Σε 48ωρη πανελλαδική προειδοποιητική απεργία, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 και 23 Οκτωβρίου στα επιβατηγά και οχηματαγωγά ακτοπλοϊκά πλοία προχωρεί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ζητώντας υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας με αυξήσεις 12%.
Η ΠΝΟ τονίζει ότι «δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία», όπως επίσης και ότι «δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των Ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία».
Η ναυτεργατική ομοσπονδία επισημαίνει ακόμη το «το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από το Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες».