Διαβάσαμε Ανακοινώσεις του κ. Δημάρχου όπου μιλά σαν Μεσίας  για το «ευλογημένο» μας νησί και επιχαίρει επειδή δήθεν λέει η Άνδρος συμπεριελήφθη στους 10 πιο αποτελεσματικούς δήμους ανά την Ελλάδα, βάσει μιας μελέτης που εκπόνησε ένα  νεοφιλελεύθερο Κέντρο (το ΚΕΦΙΜ) μέσω ιδιωτικών πρωτοβουλιών, μελέτη η οποία δεν μπορεί παρά να γεννά προβληματισμό σε όσους ασχολούνται με τα θέματα των οικονομικών των ΟΤΑ.

Θεωρούμε υποχρέωσή μας, ως σκεπτόμενοι πολίτες και κυρίως ως ενεργά μέλη του Δημοτικού μας Συμβουλίου, βιώνοντας στενά 4 χρόνια τώρα τις παθογένειες της παρούσας δημοτικής αρχής και την αναποτελεσματικότητά της σε πολλαπλά επίπεδα της καθημερινότητάς μας, να εκφράσουμε δημοκρατικά την άποψή μας για την εν λόγω μελέτη, που ήρθε – καθόλου τυχαία χρονικά – να ενισχύσει προεκλογικά το πολιτικό προφίλ του κ. Σουσούδη. Διαβάζουμε ότι φορέας εκπόνησης της επίμαχης μελέτης είναι  το ΚΕΦΙΜ μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, μια δεξαμενή σκέψης, που απηχεί τις τάσεις της πιο ακραία νεοφιλελεύθερης οικονομίας της αγοράς, με προφανή στόχο τον περιορισμό του κράτους. Στην πράξη δηλαδή είναι στον αντίποδα των κρατικών επιχορηγήσεων που αναζητά ο κ. Σουσούδης από όλα τα Υπουργεία τον τελευταίο καιρό. Το ΚΕΦΙΜ λοιπόν συνέταξε με δικούς του ερευνητές  και με την υλική βοήθεια –όχι ενός επίσημου θεσμικού Οργάνου της χώρας μας- αλλά ενός Αμερικάνικου και ενός Γερμανικού Ιδιωτικού Ιδρύματος, έναν Πιλοτικό Δείκτη για την αποτελεσματικότητα των ελληνικών  Δήμων, ο οποίος βασίστηκε σε δεδομένα και χαρακτηριστικά μιας εντελώς ξένης ως προς την ελληνική αυτοδιοικητική πραγματικότητα χώρας, της Λιθουανίας και ενός Δείκτη που λάνσαρε το 2011 το Lithuanian Free Market Insitute στα πλαίσια των μεταρρυθμιστικών πολιτικών στο χώρο της Αυτοδιοίκησης, με κριτήρια υπέρ, πάντα, της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της επιχειρηματικότητας.  Επισημαίνουμε ωστόσο ότι η διεθνής αναγνώριση του εν λόγω Δείκτη περιορίζεται μόνον στη χρήση του από think-tanks (και όχι επίσημους Φορείς) χωρών όπως η Γεωργία, η Ουγγαρία, η Κένυα και η Ελλάδα!Διαβάζοντας προσεκτικά τη μελέτη για το πώς υπολογίστηκε ο Δείκτης Αποτελεσματικότητας, σταθήκαμε με απορία ομολογουμένως στα όσα αναφέρονται στη σελ. 5 και ερωτούμε τον κ. Σουσούδη, συμμερίζεται αυτές τις απόψεις; Θεωρεί και αυτός π.χ. ότι το καθεστώς μονιμότητας των δημοτικών υπαλλήλων αποτελεί «πρόβλημα» στη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων;  Μήπως να ρωτήσει τους εργαζομένους και να απαντήσει . Αντίθετα, για την άποψη του ΚΕΦΙΜ για τις απευθείας αναθέσεις αλλά και τον ρόλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ταιριάζει απόλυτα με όσα κάνει ο κ. Σουσούδης…..  Επί της ουσίας πάντως, ο συγκεκριμένος Δείκτης, δεν φαίνεται να έλαβε υπόψη του πολύ σοβαρά στοιχεία κακής πρακτικής και ακόμα χειρότερης οικονομικής διαχείρισης του Δήμου Άνδρου, που απέχουν παρασάγγας από τις αρχές της διαφάνειας, της χρηστής διοίκησης και της λογοδοσίας. 

