Της ΑΝΝΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗ

Το Ίδρυμα Β & Ε Γουλανδρή εμφάνισε σήμερα στον ΙΑΝΟ το νέο του λογότυπο, “σύστησε” το νέο κτήριο στο Παγκράτι και παρουσίασε την αναδρομική έκθεση του Ντίκου (Κωνσταντίνου) Βυζάντιου το καλοκαίρι στην Άνδρο. Η εκδήλωση ήταν συγκινησιακά φορτισμένη μιας και μετά από περιπέτειες πολλών ετών το κτίριο της οδού Ερατοσθένους 16 στο Παγκράτι, που θα στεγάσει τη συλλογή έχει παραδοθεί και πρόκειται μέχρι το τέλος του έτους να λειτουργήσει σαν ένας εικαστικός πολυώροφος πολυχώρος. Το κτίριο διαθέτει αμφιθέατρο, βιβλιοθήκη, πωλητήριο, αίθουσες μόνιμων και περιοδικών εκθέσεων, καφέ μπαρ, εστιατόριο. Πρόκειται για μια υπέρ μοντέρνα κατασκευή που όμως η λειτουργία της θα είναι βασισμένη στην “κοινωνική ανεξιθρησκεία” όπως τόνισαν με έμφαση και οι δυο ομιλητές κ.κ. Fleurette Καραδόντη – Κατσίκη και Κυριάκος Κουτσομάλλης.

Το λογότυπο

Στο όμορφο μπλε του Αιγαίου, με τους κανόνες τις χρυσής τομής, λιτό και εύκολο στις άπειρες εφαρμογές του… από εκτύπωση σε t-shirt μέχρι επιστολόχαρτο. Αρκετά μοντέρνο και ταυτόχρονα κλασικό το λογότυπο ορίζει θριαμβικά την “επανεκκίνηση” του ιδρύματος

Video

Αξίζει να το δείτε.

 

Οι ιδρυτές Βασίλης και Ελίζα Γουλανδρή διακρίνονταν για το ασίγαστο πάθος και την αγάπη τους για τις τέχνες. Εμπνευστές, εμψυχωτές αλλά και χορηγοί, οραματίστηκαν ένα ζωντανό πολιτιστικό κύτταρο, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Η έκθεση το καλοκαίρι στην Άνδρο

Κωνσταντίνος (Ντίκος) Βυζάντιος Αφαιρετικό κίτρινο, 1971

Ο Ντίκος (Κωνσταντίνος) Βυζάντιος (1924 – 2007) ήταν κορυφαίος Έλληνας ζωγράφος γιός του επίσης ζωγράφου Περικλή Βυζάντιου και της Ευφροσύνης Σκουμπουρδή. Ο πατέρας του ήταν από παλιά φαναριώτικη οικογένεια και η μητέρα του από την οικογένεια Κουντουριώτη. Ήταν δισέγγονος του Δημητρίου Πατρινού, δημάρχου Πατρέων και βουλευτή, τρισέγγονος του Δημήτριου Βούλγαρη, πρωθυπουργού της Ελλάδας, και τετρασέγγονος του Λάζαρου Κουντουριώτη, πλοιοκτήτη, γερουσιαστή στα χρόνια της επανάστασης του ’21. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ και το 1945 στάλθηκε με υποτροφία του Γαλλικού Ινστιτούτου στο Παρίσι για σπουδές. Το έργο του χωρίζεται σε τρεις κύκλους: η Αφαίρεση (1945 – 1972), οι Μορφές (1981 – 2007), ανθρωποκεντρικές συνθέσεις και νεκρές φύσεις και τέλος η τρίτος κύκλος με θέμα την νεκρή φύση.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη στο κανάλι του IANOS στο

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.