Photo: Μιχάλης Τζανουλίνος

 

“Τον Υπουργό και τον Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ.κ. Φώτη Κουβέλη και Νεκτάριο Σαντορινιό, επισκέφθηκε μαζί με τον Βουλευτή, Νίκο Συρμαλένιο, και αντιπροσωπεία κατοίκων του νησιού, ο Επικεφαλής της Ελάσσονος Αντιπολίτευσης και εκ νέου υποψήφιος Δήμαρχος Άνδρου, Γιάννης Καπάκης.

Κύριο αντικείμενο της συνάντησης αποτέλεσαν, όπως ήταν φυσικό, τα απαραίτητα έργα που πρέπει να γίνουν για την αποκατάσταση και επέκταση του λιμανιού του Γαυρίου, αλλά και η δημιουργία περιφερειακού δρόμου που θα συνδέει την προκυμαία με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Από τη συζήτηση προέκυψε ότι δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα από τους αρμόδιους φορείς (Περιφέρεια και Δήμο) προς την κατεύθυνση αυτή. Όπως μας ενημέρωσαν τα στελέχη του Υπουργείου, για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027 το Λιμενικό Ταμείο έχει υποβάλει για το λιμάνι του Γαυρίου τεχνικό δελτίο με πρόταση για μελέτη ύψους 70.000 ευρώ, μόνο για κάποιες διορθωτικές παρεμβάσεις, αφού αναλογεί σε έργα περίπου 700.000 ευρώ και σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί ώστε να γίνουν οι υποδομές που απαιτούνται για το λιμάνι.

Όπως μας είπε ο αρμόδιος Υπουργός, κ. Σαντορινιός, ο οποίος θα επισκεφθεί σύντομα την Άνδρο και θα έχει σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αυτό που είναι απαραίτητο να γίνει, όπως προβλέπεται για όλα τα λιμάνια μείζονος σημασίας, είναι ένα νέο στρατηγικό σχέδιο στο «Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένων» (Π.Ε.Α.Λ.), που θα αποσκοπεί στη συνολική αναβάθμιση της θαλάσσιας επικοινωνίας του λιμανιού του Γαυρίου με την υπόλοιπη χώρα και θα προβλέπει τις απαραίτητες επεκτάσεις, με χερσαίες υποδομές και εγκαταστάσεις,  επιπλέον θέσεις για πρυμνοδετήσεις, μία θέση για πλαγιοδέτηση-πρυμνοδέτηση, καθώς και θέσεις για τον ελλιμενισμό  πλοίων κρουαζιέρας. Δυστυχώς ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα δεν έχει καμία αξία και οι όποιες παλαιότερες μελέτες είχαν εκπονηθεί καθίστανται ανεφάρμοστες. Τώρα, πώς το νέο Λιμενικό Ταμείο Άνδρου, που θα προκύψει από τον διαχωρισμό του Λιμενικού Ταμείου Άνδρου-Τήνου, θα μπορέσει χωρίς Δ.Σ., προϋπολογισμό, προσωπικό και τεχνική υποστήριξη να αντεπεξέλθει σε μια τόσο απαιτητική διαδικασία, αυτό είναι ζητούμενο.

Επιπλέον, στο ίδιο τεχνικό δελτίο για χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ» έχει συμπεριληφθεί μελέτη για το αλιευτικό καταφύγιο Κορθίου, ύψους 130.000 ευρώ. Πρόκειται για έργο ανολοκλήρωτο, καθώς έχει κηρυχθεί έκπτωτος ο εργολάβος και, παρότι  έχει δεσμευθεί από το ΠΔΕ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ποσό 240.000 ευρώ, στην πράξη δεν μπορεί να γίνει τίποτα, αφού η Περιφέρεια διά της τεχνικής της υπηρεσίας δεν έχει προχωρήσει στις διαδικασίες για την επανεκκίνηση του Έργου, ούτε ο Δήμος έχει δείξει το ανάλογο ενδιαφέρον για την απορρόφηση των κονδυλίων.

Συζητήθηκαν, επίσης, τα προβλήματα τόσο για το λιμάνι της Χώρας, όσο και για το περίφημο τουριστικό καταφύγιο του Μπατσίου, με τις γνωστές του επιπτώσεις σε μία από τις πιο όμορφες παραλίες της Άνδρου και για το οποίο επί πέντε χρόνια η παρούσα Δημοτική Αρχή δεν κατάφερε να εκπονήσει ούτε την ακτομηχανική μελέτη.

Ακολούθησε συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας, κ. Κουβέλη, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα της Άνδρου και, όπως μας είπε, θα την επισκεφθεί σύντομα, ενώ εξέφρασε την ειλικρινή πρόθεση να συνδράμει όπου είναι εφικτό για την επίλυσή τους, καθώς είναι δεδομένη η αγάπη του για το νησί”.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.