Θυμίζουμε, ενδεικτικά και μόνον, ότι από την αρχή της θητείας του κ. Σουσούδη

  • ο προϋπολογισμός ερχόταν κάθε έτος στο Δ.Σ. εκτός κάθε νόμιμης προθεσμίας (και το Παρατηρητήριο το γνώριζε αυτό καλά), για τη χρήση 2018 μάλιστα φτάσαμε στο τέλος Μαρτίου και δεν είχαμε εγκεκριμένο π/υ,
  • η Αποκεντρωμένη έκανε σημαντικές παρατηρήσεις και με τα χίλια ζόρια ενέκρινε τους π/υ,
  • πολλαπλές επιστολές του Γ. Καπάκη από τις αρχές του 2015 και της Μ. Βασιλοπούλου για χορήγηση στοιχείων ουσιώδους σημασίας σε οικονομικά ζητήματα, ουδέποτε απαντήθηκαν.
  •  αναμορφώσεις του π/υ εισάγονταν και αποσύρονταν από το Δ.Σ. λες και οι ΚΑΕ είναι πιόνια,
  •  τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, τα οποία σημειωτέον είναι πολύ υψηλά και ουδόλως ανταποκρίνονται στις παρεχόμενες προς τους πολίτες υπηρεσίες, δεν υπολογίζονται βάσει μεθόδων κοστολόγησης, επιβαρύνοντας αδικαιολόγητα τους συμπολίτες μας 
  • το χειρότερο όλων είναι ότι από το 2015 μέχρι και σήμερα, δεν έχουν συνταχθεί Ισολογισμοί της θητείας Σουσούδη παρότι τούτο συνιστά κατάφορη παραβίαση του διπλογραφικού συστήματος των ΟΤΑ . Είναι βέβαιο ότι ο Δήμαρχος αποφεύγει  να φέρει προς έγκριση στο Δ.Σ. τις Οικονομικές Καταστάσεις και τις Εκθέσεις Ελέγχου των Ορκωτών γιατί εκεί θα φανεί ξεκάθαρα η οικονομική διαχείριση που άσκησε. Άραγε ο Δείκτης Αποτελεσματικότητας αυτό το γεγονός δεν  το έλαβε υπόψη του;
  •  η διαφάνεια κατά Σουσούδη ερμηνεύεται με συνεχόμενες απευθείας αναθέσεις σε γνωστούς και φίλους και με κατατμήσεις ομοειδών δαπανών,
  •  οι αποφάσεις του Δ.Σ. δεν στέλνονταν στην Αποκεντρωμένη και δεν εκτελούνταν, όπως στην περίπτωση της ομόφωνης Απόφασής μας από τον Οκτώβριο του 2014 για διενέργεια διευρυμένου διαχειριστικού ελέγχου στους τρείς πρώην Δήμους και σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα και επιχειρήσεις (ακόμα περιμένουμε να μάθουμε τι έχει γίνει….) . Το Δ.Σ. , πάντα σε ρόλο κομπάρσου, δεν γνωρίζει ποια η τύχη των υπολοίπων ελέγχων που διενήργησε το Ελεγκτικό Συνέδριο και για τους οποίους προέκυψαν καταλογισμοί……
  •  ο Δήμαρχος και στενοί του συνεργάτες σέρνονται πολύ συχνά σε προανακριτικές διαδικασίες κατόπιν αλλεπάλληλων εισαγγελικών παραγγελιών και μηνύσεων που ασκούνται και ουδέποτε ενημερώθηκε το Δ.Σ. επ’ αυτού (βρίθει η Διαύγεια από αποφάσεις απευθείας αναθέσεων για νομική υποστήριξη μελών της διοίκησης Σουσούδη).
  •  η λογοδοσία επίσης είναι άγνωστη λέξη για τον κ. Δήμαρχο ο οποίος φοβούμενος να κάνει ειδική δημόσια συνεδρίαση του Δ.Σ. κατ΄έτος όπως προβλέπει ο Δημοτικός Κώδικας για τον απολογισμό της δράσης ώστε να τοποθετηθούν οι δημοτικές παρατάξεις και οι Φορείς του νησιού μας,κρύβεται πίσω από τις δαπανηρές φιέστες μονολόγου σε πολυτελή ξενοδοχεία των Αθηνών για τη δική του αυτοπροβολή.
  •  Η αντίληψη περί χρηστής διοίκησης χάνεται στις γιαλαντζί Προγραμματικές Συμβάσεις με συγκεκριμένους καθηγητές του Αριστοτελείου, οι οποίοι πρέπει να πληρωθούν 4.500 ευρώ διότι βοήθησαν εξωθεσμικά τον κ. Σουσούδη στη συζήτηση του θέματος χωροθέτησης του ΧΥΤΥ ενώπιον  του ΠΕΣΠΑ . 
  • Τέλος, είναι μνημειώδης ο χειρισμός της ανάθεσης εκπόνησης  υδρογεωλογικής μελέτης για τον ΧΥΤΥ στην Πλούσκα….. Έχουμε χάσει το μέτρημα σε πόσους έχει πολλάκις αναθέσει ο κ. Σουσούδης να συντάξουν αυτή την έρημη μελέτη. Μελέτη που στην πράξη δεν έχουμε.
  • Τα παραπάνω και πολλά ακόμα που είναι γνωστά στην κοινωνία της Άνδρου και σε όποιον έχει ελάχιστο κοινό νου, καθιστούν φαιδρούς τους πανηγυρισμούς του κ. Δημάρχου για τη θέση του Δήμου μας μεταξύ δήθεν των πιο αποτελεσματικών πανελλαδικά βάσει ενός Δείκτη που φαίνεται ότι «λησμόνησε» να διερευνήσει αντικειμενικά και πλήρως όλες τις πτυχές ενός τόσο σοβαρού για την Τ.Α. θέματος.

Αν ο κ. Σουσούδης εμμένει να εργαλειοποιεί  για ψηφοθηρικούς λόγους τον επίμαχο αυτόν  Δείκτη, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος και για σαφή επιχειρηματολογία στις ερωτήσεις μας.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.