Ντράπηκε και η αξιοπρέπεια

"Ντράπηκε και η αξιοπρέπεια"

Ντράπηκε και η αξιοπρέπεια

Του ΣΠΥΡΟΥ ΤΣΑΟΥΣΗ

Δημοτικού Συμβούλου Άνδρου

Το Σάββατο 10 Απριλίου 2021 η ιστοσελίδα «Εν Άνδρω» δημοσίευσε άρθρο με τίτλο: «Βιολογική κοπριά! Και μερικές αλήθειες του βίου που αποστρεφόμαστε…».

Στην πρώτη κιόλας παράγραφο, ο διαχειριστής της ιστοσελίδας γράφει:

«Ξεσηκώθηκαν τα Λειβάδια και το Συνετί για να μη γίνει βιολογικός στο Λύδι. Γιατί «θα χάλαγε η παραλία στο Παραπόρτι και στο Συνετί»!!! Γιατί «θα κατέστρεφε το τοπίο»!!! Γιατί «θα μόλυνε το νερό της θάλασσας»!!! Γιατί θα έχαναν τον τουρισμό που δεν είχαν (και δεν έχουν)!!!… Γιατί… γιατί!!!»

Μέσα σε ένα κρεσέντο θαυμαστικών, αποσιωπητικών και εισαγωγικών, ο συντάκτης του κειμένου:

Ι. Αγνοεί ή αποκρύπτει ότι μαζί με τους κατοίκους του Συνετίου και των Λειβαδίων όπως αναφέρει, είχαν διαμαρτυρηθεί και οι κάτοικοι του Βραχνού (που κολυμπούν άλλωστε στην παραλία Λύδι) και κάτοικοι του Παραπορτίου και της περιοχής της Θεοσκεπάστου.

ΙΙ. Αγνοεί ή αποκρύπτει ότι τουρισμό (είχε και) έχει και το Παραπόρτι με τον υδροβιότοπο και την οργανωμένη παραλία με το beach bar, και το Λύδι με τις περιμετρικά πολυτελείς οικίες προς εκμίσθωση, τα νέα επενδυτικά projects και την απόκρημνη παραλία που συγκεντρώνει εναλλακτικούς παραθεριστές, και το Συνετί όπου διαθέτει σχεδόν είκοσι καταλύματα και Λαογραφικό Μουσείο, πλατεία με παραδοσιακό καφενείο και σπάνιας ομορφιάς παραλία, που συγκεντρώνουν πολλούς τουρίστες κάθε καλοκαίρι και φυσικά εκατοντάδες περιπατητές που περνάνε για το φαράγγι των Διποταμάτων.

ΙΙΙ. Αγνοεί ή αποκρύπτει τους πραγματικούς λόγους και το αιτιολογικό της ακυρωτικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.

 

Αμέσως μετά ο συντάκτης γράφει:

«Τόσοι «φιλοπρόοδοι» άνθρωποι ξεσηκώθηκαν!!! Τόσοι «οικολογικά ευαίσθητοι» κάτοικοι ξεσηκώθηκαν! Τόσοι χωρικοί «ειδικοί» στην κοπριά των ζώων υπέγραψαν χαρτιά για να… μην γίνει βιολογικός καθαρισμός!!! Τόσες ενστάσεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας από «προοδευτικούς» που ήταν κατά της προόδου του τόπου, από «συντηρητικούς» που ήταν κατά της συντήρησης του τόπου, από οικολογούντες που ήταν κατά της οικολογίας του τόπου, αλλά και από «τοπιολάγνους» και «αισθητικούς του τοπίου»…»

Μέσα στο ίδιο κρεσέντο θαυμαστικών, αποσιωπητικών, εισαγωγικών και χαρακτηρισμών, ο συντάκτης:

Ι. Αγνοεί ή αποκρύπτει την απορριπτική απόφαση υπ’ αριθμόν 5236/1996 του Συμβουλίου της Επικρατείας, κάνοντας αναφορά για απλές ενστάσεις κατοίκων στο ΣτΕ.

ΙΙ. Αγνοεί ή αποκρύπτει ότι η Διεύθυνση Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. δια του υπ’ αριθμού 87788/1993 εγγράφου της είχε διαφωνήσει στη χωροθέτηση στον Κάβο Σταρά, επειδή: α) Ο χώρος της εγκατάστασης έχει έντονο ανάγλυφο και θα απαιτούσε σημαντικούς εκβραχισμούς, με αποτέλεσμα την ουσιώδη αλλοίωση του περιβάλλοντος β) Υπήρχε μεγάλη απόσταση από τον οικισμό γ) Η διέλευση του αποχετευτικού αγωγού από την ακτή κολύμβησης στο Παραπόρτι θα προκαλούσε σημαντική βλάβη στο φυσικό περιβάλλον (παραλία με αμμοθίνες) δ) Η άμεση γειτνίαση του ελικοδρομίου καθιστά απαγορευτική, για λόγους ασφαλείας, την εγκατάσταση ε) Οι ακτές κολύμβησης Παραπορτίου και κυρίως στο Λύδι κινδύνευαν να ρυπανθούν.

