Του ΓΙΑΝΝΗ ΜΗΝΔΡΙΝΟΥ

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι επισκέπτες ανακαλύπτουν την Άνδρο. Ίσως και λόγω της οικονομικής κρίσης, που κάνει «απαγορευτικό» ένα ταξίδι για πιο μακρινούς προορισμούς. Η ίδια η Άνδρος –κι εννοώ τους φορείς του νησιού- δεν μπήκε ποτέ στον κόπο να προβάλει οργανωμένα, με σχέδιο πλάνο και στόχευση, όλα όσα είναι σε θέση να προσφέρει στον επισκέπτη. Κι είναι αλήθεια πως αυτά που μπορεί να προσφέρει, είναι πολύ περισσότερα από άλλους, δημοφιλείς, προορισμούς.

Φέτος, για πρώτη φορά, παρακολουθήσαμε μια καλά οργανωμένη πρωτοβουλία, από την οποία μόνο κέρδη έχει να αποκομίσει το νησί μας.

Από τις 17 Μαΐου και για 15 ημέρες, το εμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι… μύριζε Άνδρο! Από την είσοδό του, μέχρι τον 1ο όροφο, η παρουσία του νησιού σε έναν χώρο τον οποίο επισκέπτονται χιλιάδες πολίτες υψηλού (κατά κανόνα) εισοδηματικού επιπέδου ήταν όχι απλά έντονη, αλλά σχεδόν καταλυτική. Σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους τα ιδρύματα «Β. και Ε. Γουλανδρή» και «Π. και Μ. Κυδωνιέως» παρουσίασαν το εκθεσιακό και εκδοτικό τους έργο, ενώ το Μουσείο «Χριστιανικής Τέχνης και Λαογραφίας», η Καΐρειος Βιβλιοθήκη και ο Δήμος Ανδρου με το Ναυτικό Μουσείο και το πρόγραμμα Life παρουσίασαν στους επισκέπτες τις δραστηριότητές τους. Όλοι μαζί ανέδειξαν την Άνδρο ως νησί του Πολιτισμού και της Τέχνης –κάτι που κανένα άλλο νησί στον ελλαδικό χώρο δεν έχει να προβάλλει, σε αυτό τον βαθμό. Οι επισκέπτες είχαν επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσουν ανδριώτικες γεύσεις και να πάρουν πληροφορίες για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που προσφέρει η Άνδρος.

Δεν γνωρίζω σε ποιον ανήκει η συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Αν ήταν, δηλαδή, πρωτοβουλία των διοικήσεων  των ιδρυμάτων ή του Δήμου, ή και των δυο μαζί. Κι είναι κάτι που δεν ενδιαφέρει, στο κάτω – κάτω. Ούτε θα μπω στη διαδικασία να επισημάνω κάποιες, -πάντα κατά την γνώμη μου-  παραλείψεις. Για παράδειγμα, πιστεύω ότι δεν προβλήθηκε ιδιαίτερα ούτε η φυσική ομορφιά του νησιού, ούτε οι αρχαιολογικοί χώροι, ούτε ο βυζαντινός πλούτος. Θεωρώ πως όλα αυτά είναι λεπτομέρειες που μπορεί κάποιος να τις διορθώσει στο μέλλον.

Σημασία έχει ότι για 15 μέρες η Άνδρος ήταν σημείο αναφοράς για τους χιλιάδες επισκέπτες του Golden Hall. Ειδικά τη βραδιά των εγκαινίων, το νησί υπήρχε ακόμη και στις οθόνες των τηλεοράσεων των εστιατορίων του εμπορικού κέντρου, όπου προβαλλόταν σκηνές από την ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Μικρά Αγγλία». Κι η ανταπόκριση του κόσμου ήταν σημαντική. Δεν έριχνε απλά μια ματιά. Έμπαινε στους χώρους, έβλεπε τα εκθέματα, ρωτούσε. Ανακάλυπτε την Άνδρο.

Και γι’ αυτό οι εμπνευστές αυτής της πρωτοβουλίας αξίζουν ένα «μπράβο». Όποιοι κι αν είναι.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.