Είναι Ανδριώτες, Στενιώτες, μεγαλωμένοι στο νησί, ναυτικοί και καραβοκυραίοι. Όπου και αν ταξιδέψουν επιστρέφουν στην γενέθλια γη. “Βάζουμε τα πλοία μας για την Άνδρο” έλεγαν όταν αγόρασαν το Superferry από την Blue Star Ferries το 2011 και έκτοτε με τον ένα ή άλλο τρόπο προσφέρουν στον τόπο τους. Είναι εργαζόμενοι επιχειρηματίες και οικογενειάρχες. Που, πολύ απλά, σημαίνει ότι έχουν στόχο στο μέλλον, για τις επιχειρήσεις τους και τα παιδιά τους. Με αφετηρία και επιστροφή στο νησί.

Η αποχώρηση του Superferry από την γραμμή, μπορεί να πέρασε στα ψιλά για την Τήνο και την Μύκονο που ούτως ή άλλως συνδέονται με την πρωτεύουσα και από τον Πειραιά, οι Ανδριώτες όμως βρέθηκαν με ένα δρομολόγιο μέρα παρά μέρα και ένα μεγάλο ερωτηματικό για την Golden Star Ferries, που από την μια συνδράμει το νησί με πέντε συμπυκνωτές οξυγόνου ώστε να είναι καλυμένο το Κέντρο Υγείας του σε περίπτωση ανάγκης κι από την άλλη αποσύρει προσωρινά το πλοίο της. Σε αυτό το “Γιατί” απαντά στην εφημερίδα ΑΝΔΡΙΑΚΗ #andriakipress για λογαριασμό της εταιρείας ο κ. Δημήτρης Στεφάνου σε μια εκ βαθέων συνέντευξη.

Η απόφαση της εταιρείας σας GOLDEN STAR FERRIES να αποσύρει το πλοίο της από την γραμμή Ανδρο – Τήνο – Μύκονο έχει ξεσηκώσει έντονες αντιδράσεις όπως καταγράφονται στο site της ψηφιακής μας έκδοσης αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των Ανδριωτών. Ο δήμαρχος και ο αντιδήμαρχος  του νησιού κ.κ. Λοτσάρης και Γιαννίσης απευθύνονται για το θέμα με επιστολές τους μέχρι και προς τον Πρωθυπουργό της χώρας. Πως οδηγηθήκατε σε αυτή την απόφαση;


Θέλουμε να καταστήσουμε απολύτως σαφές ότι το πλοίο μας ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ απεσύρθη λόγω παντελούς έλλειψης μεταφορικού έργου. Μετά την απαγόρευση κυκλοφορίας που επιβλήθηκε και εν συνεχεία των περιορισμών στη διακίνηση επιβατών προς τα νησιά από το υπουργείο Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, εμείς προσπαθήσαμε να κρατήσουμε ενεργό το πλοίο μας αλλά το μεταφορικό του έργο ήταν άκρως απογοητευτικό. Με μέσο όρο 30 επιβάτες 5 ΙΧ και 3 φορτηγά ανά ταξίδι ήταν αδύνατον να συνεχίσει το πλοίο να ταξιδεύει. Σε αυτή την περίπτωση δεν «μπαίνει απλά μέσα», αλλά υφίσταται έναν οικονομικό όλεθρο. Για να μπορέσει να αντιμετωπιστεί η δυσμενέστατη συγκυρία στην δίνη της οποίας έχει περιέλθει όλος ο πλανήτης και για να μπορέσουν και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να επιβιώσουν, έπρεπε το ένα από τα δύο πλοία να αποχωρήσει και να μειωθούν τα δρομολόγια – όπως κι έγινε. Προτιμήσαμε να αποχωρήσουμε εμείς προσωρινά γιατί θεωρήσαμε ότι το γκαράζ του πλοίου μας με μειωμένα δρομολόγια λόγω έλλειψης επιβατών και ΙΧ Οχημάτων δεν θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τα φορτηγά της γραμμής με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο. Και τα δύο συμβατικά πλοία μας έχουν κατασκευαστεί με ιδιαίτερη έμφαση στην μεταφορά επιβατών και ΙΧ οχημάτων σε αντιδιαστολή με το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π το οποίο μπορεί μεν να μεταφέρει 400 επιβάτες λιγότερους από το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ , από την άλλη όμως μπορεί να μεταφέρει πολλαπλάσια φορτηγά οχήματα ανά ταξίδι που αυτή την εποχή αυτό είναι το ζητούμενο. Στα τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως που εκτελεί αυτή την εποχή το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π  ο μέσος όρος φορτηγών οχημάτων που μεταφέρει θα ήταν αδύνατον να εξυπηρετηθεί από το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ.

