Το είδαμε κι αυτό… Η Άνδρος, για ενάμιση μήνα περίπου, έμεινε με ένα καράβι! Το Superferry και το «Θεολόγος» ήταν για επισκευή, στο «Πηνελόπη» οι εργαζόμενοι έκαναν επίσχεση εργασίας κι έμεινε το «Αικατερίνη» να πασχίζει να εξυπηρετήσει όλο τον κόσμο. Πρωί να φύγεις από Αθήνα για Άνδρο; Ούτε γι’ αστείο. Είχες κάποια δουλειά στο νησί π.χ. την Πέμπτη; Έπρεπε να αναχωρήσεις την Τετάρτη το απόγευμα. Χαμένες ώρες κι απίστευτη ταλαιπωρία… Βρέθηκα στο λιμάνι της Ραφήνας την Παρασκευή μετά την Πρωτοχρονιά. Χαμός! Από παντού ακουγόταν παράπονα. Ο κόσμος στοιβαγμένος λες και ήταν Δεκαπενταύγουστος. Τα παιδιά του «Αικατερίνη» να καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να τους εξυπηρετήσουν όλους. Αλλά ο κόσμος πολύς. Πάρα πολύς…

Αλήθεια, που ήταν το «Blue Star Ithaki» αυτόν τον ενάμιση μήνα; Το θυμάστε το «Ιθάκη», φαντάζομαι… Είναι το πλοίο που το καλοκαίρι εκτελούσε καθημερινά δρομολόγια προς το νησί, αλλά και προς Τήνο – Μύκονο. Όχι, δεν είχε πάει για επισκευή, όπως ίσως υποθέσατε. Απλά άλλαξε γραμμή… Το χειμώνα, λοιπόν, το «Ιθάκη» εκτελεί δρομολόγιο από Πειραιά προς Σύρο, Νάξο και Πάρο, ενώ το καλοκαίρι το υπουργείο Ναυτιλίας του επιτρέπει να «μετακομίσει» σε Άνδρο – Τήνο – Μύκονο, άνετα κι ωραία όπως μοιάζει να φαίνεται από τα γεγονότα.

Γιατί αν είχε φροντίσει το Υπουργείο να υποχρεώσει την ιδιοκτησία του «Ιθάκη» -και του κάθε «Ιθάκη»- να εκτελεί και το χειμώνα δρομολόγια στην ίδια γραμμή που εξυπηρετεί το καλοκαίρι, η Άνδρος δεν θα είχε μείνει με ένα καράβι μέσα στις γιορτές. Κι αναφέρομαι μόνο στην Άνδρο, γιατί ουσιαστικά μόνο εμείς «πληρώσαμε τη νύφη». Τήνος και Μύκονος εξυπηρετούνται και από τον Πειραιά κι έτσι το πρόβλημα ήταν μικρότερο γι’ αυτά τα νησιά.

Βεβαίως, δεν φταίνε πάντα μόνο οι άλλοι. Φταίμε κι εμείς! Γιατί, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, επιβραβεύουμε αντί να μποϊκοτάρουμε αυτούς που ίσως επιδιώκουν απλά να κάνουν μια «αρπαχτή», αδιαφορώντας για το τι θα συμβεί μετά τον Οκτώβριο. Ενώ θα έπρεπε να στηρίζουμε τα πλοία που 365 μέρες το χρόνο είναι εκεί –στο λιμάνι του Γαυρίου, εξυπηρετώντας τους Ανδριώτες. Κι αν θέλετε, μπορούμε να το πάμε ακόμη πιο πέρα: Επιβραβεύουμε τις «αρπαχτές» παρότι έχουμε στη γραμμή ανδριώτικο πλοίο! Το οποίο θα έπρεπε να στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις. Γιατί αυτό το πλοίο θα μπορούσε να γίνει ο μεγαλύτερος πρεσβευτής της οικονομίας του νησιού. Διαφημίζοντας είτε τις ομορφιές του, είτε τα προϊόντα του στους χιλιάδες επιβάτες που μεταφέρει (και) προς άλλους προορισμούς.

Ξεφύγαμε, όμως. Ας ελπίσουμε πως το «φαινόμενο» του ενός πλοίου ήταν «ατύχημα» που δεν θα επαναληφθεί στο μέλλον. Κι επειδή «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», καλό θα είναι οι έχοντες την τύχη του νησιού στα χέρια τους να κάνουν τις σχετικές παραστάσεις διαμαρτυρίας στο Υπουργείο.

Καλή Χρονιά να έχουμε!

Γιάννης Μηνδρινός

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.