Είναι θλιβερό να απογοητεύονται οι νέοι άνθρωποι που αποφασίζουν να ασχοληθούν με τα κοινά και να προσφέρουν στον τόπο καταγωγής τους. Η επιστολή των Α. Αντώνογλου, Γ. Μπακέλα, Σ. Τσαούση το προσυπογράφει. Αυτά…

Α. Αντώνογλου, Γ. Μπακέλας, Σ. Τσαούσης: Της λήθης το πηγάδι
Η επιστολή

Ως νέοι Σύμβουλοι, συνειδητά δεν στηλιτεύουμε τα κακώς κείμενα της καθημερινότητας και απέχουμε από ενέργειες που θα μπορούσαν να βλάψουν την εικόνα του νησιού. Προσπαθούμε να παρεμβαίνουμε εποικοδομητικά στο δημόσιο διάλογο και να θέτουμε ζητήματα είτε στο Δημοτικό Συμβούλιο είτε μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας προς τη Διοίκηση, θεωρώντας ότι έτσι τη βοηθάμε να λειτουργεί καλύτερα. Με τον ίδιο τρόπο στεκόμαστε με σεβασμό και στις δύσκολες καταστάσεις της επικαιρότητας του νησιού και της χώρας και επικοινωνούμε εν ευθέτω χρόνω.

Τους τελευταίους μήνες, γίναμε μάρτυρες πρωτοφανών καταστάσεων και θεωρούμε ότι είναι η στιγμή να τοποθετηθούμε συνολικά για όσα διαδραματίζονται στο Λιμενικό Ταμείο, τα ερωτηματικά που γεννήθηκαν για το πως εκλέχθηκε τελικά Δήμαρχος ο κ. Λοτσάρης, τη δημοσκόπηση της ιστοσελίδας «Εν Άνδρω» που λειτουργεί ως επικοινωνιακός βραχίονας της Διοίκησης Λοτσάρη Γιαννίση – Μπάλλα και τη σχετική πολιτική ανάλυση του Ειδικού Συνεργάτη κ. Κυριάκου Θωμά.

Στο κείμενο του κ. Θωμά αντανακλάται και το γενικότερο αφήγημα της Δημοτικής Αρχής,όμως υπάρχουν γενικότητες και ανακρίβειες που δε συνάδουν με τον τεχνοκρατικό χαρακτήρα του ρόλου που κατέχει στη Διοίκηση.

Αναφέρεται σε «απόλυτη άρνηση της αντιπολίτευσης στα πάντα». Θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι η θέση του κ. Θωμά έχει ψηφιστεί ομόφωνα από την αντιπολίτευση, γνωρίζοντας ότι η φωτογραφική της προκήρυξη προορίζονταν για εκείνον. Αντίστοιχα ψηφίστηκε ομόφωνα και η θέση του Γενικού Γραμματέα. Η αντιπολίτευση δηλαδή δια της πλειοψηφίας της, παρείχε στη Διοίκηση τη δυνατότητα αυτών των προσλήψεων για το καλό του Δήμου, ενώ θα μπορούσε να επικαλεστεί τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που προβλέπει ο νομοθέτης. Ωστόσο, είναι αμφίβολο αν η σημερινή Διοίκηση θα έδειχνε την ίδια ωριμότητα ως αντιπολίτευση.

Πρέπει να γνωρίζουν οι συμπολίτες μας ότι μετά την τροπολογία που ακολούθησε τις εκλογές, ο Δήμαρχος ελέγχει απόλυτα μέσω της Οικονομικής και Εκτελεστικής Επιτροπής, τους βασικότερους άξονες πολιτικής: Τον Προϋπολογισμό, το Τεχνικό Πρόγραμμα και τις Αναμορφώσεις αυτών, και άρα δεν επηρεάζεται το όποιο έργο του από την αντιπολίτευση. Αντίθετα η συμπολίτευση ακόμα και κάποιες από τις λίγες αρμοδιότητες που έχουν παραμείνει στο Δημοτικό Συμβούλιο, προσπάθησε τρεις φορές να τις μεταβιβάσει στην Οικονομική Επιτροπή, αγνοώντας την κοινωνική πλειοψηφία που εκφράστηκε στη σύνθεση του Δ.Σ., με προφανή σκοπό να αποδυναμώσει κι άλλο τους «21 εν δυνάμει συνεργάτες» που δήλωνε ο κ. Λοτσάρης μόλις εκλέχθηκε.