 Όμως σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να διαβεβαιώσουμε όλους τους Ανδριώτες ότι το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ, βρίσκεται στον Πειραιά επανδρωμένο και ανά πάσα στιγμή μέσα σε λίγες ώρες μπορεί να τεθεί στην υπηρεσία της Άνδρου της Τήνου και της Μυκόνου όποτε κι αν αυτό χρειαστεί. Άλλωστε είναι κάτι που αποδείξαμε τις προηγούμενες ημέρες όταν στο άκουσμα ανεκτέλεστου δρομολογίου του ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π λόγω ασθενείας δυο μελών πληρώματός του κι ενδεχόμενης συσχέτισής τους με κορωνοϊό, παρότι το πλοίο μας βρισκόταν κοντά στο Σούνιο κατευθυνόμενο προς Πειραιά, δώσαμε εντολή στον πλοίαρχο να αλλάξει πορεία και να κατευθυνθεί κενό επιβατών στη Μύκονο ώστε να εκτελέσει το δρομολόγιο επιστροφής προς Ραφήνα παραλαμβάνοντας ελάχιστους επιβάτες από τα τρία νησιά και τα φορτηγά που επρόκειτο να ταξιδέψουν.

Η απόφαση σας να αποσύρετε τα πλοία σας από την γραμμή είναι αμετάκλητη με δεδομένο ότι στα σχέδια του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επίκειται η στήριξη της ακτοπλοΐας -πέραν των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική- με ένα ποσό της τάξεως των 15 εκατ. Ευρώ;

Η απόφαση δεν είναι αμετάκλητη και όπως σας είπαμε και παραπάνω, το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ, όταν για διάφορους λόγους το απαιτήσουν οι ανάγκες της γραμμής ή το ευνοήσουν οι συνθήκες θα είναι παρόν στις υπηρεσίες της Άνδρου της Τήνου και της Μυκόνου. Για την ενδεχόμενη στήριξη της ακτοπλοΐας που αναφέρατε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι από την αρχή διαδίδονταν φήμες περί κάλυψης λειτουργικού κόστους από το κράτος, περί διάφορων επιδοτήσεων για τα πλοία που εκτελούν στην παρούσα χρονική περίοδο δρομολόγια, αλλά σχεδόν ένα μήνα μετά, όλα αυτά παραμένουν φήμες χωρίς να έχει συγκεκριμενοποιηθεί κάτι.

Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ουσιαστικά θεωρούνται κρατικές συγκοινωνίες με ιδιωτικά κεφάλαια, οι οποίες αποτελούν την κύρια και βασική σύνδεση των ελληνικών νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα. Μια ενδεχόμενη διατάραξη αυτών από διάφορους εξωγενείς παράγοντες όπως συμβαίνει στις ημέρες μας με την πανδημία, θέτει σε απειλή την συνοχή του Ελληνικού κράτους, την επιβίωση των νησιωτών  και γι’ αυτό το λόγο τόσο το Υπουργείο Ναυτιλίας όσο και η Ελληνική κυβέρνηση , θα έπρεπε συλλογικά να σκύψουν πάνω από το πρόβλημα και να πάρουν άμεσα μέτρα ώστε τα συμβατικά πλοία που αποτελούν τους πυλώνες τροφοδοσίας των νησιών να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τα Ελληνικά νησιά στην δύσκολη εποχή που διανύουμε έστω και με μηδενικό κέρδος.

Αφουγκραζόμαστε όλα αυτά τα σενάρια που κυκλοφορούν περί στήριξης των επιχειρήσεων του κλάδου, παρόλα αυτά και διαβλέποντας μια αβελτηρία στην ανακοίνωση και στο πεδίο εφαρμογής τους, είμαστε υποχρεωμένοι να τα παραβλέπουμε στην παρούσα χρονική στιγμή και να μην υποθηκεύσουμε το μέλλον της εταιρείας μας και της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας του νησιού μας σε πιθανά θεωρητικά σενάρια κι ενδεχόμενα, τα οποία μπορεί να μην συμβούν και ποτέ.

