* Αγαπητή Ανδριακή,

«Στην επιστολή μου που σας έστειλα για δημοσίευση στις 29/09/2011, σχετικά με τις ενστάσεις του Πανανδριακού Συλλόγου Ναυτικών για το «Ναυτιλιακό Συνέδριο Άνδρου», δεν ανέφερα (από λάθος μου) και την τρίτη και κυριότερη ένσταση μας, η οποία είναι η εξής: Όταν ζήτησαν να μιλήσουν στο «Συνέδριο» αυτό ο πρόεδρος του Πανανδριακού Συλλόγου Ναυτικών κ. Μπράτης Ιωάν. και ο προηγούμενος πρόεδρος  της ΠΕΣΠΕΝ και νυν αντιπρόεδρος κ. Καραπιπέρης Δημ. δεν τους το επέτρεψαν.

Τώρα τι Ναυτικό Συνέδριο ήταν αυτό, αφού δεν επιτρεπόταν να μιλήσουν οι εκπρόσωποι των ναυτικών… ας μου εξηγήσει κάποιος.

Για το Δ.Σ. του Πανανδριακού Συλλόγου Ναυτικών Ο πρόεδρος Μπράτης  Ιωάν.

10/10/2011

* Αγαπητή Ανδριακή,

Δεν θα απαντούσα στον κύριο Μπράτη, αλλά πρέπει να αντικρούσω τα γραφόμενα και τις παρατηρήσεις που φιλοξένησε η «Ανδριακή» στο προηγούμενο τεύχος, και αφορούν τις ομιλίες δύο διακεκριμένων εκπροσώπων της ναυτιλίας.

Α) Την πρώτη ημέρα του Ναυτιλιακού Συνεδρίου τον Αύγουστο, στη θεματολογία «γιατί οι Έλληνες νέοι δεν γίνονται ναυτικοί», ένας από τους ομιλητές ήταν και ο κύριος Σταύρος Γαλανάκης, πλοιοκτήτης και ναυτιλιακός πράκτορας.

Ο ομιλητής, αντιγράφω από το περιοδικό ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ, που παρουσίασε σαν ενδιαφέρουσα την ομιλία Γαλανάκη, ανέφερε:

«Σύμφωνα με τα επίσημα διεθνή στατιστικά στοιχεία του 2011 της BIMCO / ISF και  του IMO, με τις νέες παραγγελίες πλοίων έως το 2013, θα χρειασθούν περίπου 43 χιλιάδες  νέοι αξιωματικοί ΕΝ , ενώ μέχρι το 2015 ο αριθμός αυτός θα φτάσει τις 60 χιλιάδες. Μόνο το ελληνικό order book έως το 2014, περιλαμβάνει 760 συνολικά πλοία. Σύμφωνα πάντα με αυτά τα διεθνή στατιστικά στοιχεία, στα 920 πλοία υπό ελληνική σημαία απασχολούνται Έλληνες κατά 62%, Φιλιππινέζοι κατά 31% και διάφορες άλλες εθνικότητες κατά 7%. Ο ελληνικός εφοπλισμός ελέγχει σήμερα το 22,5% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων και το 17% περίπου του παγκόσμιου στόλου των φορτηγών χύδην φορτίων. Tα ελληνόκτητα πλοία, κατά το έτος 2011, ανέρχονται σε 3.850 πλοία όλων των ειδών και χρησιμοποιούν 40 περίπου ξένες σημαίες. Αν αφαιρέσουμε, λοιπόν, τα 950 πλοία που έχουν ελληνική σημαία, τότε υπάρχουν 2.900 ελληνόκτητα πλοία, με ξένες σημαίες.

Οι καταγεγραμμένοι ναυτικοί στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής  Εργασίας  (Γ.Ε.Ν.Ε.), σήμερα φτάνουν μετά βίας τους 12 χιλιάδες.Αν, λοιπόν, υπολογίσουμε ότι κάθε ένα πλοίο θέλει κατά μέσον όρο 20 άτομα, ο αριθμός για τα 2.900 πλοία είναι 58 χιλιάδες ναυτικοί ανά έξι μήνες, ήτοι 116 χιλιάδες περίπου τον χρόνο. Την έλλειψη των Ελλήνων ναυτικών κάλυψαν αλλοδαποί»

Στα συνέδρια, κάθε ομιλητής εκφράζει τις απόψεις του και δεν τιμωρείται γι’ αυτό. Εάν αυτές οι απόψεις είναι σωστές ή όχι, το κοινό αποφασίζει.