ΙΙΙ. Επιπρόσθετα το Συμβούλιο της Επικρατείας στην απόφασή του αναφέρει ότι: α) Η οριακή γραμμή στην οποία συναντώνται ξηρά και θάλασσα αποτελούν ευπαθή οικοσυστήματα των οποίων οι ζώνες χλωρίδας και πανίδας βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση β) Η εγκατάσταση παρακωλύει άλλες νόμιμες χρήσεις γ) Η εγκατάσταση είναι μη νόμιμη με βάση το άρθρο 24 του Συντάγματος.

ΙV. Το Ανώτατο Δικαστήριο της Ελλάδας ακύρωσε την εγκατάσταση στον Κάβο Σταρά για όλους τους παραπάνω λόγους και δεν δίκασε την υπόθεση στη βάση ότι κάποιοι κάτοικοι ήταν συντηρητικοί, προοδευτικοί, οικολογούντες, τοπιολάγνοι, ειδικοί στις κοπριές.

 

Στην αμέσως επόμενη παράγραφο και μέσα στο ίδιο κρεσέντο θαυμαστικών, αποσιωπητικών και εισαγωγικών, ο συντάκτης συνεχίζει:

«Μέχρι που βρέθηκε ένας «τρελός» δήμαρχος που είδε προς το μέλλον -κι όχι προς το παρελθόν- και είπε «γεννηθήτω φως»!!! Και εγέννετω φως!!! Και χοροθέτησε… δίπλα στο σπίτι του!!! Πήρε δηλαδή τον βιολογικό σπίτι του!!! Και τον υιοθέτησε!!! Οι άλλοι έμειναν με την φρίκη… του σκατού τους!! Με την απέχθεια του κατουρήματός τους!!! Αλλά και με τους βόθρους τους, που ξεχείλιζαν στην αυλή τους ή εκχύλιζαν στα ποτάμια και στα ρέματά τους: στα Λειβάδια, στο Συνετί, στις Στενιές, στη Μεσσαριά!!!»

Την επιλογή εξύψωσης προσώπων εν μέσω τέτοιων εκφράσεων, αδυνατώ να την παρακολουθήσω.  Στην κορύφωση της λογοτεχνικής του έξαρσης ο διαχειριστής της ιστοσελίδας, αναφέρεται με προσβλητικό τρόπο συλλήβδην σε αξιοπρεπείς ανθρώπους: Λειβαδιανοί, Συνετιανοί, Στενιώτες και Μεσσαριανοί.

Να προσθέσω επίσης ότι ο βιολογικός απορρίφθηκε από τον Κάβο Σταρά νότια της Χώρας και έγινε στον βόρειο κάβο, και είναι μάλλον ορθότερο να λέμε στην περιοχή του λιμανιού, εκεί που υπήρχε βιομηχανική δραστηριότητα, πίσω από τις μεγάλες δεξαμενές και το εργοστάσιο της Δ.Ε.Η. παρά να λέμε πάνω από το Ναυτικό Όμιλο στην παραλία.

Να υπενθυμίσω τέλος ότι η «βιολογική κοπριά» που σωστά αναφέρεται στο κείμενο ως πραγματική πρόοδος, είναι αποτέλεσμα της χρηματοδότησης που εξασφάλισε μέσω ΕΣΠΑ ο Δήμος Άνδρου μόλις το 2017 και πραγματοποιήθηκε το 2018, και δεν μπορεί να παραλληλίζεται με τις συνθήκες των αρχών της δεκαετίας του 90’. Παραθέτω και το σχετικό link για τη χρηματοδότηση, κατασκευή της εγκατάστασης και επεξεργασίας της παραγόμενης ιλύος (λυματολάσπης), καθώς και του αντίστοιχου αγωγού διάθεσής της από τον Βιολογικό (Ε.Ε.Λ.) της Χώρας.

andros.gr/gr/dimos/ta-nea-mas

 

Στη συνέχεια του κειμένου, ο διαχειριστής της ιστοσελίδας παραθέτει τα επιχειρήματά του και εγκαλεί με γενικό τρόπο ξανά τους Στενιώτες, διερωτάται αν θα συνδεθούν στα δίκτυα Μεσσαριανοί και Λειβαδιανοί και αναφέρει κάποιες συνομιλίες του, επιδεικνύοντας μάλιστα εξαιρετική μνήμη αφού μια απάντηση του συνομιλητή του από το μακρινό 2015, παρατίθεται σε αυτούσιες προτάσεις μέσα σε εισαγωγικά.