Οι προβλέψεις για την επιβατική κίνηση στην ακτοπλοΐα το δίμηνο Απριλίου—Μαΐου ανέρχονται στο – 90% λόγω κορωνοϊού. Όταν επιστρέψει το πλοίο σας στη γραμμή πως θα το αντιμετωπίσετε;

Οι προβλέψεις για το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου είναι όντως απογοητευτικές. Μάλιστα ανακοινώθηκε εσχάτως και η παράταση απαγόρευσης κυκλοφορίας μέχρι τις 27 Απριλίου η οποία ενδεχομένως να πάει χρονικά ακόμη παρά πίσω. Με αυτές τις προϋποθέσεις και με τα δεδομένα που ισχύουν σήμερα, όταν χρειαστεί να επιστρέψει το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ, αναγκαστικά θα το επιδοτήσουμε οι ίδιοι δαπανώντας κεφάλαια από άλλες δραστηριότητές μας.

Δυστυχώς η συγκυρία αυτή, μας βρίσκει στην χειρότερη χρονική στιγμή, έχοντας δαπανήσει κατά την διάρκεια της χειμερινής περιόδου τεράστια ποσά για επισκευές και αναβαθμίσεις των έξι πλοίων μας και πολύ φοβούμαστε ότι κάποια εξ αυτών θα μείνουν καθηλωμένα και την θερινή περίοδο λόγω έλλειψης μεταφορικού έργου, εξαναμενίζοντας κάθε πιθανότητα επιστροφής των χρημάτων που εσχάτως δαπανήσαμε γι’ αυτά.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τον χειμώνα εκταμιεύσαμε 5 εκατ. Ευρώ για την συμμόρφωση του ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ με τις τελευταίες απαιτήσεις όπως αυτές αναφέρονται στο ΠΔ 104/2016, για την αγορά κι αντικατάσταση τριών κύριων μηχανών  των ΣΟΥΠΕΡΣΠΗΝΤ & ΣΟΥΠΕΡΚΑΤ , για την γενική επισκευή δύο μηχανών του ΣΟΥΠΕΡΕΞΠΡΕΣ ,για την γενική επισκευή μίας μηχανής και όλων υδροπροωθητήρων του ΣΟΥΠΕΡΡΑΝΝΕΡ και για την ενδελεχή κι επιμελημένη συντήρηση όλων των συστημάτων ασφαλείας των πλοίων μας.

Πέραν του επιχειρηματικού η Golden Star Ferries έχει και ένα κοινωνικό ρόλο στα τεκταινόμενα της Άνδρου. Θέλετε να αναφερθείτε συγκεκριμένα;

Α. Ανδριώτες εργαζόμενοι στην εταιρεία σας

Α) Στην εταιρεία μας απασχολούμε 62 υπαλλήλους εκ των οποίων οι 40 έλκουν την καταγωγή τους από την πατρίδα μας την Άνδρο. Πάντα , σε κάθε πρόσληψη αναζητούμε κατάλληλο προσωπικό από το νησί μας κι αν αυτό δεν καταστεί εφικτό τότε αναζητούμε από άλλα μέρη της πατρίδας μας. Στα πλοία μας (ακτοπλοϊκά και ποντοπόρα) απασχολούμε περίπου 60 ναυτικούς και είναι ιδιαίτερη τιμή και χαρά μας. Νιώθουμε υπερήφανοι που αυτή την στιγμή μπορούμε και προσφέρουμε εργασία σε 100 συμπατριώτες μας κι αυτό αποδεικνύει την ιδιαίτερη αγάπη για την Άνδρο μας. Αυτό πρέπει να συνυπολογίσουν ορισμένοι συμπατριώτες μας οι οποίοι με αδικαιολόγητο παρορμητιμσό σπεύδουν πικρόχολα να μας σχολιάσουν αρνητικά χωρίς κανένα ουσιαστικό λόγο. Υπάρχουν όμως κι αυτοί.

Β. Έργα στο νησί

Β) Η αγάπη για το νησί μας όμως δεν σταματά εδώ . Θα θέλαμε να πληροφορήσουμε τους αγαπητούς συντοπίτες μας ότι όποτε ζητήθηκε από τις τοπικές αρχές του νησιού μας βοήθεια για κάποιο έργο, οι αδελφοί Στεφάνου αμέσως συνέτρεξαν και ποτέ δεν αρνήθηκαν. Αν και δεν θεωρούμε σωστό να σας εκθέτουμε ποτέ για αυτά που προσφέραμε στο νησί μας , παρόλα αυτά και αφού επίμονα μας το ζητάτε θα θέλαμε να σημειώσετε τα ακόλουθα:

Ηλεκτροδότηση λιμένα Χώρας Άνδρου συνολικού ποσού 90.000 ευρώ

Αναστήλωση όλου του παραλιακού δρόμου των Γιαλίων συνολικού κόστους 110.000 ευρω.