Διατεταγμένες ομιλίες χωρίς εντάσεις και διαφορές κάνουν πληκτική την ατμόσφαιρα. Ομιλίες που δεν λένε τις αλήθειες γιατί δεν αρέσουν σε κάποιους γίνονται σε άλλα καθεστώτα. Άλλωστε αντιρρήσεις στην ομιλία του κ. Γαλανάκη, εξέφρασε με ευγένεια και επιχειρήματα ο συντονιστής της Α’ ημέρας του συνεδρίου Πρόεδρος του Ο.Λ.Π κύριος Γιώργος Ανωμερίτης.

Β) Θέλω να γράψω στον κύριο Μπράτη ότι τον πατριωτισμό του καθηγητή Σαράντου Καργάκου, του Ναυάρχου ε.α. Γιάννη Παλούμπη και τον δικό μου, δεν έχει το δικαίωμα να αμφισβητήσει.

Έγραψα ένα βιβλίο – λεύκωμα με τον τίτλο «Εύλογος Λόγος – Οι απώλειες της Ανδριακής Ναυτιλίας στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο» και το αφιέρωσα στη μνήμη των Ανδρίων ηρώων που ταξίδευαν στα πελάγη στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο. Κατέγραψα τα ονόματα των ναυτικών, φωτογράφησα τα πλοία και σημείωσα τα βιογραφικά των κυβερνητών των υποβρυχίων U.

Στην παρουσία του λευκώματος, το απόγευμα της Α’ ημέρας του συνεδρίου, ο Ναύαρχος  Παλούμπης περίγραψε τη ζωή των ναυτών μέσα στα υποβρύχια. Οι συνθήκες που ζούσαν υπηρετώντας την πατρίδα τους ήταν άθλιες και αυτό ήθελε να τονίσει ο ομιλητής, για να δείξει την ψυχολογική κατάσταση των πληρωμάτων που έπρεπε να εκτελέσουν τις διαταγές ενός παράφρονα.

Η ιστορία μελετά και την αντίπαλη πλευρά, για να βγάζει σωστά συμπεράσματα. Πρέπει να επισημάνω ότι ο θείος μου, αδελφός της μητέρας μου, Βασίλειος Μίχας, πλοίαρχος σε ένα άθλιο πλοίο το «Βασίλειος Πολέμης», που έπλεε με ταχύτητα 6 μιλίων, μένοντας πίσω στην νηοπομπή,  χάθηκε στα νερά του Ατλαντικού σε ηλικία 30 ετών.

Γ) Πιστεύω ότι δεν είχε τον ίδιο στόχο το Α’ Ναυτιλιακό Συνέδριο Άνδρου με τις συναντήσεις και ημερίδες που έγιναν δέκα και πλέον χρόνια πριν.

Εμείς φιλοξενήσαμε 50 άτομα στην Άνδρο, 18 ομιλητές, παράγοντες της ναυτιλίας, τον Δήμαρχο των Οινουσσών, τον Πρόεδρο του Ο.Λ.Π, δημοσιογράφους, καλύψαμε τηλεοπτικά το συνέδριο, δεξιωθήκαμε δύο φορές (Paradise Hotel και Ν.Ο.Α) χορηγούς και ομιλητές και οργανώσαμε τη βράβευση από τον Δήμο της Άνδρου προσωπικοτήτων της ναυτιλίας.

Ήταν μεγάλο το κόστος και είχαμε χορηγούς μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες.

Εάν είχαν τη δυνατότητα και επιθυμία να το κάνουν άλλοι, γιατί έπρεπε να περάσουν 8-10 χρόνια από την τελευταία συνάντηση; Είχαν αρκετό χρόνο να σκεφτούν, να το  αποφασίσουν και να το οργανώσουν.

Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

Παναγιώτης Κ. Σπυρόπουλος 18.10.2011

Υ.Σ.:  α) Ο ναύαρχος Γιάννης Παλούμπης μπήκε στην φυλακή τον Μαϊο του 1974 για την Ελλάδα, την Δημοκρατία και την ελευθερία της πατρίδας. β) Το Β’ Ναυτιλιακό Συνέδριο θα γίνει στη Χώρα την 4η και 5η  Αυγούστου του 2012. Θα είναι τιμή για μας ο κύριος Μπράτης να παρευρεθεί και να λάβει θέση στα θέματα του συνεδρίου. γ) Σε κάποιο σημείο γράφει ο κύριος Μπράτης και για τη σοβαρότητα. Ας διαβάσει το περίφημο σύγγραμμα του καθηγητή Λεμπέση που αφορά , την εμπάθεια και την κακόπιστη κριτική.

Π. Κ. Σ

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.