Στον πόλεμο της Κορέας οι  ναύλοι εκτοξεύτηκαν  σε  ύψη έτσι ώστε  ένα ταξίδι να βγάζει  κέρδος ίσο με την αξία δύο πλοίων. Οι Έλληνες έγιναν οι καλύτεροι πελάτες της ναυπηγικής βιομηχανίας.  Η εποχή εκείνη ευνόησε τη χρήση σημαιών ευκαιρίας κυρίως το 1957. Σε αυτό συνετέλεσε και η αντίδραση των ναυτεργατών συνδικάτων έτσι το 88% του ελληνόκτητου στόλου υψώνει ξένη σημαία.

Ο επαναπατρισμός στο Ελληνικό νηολόγιο πραγματοποιείται όταν υπάρχει μποϊκοτάζ των ξένων σημαιών (σημαιών ευκαιρίας), καθώς και όταν θεσπίζονται ευνοϊκοί όροι.

Έτσι έχομε την είσοδο των Ελλήνων στην αγορά δεξαμενοπλοίων και την προτίμηση των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών προς τους Έλληνες εφοπλιστές.

Τα κέρδη δεν πηγαίνουν σε άλλους οικονομικούς χώρους, αλλά ανακυκλώνονται μέσα στην ελληνική ναυτιλία, με αθρόες παραγγελίες αρχικά στα αγγλικά και γερμανικά ναυπηγεία, παρέχοντας εργασία στα διαλυμένα από τον πόλεμο ναυπηγεία και στη συνέχεια με παραγγελίες στα πολύ φθηνότερα Ιαπωνικά ναυπηγεία.

Το 1967 εκδίδονται από την πολιτεία τα νομοθετήματα ΑΝ89/67 και 378/68, με ευμενές για τη ναυτιλία νομικό καθεστώς. Καθώς και τα μετέπειτα νομοθετήματα: του Ν.27/75, για τα υπό ελληνική σημαία πλοία ,καθώς και του Ν.29/75, για τα υπό ξένη σημαία πλοία. Έτσι επαναπατρίζονται στην Ελλάδα γραφεία Ελληνικών εφοπλιστικών εταιρειών και δεκάδες διαχειρίστριες εταιρείες ιδρύονται ,διαχειριζόμενες και εκπροσωπώντας ,η κάθε μία ,ομάδα πλοιοκτητριών εταιρειών ποντοπόρων πλοίων υπό Ελληνική και ξένη σημαία ,δίνοντας εργασία σε εκατοντάδες εξειδικευμένα στελέχη, που επαναπατρίζονται από το εξωτερικά και κυρίως από το Λονδίνο.

Η πετρελαϊκή κρίση του 1974 με το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ αυξάνουν  την ζήτηση μεταφοράς πετρελαίου και χύδην φορτίων. Η εταιρική μορφή των Ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών και η μικρή συγκέντρωση χωρητικότητας δίνει τη δυνατότητα διαρκούς αναπροσαρμογής στις επιδράσεις των καιρών.

Εκτός όμως τούτου νέοι εφοπλιστές εμφανίζονται οι οποίοι είναι παλαιά στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών που γνωρίζουν και το πλοίο και την διαχείριση του καλά και στην πράξη. Έτσι δημιουργούνται νέοι φορείς της Ελληνόκτητης ναυτιλίας για πρώτη φορά εμφανιζόμενοι στονBaltic Exchange του Λονδίνου. Ένα στα πέντε μέλη του είναι Έλληνες!

Αντώνης Διαπούλης

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Η andriakipress.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται, ενώ η andriakipress.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.