Του ΓΙΑΝΝΗ ΜΗΝΔΡΙΝΟΥ

Καθώς βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η «ναυμαχία της Ραφήνας», με πρωταγωνιστές τους ιδιοκτήτες των συμβατικών πλοίων της γραμμής μας από τη μια και τον ιδιοκτήτη γιγαντιαίου ταχύπλοου (το οποίο δείχνει να αλλάζει τα δεδομένα στη γραμμή) από την άλλη, αναρωτιέται κανείς ποιο θα είναι το τοπίο την επόμενη ημέρα. Και πώς θα διαμορφωθεί την ώρα του τελικού απολογισμού- όταν οι πρωταγωνιστές της «ναυμαχίας» μετρήσουν στο τέλος της ημέρας τις απώλειές τους. Γιατί απώλειες σε κάθε πόλεμο δεν έχουν μόνο οι ηττημένοι… Έχουν και οι νικητές!

Προσπερνώντας κανείς τα όσα ακούγονται στα κάθε λογής «πηγαδάκια» περί σοβαρής οικονομικής ζημιάς των ιδιοκτητών των συμβατικών πλοίων από τα οποία εξαρτάται αποκλειστικά η Άνδρος, δεν μπορεί παρά να ανησυχεί για το μέλλον. Το πολύ κοντινό μέλλον. Πέρσι –για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια- η Άνδρος είχε δυο πλοία κάθε ημέρα τον χειμώνα. Ξέρετε πόσα νησιά στο Αιγαίο έχουν το προνόμιο τόσο τακτικής συγκοινωνίας τους χειμερινούς μήνες; Ελάχιστα! Ειδικά οι δυτικές Κυκλάδες «βολεύονται» με δυο δρομολόγια την εβδομάδα… Για την άγονη γραμμή, ας μη μιλήσουμε καλύτερα!

Τα συγκεκριμένα πλοία -ένα από κάθε εταιρεία- «έβγαλαν» με άνεση τη σεζόν, χάρη στα κέρδη του περσινού καλοκαιριού. Φέτος, που κέρδη δεν υπάρχουν λόγω του γιγαντιαίου ταχύπλοου, θα εξακολουθήσουν να υφίστανται τα δυο δρομολόγια τον χειμώνα; Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα που απασχολεί κάθε Ανδριώτισσα και κάθε Ανδριώτη. Ειδικά τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται όλο το χρόνο στο νησί. Και σ΄ αυτό, μόνο οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων πλοίων μπορούν να απαντήσουν καθώς εκείνοι ξέρουν τι έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους.

Και το κράτος, θα πείτε; Καλώς ή κακώς οι δυνατότητες παρέμβασης του κράτους σ΄ αυτόν τον ιδιότυπο πόλεμο είναι περιορισμένες. Οι κανόνες της ελεύθερης αγοράς είναι σχεδόν πάντα αμείλικτοι. Εδώ δεν μπορεί να εξασφαλιστεί ούτε μια στοιχειώδης προστασία όσον αφορά την ταυτόχρονη ώρα αναχώρησης ενός συμβατικού πλοίου με ένα ταχύπλοο, θα υπάρξουν άλλου είδους –πιο καθοριστικές και πιο αποτελεσματικές- παρεμβάσεις; Η αλήθεια είναι, πάντως, πως το να αναχωρεί ένα ταχύπλοο με ένα συμβατικό πλοίο για τον ίδιο προορισμό, από το ίδιο λιμάνι, την ίδια ώρα, δεν είναι και το πιο ορθολογικό πράγμα στον κόσμο… Και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον η απόφαση της επιτροπής ανταγωνισμού στην σχετική προσφυγή που έκανε –όπως λέγεται- ήδη μια εταιρεία.

Σε κάθε περίπτωση –κι όσο δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση συνεννόησης ανάμεσα στις «αντιμαχόμενες» πλευρές, πολύ φοβόμαστε πως εκείνος που θα την πληρώσει, τελικά, θα είναι ο κάτοικος της Άνδρου τον χειμώνα.

Μακάρι τα γεγονότα να μας διαψεύσουν!

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.