα με το οποίο το τέλος καθαριότητας πρέπει να καλύπτει υποχρεωτικά όλες γενικά τις δαπάνες διεξαγωγής, λειτουργίας και βελτίωσης της αντίστοιχης υπηρεσίας (αποδοχές, εξοπλισμός, συντήρηση, επισκευές κ.λ.π.). Σύμφωνα με την ίδια διάταξη η παράληψη του συμβουλίου να καθορίσει το τέλος στο κατάλληλο ύψος συνιστά βαρεία παράβαση καθήκοντος και επισύρει κατά των μελών του την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 184 και 189 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα.

Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δημοσιεύεται κατά τον τρόπο που ορίζει το άρθρο 66 του ΒΔ της 24/9-20/10/1958, ισχύει δε για ένα ή περισσότερα ημερολογιακά έτη που ορίζονται με την ίδια απόφαση (άρθρο 1 παρ. 2 του Ν. 25/75).

Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 25/75, η απόφαση λαμβάνεται κατά το μήνα Οκτώβριο, κοινοποιείται στη Δ.Ε.Η. μέχρι 30 Νοεμβρίου και αρχίζει να εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους. Οι προθεσμίες αυτές είναι ενδεικτικές και η τυχόν υπέρβασή τους για εύλογο χρονικό διάστημα δεν προκαλεί ακυρότητα των σχετικών αποφάσεων (ΣτΕ 4771/87 Εκ ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. 57349/30-6-75).

 Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου πρέπει να καθορίζει τους συντελεστές του τέλους σε τέτοιο ύψος ώστε να εξασφαλίζεται η είσπραξη εσόδων κατά βάση ανάλογων προς τα αντίστοιχα έξοδα. Δεν είναι απαραίτητο ωστόσο για τη νομιμότητα της απόφασης να ισοσκελίζονται απόλυτα τα έσοδα με τα έξοδα, αλλά αρκεί να υπάρχει μεταξύ τους μία κατά προσέγγιση αναλογική σχέση η οποία αναγκαστικά υπόκειται σε διαφοροποιήσεις από την επαλήθευση ή μη των προβλέψεων (ΣτΕ 981/92, ΣτΕ 2623/85).

Επίσης με το άρθρο 10 του Ν. 15/75 ορίζεται ότι: «Προκειμένου περί Δήμων που επιβαρύνονται με αυξημένες δαπάνες καθαριότητας λόγω τουριστικής κίνησης, επιτρέπεται όπως με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου διατίθεται για την αντιμετώπιση των δαπανών αυτών ποσό μέχρι το μισό από τα εισπραττόμενα τέλη διαμονής παρεπιδημούντων και επί των ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων. Εφόσον η αναπροσαρμογή των τελών δεν καλύπτει όλες τις δαπάνες των υπηρεσιών αυτό πρέπει να καταγραφεί στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ότι δηλ. ποσό μέχρι το ήμισυ από τα εισπραττόμενα τέλη παρεπιδημούντων και ακαθαρίστων εσόδων θα διατεθεί για την κάλυψη των εξόδων καθαριότητας.

Β. ΦΟΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝΣύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 παρ. 13 του Ν. 1828/89 ο φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων καθορίζεται σε ποσό από 6 έως 25 δρχ./τ.μ. φωτιζόμενης επιφάνειας ετησίως. Εφόσον ο συντελεστής αυτός έχει καθοριστεί (εφάπαξ ή σταδιακά) στο ανώτατο όριό του (25 δρχ. /τ.μ.) μπορεί περαιτέρω να αυξάνεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου σε ποσοστό μέχρι 20% για κάθε οικονομικό έτος.

Σύμφωνα δε με τις διατάξεις του άρθρου 113 παρ. 6β του Ν. 1892/90 (Φ.Ε.Κ. 101 Α΄) ο φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων, όπως διαμορφώνεται εκάστοτε, μπορεί να προσαυξάνεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου περαιτέρω μέχρι 25% ετησίως, προκειμένου το πρόσθετο αυτό ποσό να διατίθεται αποκλειστικά για ενίσχυση κονδυλίων λειτουργικών δαπανών και συντήρησης.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

Από το πρακτικό της 28ης /2008 συνεδρίασης του Δημ. Συμβ. του Δήμου Μεταμόρφωσης Αττικής.

Οι δαπάνες των Υπηρεσιών Καθαριότητας και Φωτισμού για το έτος 2009 υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν στο ποσό των 8.895.000 € όπως αναλυτικά αναφέρεται στον παρακάτω πίνακα:

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΝΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ 2009 ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ:

Κ.Α. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΑΠΑΝΗΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΝΤΑ  2009
1 Αποδοχές προσωπικού 4.500.000€
2 Εργοδοτικές εισφορές 800.000€
3 Παροχή γάλακτος προσωπικού 80.000€
4 Αντίτιμο ηλεκτρικού ρεύματος 350.000€
5 Μισθώματα εδαφικών εκτάσεων & κτιρίων 250.000€
6 Ασφάλιστρα μεταφορικών μέσων 100.000€
7 Συντήρηση & επισκευή μεταφορικών μέσων 200.000€
8 Έξοδα κίνησης μεταφορικών μέσων-Αττικές διαδρομές 55.000€
9 Προμήθεια ειδών καθαριότητος & ευπρεπισμού 50.000€
10 Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών για κίνηση μεταφορικών μέσων 200.000€
11 Προμήθεια ανταλλακτικών μηχανικού & λοιπού εξοπλισμού 200.000€
12 Προμήθεια μεταφορικών μέσων 500.000€
13 Προμήθεια απορριμματοδεκτών κοινόχρηστων χώρων 120.000€
14 Εγκαταστάσεις ηλ/σμού κοινής χρήσης 400.000€
15 Δικαιώματα ΔΕΗ από είσπραξη τελών & φόρων 240.000€
16 Εισφορά υπέρ ενιαίου Συνδέσμου 850.000€
 ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:  8.895.000 €

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΕΣΟΔΑ ΤΕΛΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ-ΦΩΤΙΣΜΟΥ(Με τον ισχύοντα συντελεστή):

Το συνολικό εμβαδόν των ακινήτων που ηλεκτροδοτούνται σήμερα στο Δήμο μας σύμφωνα με την από 7/10/2008 κατάσταση καταναλωτών που μας διαβίβασε η Δ.Ε.Η. Α.Ε. αλλά και η αναμενόμενη αύξηση εμβαδού έχει αναλυτικά ως πιο κάτω:

Α. ΟΙΚΙΕΣ: Ολικό εμβαδόν 2008: 1.115.948   τ.μ. Αναμενόμενη αύξηση εμβαδού:         5.000 τ.μ.: 1.120.948   τ. μ. ΣΥΝΟΛΟ: 1.120.948 τ.μ.Χ 1,11 = 1.244.253 €Β. ΧΩΡΟΙ ΓΕΝΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ( Επαγγελματικοί, Βιομηχανικοί χώροι, καταστήματα κ.λ.π.): Ολικό εμβαδόν 2008: 1.252.256 τ.μ. Αναμενόμενη αύξηση εμβαδού: 5.000 τ.μ. – 1.257.256 τ. μ. ΣΥΝΟΛΟ :1.257.256 τ. μ Χ 5,81 €= 7.304.658 €. ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜE TON ΙΣΧΥΟΝΤΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ: 8.548.911 €

Η διαφορά που εμφανίζεται μεταξύ Εσόδων και Εξόδων ανέρχεται στο ποσό των 346.089 € και τακτοποιείται με αντίστοιχη μεσοσταθμική αύξηση των Τελών Καθαριότητας-Φωτισμού 4 %.

Β. ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ (σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 113 του Ν. 1892/90 και του άρθρου 10 του Ν. 1080/80)

Ο Ειδικός Φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων αυξάνεται από 0,18 € / τ.μ. σε 0,19 € ανά τ.μ.

Παρακαλούμε να πάρετε απόφαση αύξησης των Δημοτικών Τελών για το έτος 2009…

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.