Έτσι ένα άρθρο που θα έπρεπε να εστιάζει στα οφέλη σύνδεσης των οικιών στα δίκτυα και να ενθαρρύνει τους κατοίκους, αποδεικνύεται διχαστικό για τις τοπικές κοινωνίες, και με πλημμελή συρραφή γεγονότων, προσπαθεί να υπερασπιστεί εμφανείς αστοχίες προγραμματισμού των έργων της σημερινής Δημοτικής Αρχής.

  Υπάρχει ωστόσο κάτι ακόμα πιο απογοητευτικό κατά την εκτίμησή μου. Αυτό το μνημειώδους αισθητικής και περιεχομένου κείμενο, το επιδοκίμασε δημόσια με “like” στην επίσημη σελίδα Facebook του «Εν Άνδρω», ο πρώτος πολίτης του τόπου μας. Αναρωτιέμαι λοιπόν για τη διαχείριση των ηθικών μας συμβολισμών και πoιο το παράδειγμα προς τους αναγνώστες της σελίδας.

"Ντράπηκε και η αξιοπρέπεια"Δε γνωρίζω τις παραστάσεις που έχει ο κ. Λοτσάρης από τα χωριά της περιοχής και αν πράγματι συμφωνεί με το περιεχόμενο του κειμένου, όμως είναι γνωστό ότι κατοικούν νοικοκύρηδες που φροντίζουν και επενδύουν στα σπίτια που βρήκαν απ’ τους γονείς τους. Θα ήθελα δημόσια να τον διαβεβαιώσω ότι η περηφάνια των συγχωριανών μου στο Συνετί, αλλά εξ’ όσων γνωρίζω και των συμπολιτών μου σε Λειβάδια, Μεσσαριά και Στενιές, δεν θα τους επέτρεπε ποτέ να ζουν υπό «την φρίκη… του σκατού τους!! Την απέχθεια του κατουρήματός τους!!!».

Στ’ αλήθεια τώρα… Ντράπηκε και η αξιοπρέπειά τους.

Σπύρος Τσαούσης Δημοτικός Σύμβουλος Άνδρου

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Όπως από ετών έχει φανεί υπάρχει σύμπλευση του διαχειριστή της ιστοσελιδούλας και του νυν Δημάρχου, σαφώς έχουν την ίδια άποψη περί ελευθερίας απόψεων και οπωσδήποτε την ίδια αισθητική. Δεν μας εκπλήσσουν λοιπόν τα like και άλλες εκδηλώσεις θαυμασμού και αλληλοϋποστήριξης, όπως και οι ενορχηστρωμένες επιθέσεις κατά μεμονομένων προσώπων ή ακόμα και ολόκληρων χωριών. Γιατί, δεν καταπίνονται εύκολα οι δημοσιοποιήσεις αιτημάτων των κατοίκων, το αμάρτημα να έχει κάποιος συγχωριανό τον πρώην Δήμαρχο, η δημόσια υπόδειξη λαθών της διοίκησης ή άκουσον άκουσον: η εξώδικη διαμαρτυρία των κατοίκων όταν με τα έργα της η διοίκηση παραβιάζει βασικά δικαιώματα όπως αυτό του ασφαλούς οδικού δικτύου. Σαν να αλλάζει η ζοφερή καθημερινότητα των κατοίκων της Άνδρου, των δήθεν έργων που αρχίζουν σκάβοντας, συνεχίζονται σκάβοντας, ποτέ δεν ολοκληρώνονται ή αν ολοκληρωθούν είναι από εκείνα που λέει ο σοφός λαός: την Κυριακή χαρά και τη Δευτέρα λύπη.Κι είναι όλοι υποχρεωμένοι να σιωπούν; ΓΙΑΤΙ; Τι κρίμα που όσο κι αν προσπάθησαν να το αποκρύψουν οι αποδέκτες, έγινε ευρύτατα γνωστό ότι έχουν στα παράσημά τους εξώδικο σαράντα δύο κατοίκων της Μεσαριάς γιατί σχεδόν έξι μήνες τώρα ο δρόμος του χωριού είναι απολύτως κατεστραμένος χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα για την αποκατάστασή του. Σε κάθε ευκαιρία το φερέφωνο τους επιτίθεται, με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Έτσι και τώρα τσουβάλιασε όλους εκείνους τους Ανδριώτες που του κάθονται στο στομάχι για ιστορίες από το απώτερο ή το πρόσφατο παρελθόν και καθώς εμπνεύστηκε από την βόλτα στον φυσικό του χώρο αράδιασε ένα ακόμα λιβελλογράφημα.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.