Δεν είναι η πρώτη φορά που τα “Αστεράκια του Γαυρίου” κάνουν την Είδηση. Δεν είναι η πρώτη φορά που παραδίδουν με τις εργασίες τους μαθήματα Δημιουργίας, Πρωτοβουλίας, Κοινωνικής και Περιβαλλοντικής Συνείδησης. Άξιοι εκπαιδευτικοί που ενεργοποιούν τους  δημιουργικούς πολίτες του αύριο. Ίσως την μοναδική ελπίδα για τον τόπο μας. Συγχαρητήρια από καρδιάς.

“Ο Παύλος είναι ένας μαθητής της Α’ Λυκείου του σχολείου μας που λατρεύει τη θάλασσα και ονειρεύεται ένα καλύτερο κόσμο! Στα πλαίσια του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας μας παρουσίασε μια εργασία για τις οικονομικές αλλά και τις συναισθηματικές επιπτώσεις που έχει η επιδοτούμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση καταστροφή των ξύλινων αλιευτικών καϊκιών, που συντελείται εδώ και μερικά χρόνια. Το πρόγραμμα απόσυρσης αλιευτικών σκαφών ξεκίνησε το 1991, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση με στόχο τη μείωση της υπεραλίευσης στις θάλασσες και την προστασία των αλιευτικών αποθεμάτων εξέδωσε οδηγία για την απόσυρση των καϊκιών και την κατάθεση της επαγγελματικής άδειας, η οποία το 2014 τροποποιήθηκε και δυστυχώς ενσωματώθηκε σε αυτήν και το σπάσιμο των καϊκιών… Δεν θα μπορούσαν τα σκάφη και τα καρνάγια να διατηρηθούν και να γίνουν πόλοι έλξης για ανάπτυξη ;

Τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης, οι Έλληνες ψαράδες επιλέγουν να «κόβουν» τα καΐκια τους, καθώς τα χρηματικά ποσά από την επιδότηση δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα… Το ύψος της κυμαίνεται ανάλογα με την ηλικία του σκάφους, το μήκος, τις μηχανές του…

Έργο του ανδριώτη ζωγράφου Μιχάλη Τζανουλίνου Α

«Γιατί θα πρέπει η επιδότηση του αλιέα να συνδέεται με την καταστροφή του καϊκιού;». «Έχω παραβρεθεί σε σπάσιμο καϊκιού και βλέπεις μια ολόκληρη οικογένεια να κλαίει σαν να χάνει ένα δικό της άνθρωπο» μας είπε ο Παύλος ….

Είναι ανάγκη να τροποποιηθεί η κοινοτική οδηγία 508/2014 και να σταματήσει η καταστροφή των σκαφών, κάνοντας εφικτή, χωρίς όρους, την αλλαγή χρήσης τους, εκτός της εμπορικής αλιείας. Τα σκάφη που αποσύρονται να παραμένουν στην ιδιοκτησία του αλιέα ή να αλλάζουν ιδιοκτήτη, χωρίς όμως ποτέ να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά στην επαγγελματική αλιεία.

Ήταν μια σχολική εργασία, διαφορετική από τις άλλες που δούλεψε αρκετό καιρό και ετοίμασε ο Παύλος Πετράκης μαζί με την καθηγήτρια του. Τα παιδιά που την παρακολούθησαν ενθουσιάστηκαν με το θέμα και είχαν πολλές ερωτήσεις!

Βάλε μια δύση κι ένα βαρκάκι να λιώνει μέσα. Ομορφιά! Μα, αν δεν υπάρχει μάτι να το δει, είναι ομορφιά;

Μενέλαος Λουντέμης

Συντονίστρια της εργασίας και υπεύθυνη καθηγήτρια η Εύα Α. Βλάμη, οικονομολόγος

Ε.Β.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.