Δημιουργώντας με προσέγγιση στο Θείο…

Οι εσωτερικές  αναβάσεις της, εκφράζονται χρόνια τώρα στο νησί της Άνδρου, από τα πορτρέτων της ρέει μουσικότητα κι αντανακλά στην γαληνεμένη μορφή των αγιογραφιών της.

Εκφράζεστε με την αγιογραφία, με ιδιαίτερη ταύτιση … Τι σας ώθησε σ’ αυτόν τον τρόπο έκφρασης;

Με βαθύ αίσθημα ευθύνης και σεβασμού που με διακρίνει προς την ιερά παράδοση επιχείρησα να ασχοληθώ με αυτό το μεγάλο κεφάλαιο της αγιογραφίας, ………. την θρησκευτική ευλάβεια με την ευσεβή τέχνη και κυρίως την «Βυζαντινή» στην οποία υποκλίνομαι.

Για μένα ήταν διακαής πόθος από τα πρώτα μου βήματα.

Πιστεύω ότι τα Φάλλικα είναι το κρησφύγετο δημιουργίας σας, και όχι μόνον. Συμφωνείτε;

Τα Φάλλικα είναι μοναδικός τόπος για να δημιουργήσει κανείς. Το χωριό συντέλεσε κατά πολύ στην εξέλιξη του ταλέντου μου με το φυσικό του κάλλος, την γαλήνη που αποπνέει αλλά και κυρίως με το Μοναστήρι της Παναχράντου που το σκέπει…

Μιλήστε μας για τα Φαγιούμ. Προσδιορίστε τι ακριβώς είναι;

Τα πορτρέτα του Φαγιούμ, οφείλουν την ονομασία τους στην ομώνυμη περιοχή της Αιγύπτου όπου και βρέθηκαν τα περισσότερα. Η περιοχή γνώρισε μεγάλη άνθιση την περίοδο της Ρωμαιοκρατίας. Τους τρεις πρώτους αιώνες μετά Χριστόν οι κάτοικοι του Φαγιούμ μεταξύ αυτών και Έλληνες ακολουθώντας την παλιά αιγυπτιακή παράδοση μαζί με κατοίκους και άλλων περιοχών από την κοιλάδα του Νείλου ταρίχευαν το σώμα των νεκρών και συχνά προσέθεταν ζωγραφισμένα πορτραίτα στις μούμιες. Οι προσωπογραφίες αυτές είχαν στόχο να διατηρήσουν ζωντανή την μνήμη του νεκρού. Είναι το μεγαλύτερο «corpus» της αρχαίας ζωγραφικής που σώζεται και είναι πρόδρομα της βυζαντινής τέχνης.

Οι δάσκαλοί σας κι εμπνευστές  σας. Θέλετε να μας πείτε, λίγα λόγια για εκείνους;

Η συνάντηση μου με τον δάσκαλο μου, κ. Ευστράτιο Παπακωνσταντίνου, αρχικά ήταν καθοριστική. Με ενθάρρυνε, και ήταν ο πρώτος διδάξας. Αργότερα μαθήτεψα κοντά στον κ. Παύλο Σάμιο, καθηγητή στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, επίσης σημαντικό κεφάλαιο στις γνώσεις μου. Ευχαριστώ από καρδιάς, και τους δύο δασκάλους μου.

Δεν είμαι κριτικός έργων, απλά λόγω της λογοτεχνικής μου ιδιότητας, αντλώ και εγώ η ίδια συναισθήματα, κυρίως από τις  αγιογραφίες σας! Σας το εκφράζουν λογοτέχνες, ή άνθρωποι του καλλιτεχνικού χώρου;

Ναι όντως. Γιατί μελετώντας τους συμβολικούς κανόνες των εικόνων προσπάθησα μέσω του χρωστήρα μου να μεταφέρω ατόφια την θεία διδασκαλία όπως η παράδοσή μας την έχει διατηρήσει μέχρι σήμερα.

Κάθε εικόνα φέρει το δικό της μήνυμα, κάθε χρώμα έχει το δικό του νόημα και κάθε στάδιο κατασκευής της εικόνας αποτελεί  μέρος της δημιουργίας των συμβολισμών.

Το καλοκαίρι η έκθεση σας, έλαβε χώρα στο Εμπειρίκιο Γυμνάσιο Άνδρου. Πόσο διήρκησε; Κι εσείς προσωπικά τι αισθανθήκατε απ’ όλη την κατάθεση της ψυχής σας;

Η έκθεση διήρκησε ένα μήνα. Όπως εύστοχα το θέσατε είναι για μένα κατάθεση ψυχής και μπορώ να πω ότι ανάλογα συναισθήματα εισέπραξα από τους επισκέπτες, Ανδριώτες και μη. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τους χορηγούς της έκθεσης κ. Μαρία Παπαδάκη – Αρχιτέκτονα- και κ. Zoran Jadanjak – Ναυλομεσίτη.

Ας σημειωθεί ότι όσοι επιθυμούν να δουν από κοντά την δουλειά της κ. Χαλά μπορούν να την επισκεφθούν στο εργαστήριο της στα Φάλλικα όπου θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά τα ανδριώτικα τοπία και σπίτια που με τον χρωστήρα της αναπαριστά. Τηλέφωνα επικοινωνίας 22820 51546 και 6977 190747

 Χ. Ραΐση Μανάλη

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.