Τοποθέτηση ρολογιού στο καμπαναριό της ιεράς μονής Αγίου Γεωργίου Στενιών, συνολικού ποσού 50.000 ευρώ.

Ηλεκτροδότηση του δρόμου που συνδέει το πετρινο γεφύρι των Στενιών με το αντίστοιχο της Φάμπρικας , ομοίου κόστους 50.000 ευρώ.

Εγκατάσταση υποσταθμού τηλεόρασης στο Κάτω Σταθμό Στενιών με δυνατότητα προβολής έξι τηλεοπτικών σταθμών.

Επίπλωση λιμεναρχείο Χώρας Άνδρου

Δωρεά ερμαρίων στο Αστυνομικό Τμήμα Άνδρου.

Αγορά από κοινού με τον κ. Γιαννούη Καμπάνη ενός περιπολικού στη διάθεση του οποίου βρίσκεται το Αστυνομικό Τμήμα Άνδρου.

Δωρεάν μεταφορά με τα πλοία μας όλων των τοπικών αθλητικών και ναυταθλητικών σωματείων από και προς την Άνδρο.

Δωρεάν μεταφορά επί σειρά ετών των απορριμματοφόρων που συνέλλεγαν τα απορρίμματα της Άνδρου και τα μετέφεραν προς εναπόθεση σε ΧΥΤΑ της Αττικής.

Πάμπολες συνεισφορές σε Ανδριώτικα σωματεία, συλλόγους και σε αφανείς ήρωες της καθημερινότητας που παλεύουν άνισα για την επιβίωσή τους.

Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να επισημάνουμε σε όλους τους συμπατριώτες μας ότι δεν αγαπάς την Άνδρο όταν χρεωκοπήσεις αλλά την αγαπάς όταν στέκεσαι όρθιος και μπορείς να συνεχίσεις να προσφέρεις συνεχώς με έργα σαν τα προαναφερθέντα και να εξακολουθείς να προσφέρεις το πολύτιμο αγαθό της εργασίας σε συντοπίτες μας.

Γ. Προσφορά σε υλικοτεχνική υποδομή στο Κέντρο Υγείας
Δωρεές σαν αυτή που μας ζητήθηκε από τον Δήμαρχο Άνδρου κ. Δημήτριο Λοτσάρη για συσκευές συμπυκνωτή οξυγόνου στο Κέντρο Υγείας Άνδρου έχουμε κάνει πάμπολλες γιατί πρόκειται για την διασφάλιση της υγείας των συγχωριανών μας.

Δ. Επέκταση των δραστηριοτήτων σας στον τουριστικό κλάδο με την αγορά δύο ξενοδοχειακών μονάδων στην Χώρα και το Μπατσί
Είναι γεγονός ότι θέλοντας να δώσουμε ζωή στο νησί μας προχωρήσαμε στην αγορά δύο σημαντικών μονάδων, μία στο Μπατσί όπου πρόκειται να ανεγερθεί ξενοδοχείο υψηλών προδιαγραφών καλύπτοντας έτσι ένα κενό στην τουριστική ανάπτυξη της Άνδρου και μία έταιρη μονάδα μπανγκαλόους στα οποία στοχεύουμε να προσθέσουμε ακόμη περισσότερα. Κατά αυτό τον τρόπο προσβλέπουμε στην δημιουργία θέσεων εργασίας οι οποίες θα καλυφθούν στο σύνολό τους από Ανδριώτες και Ανδριώτισσες.

Ε. Προσφορά στην κοινωνική δραστηριότητα των εξωραϊστικών και πολιτιστικών συλλόγων στην πολιτιστική δραστηριότητα των ιδρυμάτων του νησιού και στα ναυταθλητικά δρώμενα με τη μορφή χορηγιών.

Είμαστε πάντα θετικοί σε όλες τις δραστηριότητες εξωραϊστικών και πολιτιστικών συλλόγων που γίνονται για την Άνδρο μεταφέροντας με τα πλοία μας αζημίως όλους τους καλλιτέχνες και οποιοδήποτε υλικό ή όχημα χρειαστούν.