Απόλυτη άρνηση, κατά τη γνώμη μας, είναι όταν η συμπολίτευση:

κόβει κορδέλες έργων για τα οποία έχουν κοπιάσει άλλοι χωρίς να τους αναφέρει, δείχνοντας έτσι έλλειμμα συνεργασίας (εκβάθυνση λιμανιού, τηλεμετρία, μηχανήματα έργου, χρηματοδοτήσεις υποδομών όπως ασφαλτοστρώσεις, γεωτρήσεις κ.α.)
καταψηφίζει επαναλαμβανόμενα Ισολογισμό του παρελθόντος έτους 2016, εκεί που η έκθεση των Ορκωτών Ελεγκτών σημείωνε τη δυσκολία Οικονομικής Ενοποίησης του νεοσύστατουΔήμου Άνδρου, αφού ο Δήμος Υδρούσας που προΐσταντο ο κ. Θωμάς, δεν τηρούσε διπλογραφικό λογιστικό σύστημα και δεν ελεγχόταν από Ορκωτό Ελεγκτή, όπως ο πρώην Δήμος Άνδρου (Χώρας).
συστήνει Επιτροπές για σοβαρά θέματα (covid, αιολικά, επαγγελματίες) και τις καταργεί στην πράξη
αγνοεί και δεν προσκαλεί την αντιπολίτευση όταν επισκέπτονται Υπουργοί και Βουλευτές την Άνδρο για θέματα του νησιού
εγκαλείται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου διότι δεν απαντά σε σειρά ερωτημάτωντης αντιπολίτευσης, υπονομεύοντας έτσι το θεσμικό της ρόλο
δεν ενημερώνει το Δημοτικό Συμβούλιο όταν ερωτάται για σοβαρά θέματα. Και πόσα άλλα…

Ο κ. Θωμάς στη συνέχεια κάνει λόγο για «πλήρη έλλειψη εναλλακτικών προτάσεων». Πότε άλλοτε μια αντιπολίτευση είχε καταθέσει δημόσια, δια αλληλογραφίας ή στα Συμβούλια τόσες προτάσεις και επισημάνσεις προς όφελος του Δήμου (πρωτογενής τομέας, ψηφιακές υποδομές, ελικοδρόμιο, πολιτισμός, εξοικονόμηση πόρων, λιμάνια); Επίσης ποιες οι ενναλακτικές προτάσεις των σημερινών μελών της Διοίκησης όταν οι ίδιοι βρίσκονταν στην αντιπολίτευση;Ποιες οι βέλτιστες πρακτικές που πρότεινε ποτέ ο κ. Γιαννίσης, από την εμπειρία του μια δεκαετία στην Πάρο; Είναι ενδιαφέρον επίσης ότι ο κ. Θωμάς αφού εξασφάλισε θέση στη σημερινή Διοίκηση, επικαλείται την ενότητα του νησιού σχεδόν αντανακλαστικά, όταν εκείνοςσυνέβαλε ποικιλοτρόπως για την αντικατάσταση της προηγούμενης Διοίκησης στην οποία συμμετείχε.

Αναφέρεται επίσης σε «επίκληση νομικίστικων θεμάτων για να σταματά η αντιπολίτευση τα έργα». Μήπως εννοεί όταν η αντιπολίτευση έγκαιρα ενημέρωσε για την παράνομη διαδικασία κατασκευής του πεδίου προσγείωσης ελικοπτέρων του Γαυρίου; Με τον πρόχειρο και επικοινωνιακό τρόπο χειρισμού από τη Διοίκηση, μια εν δυνάμει χρήσιμη παρέμβαση κατέληξε σε μια εντολή κατεδάφισής, καθώς και σε μεγάλα πρόστιμα προς το Δήμο και τον Ειδικό Συνεργάτη κ. Μαντζώρο από την Κτηματική Υπηρεσία και το Λιμεναρχείο.

