«Δεν υπάρχει μεγαλύτερο και θειότερο έργο στον κόσμο από τον Παρθενώνα…»

  Σατωβριάνδος

Γράφει ο Άρης Ευστρατιάδης

Η κατήφεια κι ο στεναγμός, το σκότος και η καρτερία, τα δάκρυα και η υπομονή, η οργή και το αίμα, το μίσος και η καταπίεση, ήταν τα πλαίσια μέσα στα οποία ζούσαν οι υπόδουλοι με καθημερινό όμως «προσφάϊ» την ακλόνητη πίστη, πως ο ήλιος της ελευθερίας θα ανατείλει και πάλι από το γαλάζιο Αιγαίο…

Επί 400 περίπου ατέλειωτα χρόνια ο άξεστος Ασιάτης επεδίδετο συστηματικώς στο επονείδιστο έργο του εξανδραποδισμού και της γενοκτονίας των υποδούλων. Επί 400 συναπτά έτη ο απολίτιστος και βάρβαρος κατακτητής προσπαθούσε με κάθε τρόπο να ξεριζώσει κάθε τι το ευγενικό από τα στήθη αυτού του λαού, που εξέθρεψε αθανάτους, που γαλούχησε μαραθωνομάχους, που ύψωσε Παρθενώνες, που δημιούργησε το εκτυφλωτικό κλέος του ελληνικού πολιτισμού…

Επί τέσσερεις αιματοβαμμένους αιώνες η ασιατική μάστιγα προσπαθούσε να υποτάξει την ψυχή των υποδούλων και να τους αφομοιώσει συνθλίβοντας στο πιεστήριο του χρόνου, ιστορία, φιλοσοφία, ήθη, έθιμα, θρησκεία, γλώσσα, ιδανικά, πολιτισμό, συνείδηση.

Η λαίλαπα της αμάθειας και του σκοταδισμού του αίματος και του τρόμου, της καταστροφής και της φρίκης, δεν κατόρθωσε ούτε μια παραφυάδα να ξεριζώσει από τα ευγενή εκείνα …φυτά, που στην ψυχή του καλλιεργούσε εν κρυπτώ ο θαυμαστός αυτός λαός και τα μεταφύτευε από τον παππού στον πατέρα και από τον ιερέα στο μειράκιο μέσα στην τελετουργική μυσταγωγία του κρυφού σχολειού…

Και μέσα στον τρόμο των τεσσάρων αυτών αιώνων, εκεί γύρω στο 1803, ένας βάνδαλος…αρχαιολάτρης (!) Άγγλος πρεσβευτής στην Κωνσταντινούπολη, ο οποίος δωροδόκησε τον Σουλτάνο, κατόρθωσε να αποσπάσει, με το πρόσχημα … «καλλιτεχνικών εργασιών στην Ακρόπολη» γραπτή άδεια προς αυτόν και το συνεργείο του!!! Το όνομα του  άρπαγα πρεσβευτή Θωμάς Έλγιν. Ο βέβηλος σκωτσέζος φόρτωσε δύο πλοία με γλυπτά του Παρθενώνα που τα απέσπασε από τις μετώπες και τα αετώματα άρπαξε τα γλυπτά της ζωοφόρου έναν κίονα και μία Καρυάτιδα του Ερεχθείου, άρπαξε ο βέβηλος ότι δημιούργησαν οι γίγαντες της Τέχνης και του Πολιτισμού από το 447π.Χ. μέχρι το 432 π.Χ. όπως ο Ικτίνος, ο Καλλικράτης, ο Φειδίας, ο Αλκαμένης, ο Αγοράκριτος, ο Καλλίμαχος.

Από το 1803 έως το 1814 αυτό το ανθρωποειδές αρπακτικό έκλεβε τους θησαυρούς των Ελλήνων από την Ακρόπολη των Αθηνών καθώς και από άλλους αρχαιολογικούς χώρους. Τα φόρτωσε σε δύο πλοία τα οποία έβαλαν πλώρη για την πατρίδα του την Αγγλία… Το ένα πλοίο, συνάντησε σφοδρή θαλασσοταραχή και ναυάγησε κοντά στα Κύθηρα, το άλλο έφθασε στο Λονδίνο και ο κλέφτης βρήκε αμέσως κλεπταποδόχο την αγγλική κυβέρνηση, στην οποία τα πούλησε.

Και η βρετανική κυβέρνηση αγόρασε  τα κλεμμένα και τα τοποθέτησε στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου του οποίου αποτελούν μέχρι σήμερα τα λαμπρότερα εκθέματα…

Μια γερμανική παροιμία λέει: «Όποιος κρατάει τη σκάλα είναι τόσο ένοχος όσο κι ο κλέφτης». Εάν αυτό που κρατάει τη σκάλα είναι τόσο ένοχος όσο ο κλέφτης, άραγε πόσο ένοχος είναι ο κλεπταποδόχος; Και δεν υπάρχει ευθιξία στις κατά καιρούς βρετανικές κυβερνήσεις των τελευταίων 200 ετών, ώστε να ανταποκριθούν στο πάγιο αίτημα των ελληνικών κυβερνήσεων και να επιστρέψουν τα αριστουργήματα όλων των εποχών και των αιώνων στην γενέτειρά τους, στο λίκνο του ανθρώπινου πολιτισμού, την Ελλάδα…

«Η Ελλάδα κατακτημένη με τα όπλα, νίκησε τον κατακτητή και έφερε τις τέχνες και τον πολιτισμό στο απολίτιστο Λάτιο…» μας άφησε παρακαταθήκη ο Οράτιος, ο οποίος υπηρέτησε  ως χιλίαρχος στον στρατό του Βρούτου και υπήρξε πασίγνωστος Λατίνος λυρικός ποιητής (65-8π.Χ.).

Ο αργεντινός συγγραφέας Χόρχε Λουΐ Μπόρχες είπε: «Όλοι είμαστε Έλληνες εν εξορία…» και ο γάλλος ακαδημαϊκός Ζαν Ρισπέν συνοψίζει: «Εσείς οι Έλληνες είστε και θα μείνετε για πάντα το άνθος της νεότητας. Όσο σκοτάδι και αν υπάρχει αρκεί να ρίξουμε λίγο από το ελληνικό φως για να φωτιστεί άπλετα ο κόσμος…»

Όμως μέχρι σήμερα, στη δύση του 2009 ο αναίσχυντος κλεπταποδόχος αδιαφορεί για την αισχρή και επαίσχυντη πράξη του και σφυρίζει αδιάφορα: Βλέπετε δεν υπάρχει ένας διεθνής εισαγγελεύς να καθίσεις το σκαμνί τον αποδέκτη των κλοπιμαίων.

Και τα γλυπτά του Παρθενώνος που δημιούργησαν πριν από 25 περίπου αιώνες οι πρόγονοί μας υπό την επίβλεψη και εποπτεία του μεγάλου γλύπτη Φειφία εξακολουθούν να βρίσκονται στην ξενιτιά έστω κι αν ένα υπερσύγχρονο Μουσείο στην καρδιά της Αθήνας τα περιμένει …

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.