Μεταπηδήσατε από την ποντοπόρο ναυτιλία, στην ακτοπλοΐα θέλοντας να προσφέρετε στον τόπο καταγωγής σας όπως έχετε δηλώσει κατ´ επανάληψη. Υπάρχουν στιγμές που το μετανιώσατε και αν ναι γιατί;


Ποτέ δεν μετανιώσαμε για κάτι που προσφέραμε στο νησί μας την Άνδρο. Είναι σαν να μας ρωτάτε αν μετανιώνεις για κάποιο δώρο που κάνεις σε έναν συνάνθρωπό σου. Η αγάπη για την πατρίδα μας την Άνδρο είναι άδολη και πάντοτε στο μυαλό μας βρίσκεται η προσφορά προς την γενέτειρά μας με οποιοδήποτε τρόπο. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν ασχοληθήκαμε με την ακτοπλοΐα, αγοράσαμε το δημοφιλέστερο πλοίο της γραμμής το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ, το αναβαθμίσαμε και το αναβαθμίζουμε συνεχώς, προσθέσαμε στις υπηρεσίες των συγκοινωνιακών αναγκών της Άνδρου λίγα χρόνια αργότερα το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ, το οποίο το ανακατασκευάσαμε ολοκληρωτικά και δώσαμε μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια ,την άνεση και την πολυτέλεια ώστε το ταξίδι του Άνδριώτη και κάθε επιβάτη να γίνεται ευχάριστο και απολαυστικό. Πέρυσι δρομολογήσαμε και στην Άνδρο το νέο μας ταχύπλοο το ΣΟΥΠΕΡΕΞΠΡΕΣ, το οποίο το ανακαινίσαμε πλήρως και συνεχίζουμε να το βελτιώνουμε πραγματοποιώντας εργασίες έως και σήμερα. Για όλα αυτά δεν μετανιώσαμε ποτέ, παρότι έπειτα από εννιά χρόνια ενασχόλησής μας με την ακτοπλοΐα είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτή η ενασχόλησή μας δεν θα έχει απόδοση ποτέ. Μοναδικό μας κέρδος αν θέλετε, είναι ότι μπορούμε μέσα από αυτή την δραστηριότητα να προσφέρουμε θέσεις εργασίας σε συγχωριανούς μας στα πλοία και στο γραφείο μας και ότι προσθέτουμε ένα λιθαράκι στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία της Άνδρου και κατ’ επέκταση στη τουριστική της ανάπτυξη. Κι αν θέλετε μοναδική μας υποχρέωση ως προς τους κόπους μας τόσων ετών και ως προς τα παιδιά μας είναι να μην καταστραφούμε μέσα από αυτή την δραστηριότητα. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο δεν επιδιώκουμε από αυτή μας την ενασχόληση.

Εάν είχατε μια άλλη ευκαιρία γυρίζοντας το χρόνο πίσω τι δεν θα κάνατε;

Όπως σας είπαμε και πριν, επειδή το εφαλτήριο για την ενασχόλησή μας με την ακτοπλοΐα ήταν η Άνδρος αν γυρίζαμε το χρόνο πίσω, ενδεχομένως τίποτα δεν θα άλλαζε. Μπορεί κάποια στιγμή με την ανάπτυξη του στόλου μας να προσθέσαμε κι άλλους προορισμούς στα πλαίσια εδραίωσης της εταιρείας μας στον κλάδο αλλά πάντα η πυξίδα μας σημάδευε την Άνδρο. Είναι κάτι που δημιουργήσαμε για το νησί μας και μακάρι σε αυτή μας την προσπάθεια να βρεθούν κι άλλοι συντοπίτες επιχειρηματίες του χώρου που θα θελήσουν να συμμετάσχουν ώστε η εταιρεία να καταστεί πανίσχυρη, να έχει μια διαρκούσα ανάπτυξη και να λάβει έναν πανανδριακό χαρακτήρα.

Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σας με τα σημερινά δεδομένα που σχετίζονται με την Άνδρο; 

Στα άμεσα σχέδιά μας είναι η προβολή και η ανάπτυξη της Άνδρου ώστε να καταστεί σημείο αναφοράς για τον κάθε επίδοξο εκδρομέα. Μας ενδιαφέρει πάντα η βελτίωση των υποδομών του νησιού μας σε όλους τους τομείς, οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους επισκέπτες της Άνδρου, η υγεία και η ευημερία των συμπολιτών μας  και εμείς από την πλευρά μας όπου μπορούμε συνδράμουμε ως προς αυτό.

Εφημερίδα ΑΝΔΡΙΑΚΗ #andriakipress

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.