Είναι νομικίστικο θέμα άραγε το ιδιοκτησιακό καθεστώς των οικοπέδων στην Πλούσκα, όταν ο Δήμαρχος Γλυνός είχε επισημάνει το ίδιο θέμα και ταυτόχρονα αποτελεί ρητή προϋπόθεση της απόφασης του ΠΕΣΠΑ; Ή όταν το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε τους κατοίκους και τη στάση της αντιπολίτευσης στο θέμα των σιλό του Γαυρίου, απέναντι στον «κάμπο της υποκρισίας» που έλεγε ο κ. Λοτσάρης απομονωμένος ακόμα και από όλη την παράταξή του;

Αντίθετα νομικίστικες διαδικασίες είναι οι fasttrack επιλεκτικές δημοπρασίες κοινόχρηστων χώρων, η επιλογή της Διοίκησης να σφραγιστεί επιχείρηση που συνεχίζει όμως να λειτουργεί κανονικά, τα αιτήματα προς το Υπουργείο για παράταση της κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης του νησιού έως και ενάμιση χρόνο μετά τις πλημμύρες του Οκτώβρη 2019 ώστε να μπορεί να λειτουργεί η διαδικασία απευθείας αναθέσεων (άραγε το γνωρίζει ο κόσμος αυτό;) κ.α.

Στην ανησυχία του κ. Θωμά ότι η αντιπολίτευση «υιοθετεί λασπολόγους του διαδικτύου»θα θέλαμε να τον βεβαιώσουμε ότι σεβόμαστε απόλυτα το θεμελιώδες δικαίωμα της ανθρώπινης και οικογενειακής αξιοπρέπειας. Μάλιστα με συμπάθεια θυμόμαστε τη δική του προσπάθεια να υπερασπιστεί την προσωπικότητά του απέναντι στον διαχειριστή της ιστοσελίδας «Εν Άνδρω» κ. Μπασαντή. Παραθέτουμε προς τους αναγνώστες το δημοσιευμένο του εξώδικο και περιμένουμε να δείξει την ίδια ευαισθησία και στη στοχοποίηση των δικών μας προσώπων που βάλλονται σε υπέρμετρο βαθμό από την ίδια ιστοσελίδα. https://enandro.gr/images/xartes/bassantis1.pdf.

Κλείνοντας θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στον κ. Κυριάκο Θωμά ότι υπερψηφίσαμε τη θέση του για να συμβουλεύει το Δήμαρχο. Ως οικονομολόγος και σύμβουλος επιχειρήσεων θα γνωρίζει την αξία της καταγραφής έργου. Μας προκαλεί μεγάλη έκπληξη λοιπόν που δε νιώθει την ανάγκη να κάνει ένα δημόσιο απολογισμό του δικού του έργου δικαιολογώντας και το μεγάλο ετήσιο κόστος της πρόσληψής του, αλλά αναλώνεται σε «διαλέξεις» προς την αντιπολίτευση. Η μόνη τοποθέτησή του που γνωρίζουμε ήταν επί συστάσεως του Αναπτυξιακού Οργανισμού, όταν ανάμεσα σε άλλα μας είπε ότι «αν η πρώην Αναπτυξιακή Άνδρου θα βαρύνει με πιθανά χρέη το Δήμο, αυτό είναι απόφαση του Δ.Σ. αν θα τα αναλάβει, διότι ο νόμος λέει ότι δύναται να τα αναλάβει. Άρα ακόμα και τα όποια χρέη, δεν είναι υποχρεωτικό να τα αναλάβει». Πρόκειται για μια εναλλακτική επιχειρηματική προσέγγιση όπου συστήνεται μια Ανώνυμη Εταιρεία αλλά μέσω «νομικίστικων ερμηνειών» αν θέλεις, δεν πληρώνεις μετά κάποια χρέη.

Όσο και να θεωρούμε ότι οι δημοσκοπήσεις αποτελούν πολύ χρήσιμα πολιτικά εργαλεία, δεν έχει νόημα να εμβαθύνουμε στις κατά παραγγελία δημοσκοπήσεις του αυτοαναφορικού «Εν Άνδρω» που απολαμβάνει άλλωστε και ολοκληρωτικά ποσοστά αναγνωσιμότητας. Μιλάμε για το μέσο που αναζητεί από τους αναγνώστες του τις IP address ανώνυμων σχολιαστών για να τους «κρεμάσει στα μανταλάκια», δημοσιογραφεί με επιθετικούς προσδιορισμούς που αρνούμαστε να αναπαραγάγουμε και αποκαλεί «περιθωριακά» τα υπόλοιπα ενημερωτικά μέσα του νησιού

Διαπιστώνουμε ωστόσο την απόλυτη αρμονία των αποτελεσμάτων της δημοσκόπησης με τον τρόπο που ο διαχειριστής: α) καλύπτει τα Δημοτικά Συμβούλια (εκεί όπου αποκλείονται άλλα μέσα από τον Πρόεδρο κ. Μπάλλα), β) «ρυθμίζει» δημοσιογραφικά την πολιτική ατζέντα του τόπου, γ) φιλοξενεί και εγκρίνει τα ανώνυμα και ψευδώνυμα σχόλια (απαντάει ο ίδιος μόνο στα λίγα που κάνουν κριτική στη Διοίκηση ενώ αφήνει αναπάντητους πολλούς άθλιους υπαινιγμούς για τα πρόσωπα της αντιπολίτευσης), δ) ενώ η Διοίκηση κρατάει στο σκοτάδι τα Συμβούλια και δεν τα μεταδίδει απευθείας, αναλαμβάνει μετά να αποκαταστήσει την πολιτική τάξη με μνημειώδεις αναλύσεις.

Τέλος για τη ραψωδία του Λιμενικού Ταμείου, νομίζουμε ότι ούτε ο Ταραντίνο θα μπορούσε να σκηνοθετήσει τέτοιο σενάριο παρασκηνίου, συγκρούσεων, τακτικισμών, παραιτήσεων… και ορισμού των ίδιων προσώπων πάλι στο επόμενο λεπτό! Οι συμπολίτες μας καλό είναι να ζητήσουν να δημοσιοποιηθεί το βίντεο της συνεδρίασης της 8ης Σεπτεμβρίου για να αντιληφθούν τους χαρακτηρισμούς και τον δήθεν ηρωισμό της Δημοτικής Αρχής του νησιού μας. Θυμίζουμε όμως πως όταν ο κ. Λοτσάρης είχε αποκαλέσει συνάδελφό μας στο Συμβούλιο «καρδιοπαθή», καταπατώντας κάθε έννοια ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, το βίντεο της συνεδρίασης εκείνης δεν το έδωσε ποτέ στη δημοσιότητα, όσο και αν του ζητήθηκε.

Ο κ. Λοτσάρης έχει μια εμφανή αμηχανία να διαχειριστεί οτιδήποτε δε μοιάζει με εκείνον και φαίνεται να το αντιμετωπίζει με δύο τρόπους: α) προκαλεί λεκτικά το συνομιλητή του ώστε να τον οδηγήσει στο προνομιακό πεδίο που ο ίδιος γνωρίζει καλά για να πείσει τον κόσμο ότι όλοι τελικά είναι ίδιοι β) διαγράφει συμβούλους, καταδίδει συμπολίτες του στις Αρχές, αντιδικεί με πολίτες στο facebook, συγκρούεται με τον Λιμενάρχη, με το Δήμαρχο Τήνου, στέλνει εξώδικασε επικεφαλής παρατάξεων, εξώδικο στον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, εξώδικα σε πολίτες.  Αντίθετα όταν του αποδίδεται δημόσια ότι «ενέκρινε μηχανισμούς για να βγει Δήμαρχος που μπορεί να ξεσπάσει σε τεράστιο σκάνδαλο» το εύλογο ερώτημα που δημιουργείται είναι γιατί δεν κινείται νομικά όπως σε τόσες άλλες περιπτώσεις;

Πιστεύουμε ότι το συνολικό αποτύπωμα της Δημοτικής Αρχής θα κριθεί στο τέλος της θητείας, το παρακολουθούμε στην εξέλιξή του αλλά δεν μας αφορά η πολιτική της επικοινωνίας και του «likeισμού» που επιδίδονται ακατάπαυστα κάποιοι.

Το πλαίσιο μέσα στο οποίο παράγεται η πολιτική είναι ενδεικτικό της ποιότητάς της.

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι

Αντώνης Αντώνογλου, Γιάννης Μπακέλας, Σπύρος Τσαούσης.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.